Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door choopy
#1263733
Hoi allemaal,

ik weet het, lekker op vers laten, maar 1 van mijn honden gaat over 1 1/2 week logeren bij een schaapsherder en die voert helaas geen vers.
Moet ik haar van te voren weer een paar dagen laten wennen aan brok of meteen daar laten overschakelen?
Het is niet de bedoeling dat ze daar aan de race gaat, omdat ze daar echt aan het werk moet. (kudde van zo'n 500 schapen) En als dit goed gaat, blijft ze daar ook. (wat ik voor haar ook hoop, want in huis is ze bijna niet meer te handhaven)
Anders is ze een week op brok en komt ze daarna weer bij mij.

wat is raadzaam??

Groetjes Chantal
Door Hertog
#1263902
2 maaltijden gaan geven. 1 x brok in de ochtend en 1x vlees in de avond. Hoeveelheid brok opvoeren en vlees afvoeren. Zo laat je de overgang voor de maag plezierig verlopen. Zoek een geexpandeerd brokje. (Bv canex van hopefarms). Deze geven over het algemeen minder problemen dan ander brokjes.
Ik hoop dat de overstap - zowel van vlees naar brok als naar de schaapsherder - goed verloopt.
hertog
Gebruikersavatar
Door choopy
#1266925
Zelf zou ik graag zien dat ze op vers blijft, maar de schaapsherder wil dat niet.
Hij heeft op de heide een klein hutje staan, waar wel wat brokopslag is, maar geen stroom.
Hij is soms meer dan een dag weg en blijft dan overnachten bij het hutje. Omdat de honden dan ook moeten eten, wordt het dus brok.

Voor mij is nu even belangrijker dat ze een betere werkplek krijgt, dan wat ze te eten krijgt. Ze zal daar, samen met 5 soortgenootjes, aan het werk gaan met een kudde van 600 schapen. Hopelijk voor haar kan ze hier wel haar energie goed in kwijt, want het is nu echt een neuroot!!
Gebruikersavatar
Door choopy
#1267008
Rovanna schreef: Even offtopic  :-[ Je gaat dus misschien afscheid nemen van jouw hond? Omdat hij bij jou zijn energie niet kwijt kan? Nou dat vind ik een hele moedige beslissing van je.
Dat klopt inderdaad. Zelfs als ik 2 uur per dag alleen met haar aan het werk ben, heb ik een half dagje rust, voordat het neurotische gedrag weer begint. Met mijn hart wil ik het nog niet echt, maar gelukkig weet mijn verstand dat het echt beter is.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door