Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Mariska
#126337
Hallo allemaal

Gisterenavond heeft mijn hond Max een kleine aanvaring gehad met de hond van mijn vriendin tijdens een wandeling. Honden snel even nagekeken maar we konden allebei gelukkig geen verwondingen/bloedingen ontdekken. Toen ik thuiskwam en hem nog eens inspecteerde zag ik een klein wondje aan zijn voet. Het is echt maar een klein sneetje. Max ligt er aan te likken en hij loopt ook een beetje kreupel. Het kan een bijtwond zijn maar aangezien hij gedurende twee uur elke sloot in en uit is gesprongen kan het ook daardoor ontstaan zijn. Ik zie vanmorgen dat het wondje nog steeds open is. Zal ik even naar de dierenarts gaan of kan ik zelf wat doen om te voorkomen dat het gaat ontsteken?

Groetjes Mariska
Door Lupa
#126338
hebje jodium in huis?of betadine?
meestal valt het wel me, maar je weet het nooit.
Tika is een keer gebeten er was een mini gaatje, ze had savonds een dikke poot en koorts.
dus even de wond schoonmaken met lauwwater en deppen met jodium.
na 2 dagen doe ik calendula zalf erop.
Door Mariska
#126343
Ik heb betadine in huis. Ga ik dat even proberen maar zal het in de gaten houden. Ik ben altijd geneigd om snel naar een dierenarts te rennen ;D

Thnx Lupa!
Door Jolly
#126349
Mariska schreef: Ik heb betadine in huis. Ga ik dat even proberen maar zal het in de gaten houden. Ik ben altijd geneigd om snel naar een dierenarts te rennen ;D

Thnx Lupa!
joh zo was ik ook, komt vanzelf goed hoor ( moet wel zeggen dat ik door mijn opleiding dierverzorging/maangement de dingen soms erger zie dan dat ze zijn. :-\ :-[)
Gelukkig hebben we hier flink wat ervaren mensen zitten en als je gleuk hebt die ook nog online.

Ik heb sinds kort een rij met zalfjes van vsm staan, voor het geval dat. Altijd handig.
Door karray
#126350
Als hij er regelmatig aan likt zou ik dus geen jodium zalf gebruiken, juist odat het op basis van jodium is, en giftig is, Ik zou hem eerder even met zijn pootje in de biotex(werkt ontsmettend0 doen en goed afspoelen en afdrogen
Door Lupa
#126351
soms juist omdat je er jodium of betadine erop doet stoppen ze met likken, want dat is niet lekker.
wat je ook kan doen is teetreeoil om de wondje heen doen, dan stoppen ze ook met likken
Door Mariska
#126362
Ik heb sinds kort een rij met zalfjes van vsm staan, voor het geval dat. Altijd handig.
[quote][/quote]

Ik heb eigenlijk bijzonder weinig in huis. Ik heb zelfs geen EHBO-kitje voor de honden in mijn auto liggen...dom eigenlijk :-\ Ik kan me trouwens herinneren dat er eens een topic geweest is over spulletjes/medicijnen die handig zijn om mee te nemen met vakantie. Altijd handig :) Ga ik eens even naar op zoek.

En het klopt Lupa, Max is gestopt met likken :)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door