Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Fynn
#1263393
Er wordt alvleesklier gevoerd aan honden die EPI hebben. Hebben gezonde honden het nodig in de voeding ?

Groetjes,

Rian
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1263427
Nee, niet perse. Men voert pancreas vanwege de verteringsenzymen die het bevat die de alvleesklier van de gezonde hond zelf aanmaakt.
Je kan het natuurlijk wel voeren, want een heel prooidier met inhoud bevat ook een alvleesklier, maar in de regel is het moeilijk verkrijgbaar, behoorlijk aan de prijs en vinden veel honden het niet te knagen.
Door JoNoMo
#1263449
Tuurlijk kan elke hond/kat het eten.
Maar voor de mensen met een hond of kat met alvleesklier problemen is het een uitkomst.
Het is dus voor die dieren een medicijn en ik wil daarom vragen of de mensen met gezonde honden het niet willen kopen.
Het is moeilijk te krijgen en voor onze dieren is het van levensbelang.
We kunnen ze wel poeder geven maar daar doen ze het lang niet zo goed op.
En een hond of kat die dagelijks diaree heeft en ook nog eens afvalt is geen pretje
Door *loes*
#1263475
JoNoMo schreef: Tuurlijk kan elke hond/kat het eten.
Maar voor de mensen met een hond of kat met alvleesklier problemen is het een uitkomst.
Het is dus voor die dieren een medicijn en ik wil daarom vragen of de mensen met gezonde honden het niet willen kopen.
Het is moeilijk te krijgen en voor onze dieren is het van levensbelang.
We kunnen ze wel poeder geven maar daar doen ze het lang niet zo goed op.
En een hond of kat die dagelijks diaree heeft en ook nog eens afvalt is geen pretje
Herby heeft momenteel runderpancreas voor 3 euro per kilo
Door JoNoMo
#1263485
*loes* schreef: Herby heeft momenteel runderpancreas voor 3 euro per kilo
Ja weet ik
ik heb weer een bestelling van 9 kilo alvleesklier + de rest  ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door