Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1263137
Hoi,
Onze Guinnie (12 jaar oude Schotse Herdershond herplaatser, sinds nog geen week hier) heeft sinds gisteren een slijmlaag over de ontlasting en het lijken ook wel drupeltjes slijm te zijn.

Ze heeft bij ons voornamelijk Renske gegeten, blijkt nu de brokken niet meer aan te pakken. Stukje rauwe kip heeft ze gisteren op en later gisteren ook een klein stukje rauwe zalm (met graat) die eigenlijk voor Tristan was bedoeld ;-)
Ze krijgt vandaag ook weer wat carnibest, kijken of dat verandert (Renske is bijna op).

We gaan a.s. dinsdag met haar naar de DA voor een check-up maar heeft iemand al een idee?  Over haar eten krijgt ze probiotica en vachtkruiden van Hokamix. Ook krijgt ze Bach Walnut (om haar te helpen de overgang van asiel naar hier wat makkelijker te maken).

Suzanne
#1263251
Ontgiften ;)  Als haar ontlasting er mooi stevig uitziet en ze is levendig...geen zorgen. De oude slijmlaag van de darmen is zich aan het vernieuwen. Als ze niet overmatig perst zonder dat er ontlasting komt, is er niets aan het handje. De slijmlaag kan geel zijn en zelfs spoortjes rood bevatten. Geen paniek.
Heel goed dat je kruiden en prob. geeft!
Intelligente hond, dat ze de brok weigert te eten.... :D ;D
Geef haar maar lekker vers.
#1263282
Ben het met D&K eens : ontgiften!

juist dus een duidelijk signaal dat ze het heel goed doet op vers :)

Nox komt ook uit het asiel en heeft de eerste week op vers ook behoorlijk veel slijm gepoept.
De vacht ging eraf en na een maand werden zelfs de oude nagels vervangen door sterke mooie nagels!
#1263292
Nou, hier hebben ze wel vaker een slijmlaagje om de poep. Zal toch niet altijd met ontgiften te maken hebben.
Ik denk, dat het ook te maken heeft met wat er de dag er voor is gegeten. Ik heb me er nog nooit druk om gemaakt.
Als het echt alleen maar met ontgiften te maken zal hebben, dan zijn mijn honden wandelende gifbelten. Geloof er niets van.

Hanny
#1263313
pallas schreef: Ben het met D&K eens : ontgiften!

juist dus een duidelijk signaal dat ze het heel goed doet op vers :)

Nox komt ook uit het asiel en heeft de eerste week op vers ook behoorlijk veel slijm gepoept.
De vacht ging eraf en na een maand werden zelfs de oude nagels vervangen door sterke mooie nagels!
Ik heb zelfs het idee dat ze vers gekend heeft en/of gewend is geweest. Rauwe kipfilet pakte ze zonder aarzelen en met grage graagte, heel anders dan al het andere eetbare wat wij haar aanboden. Maar mijn kwartje viel toen ze de zalmstaart aanpakte EN KAUWDE!
Hele scenarios heb ik bedacht: stel, ze is vers gewend, ging naar het pleeggezin (waar ze een week of 6 was) en daarna naar het asiel. Daar kreeg ze natuurlijk brok en dat at ze slecht, dus viel ze af.
Maar, of dat waar is... daar zal ik nooit achterkomen.

Ik ben wel blij dat ik dus goed gekozen heb om haar de eerste dagen op Renske te hebben; straks op carnibest of enig ander kvv wat goed te doen is (voor haar en financiel voor ons) maar ik zal dat zeker gaan afwisselen met barf, afhankelijk van wat ze daarvan lust, eet en accepteert. Een aantal dingen heb ik nog in huis, al het andere kan ik kopen ;-) zelfs als dat niet op korte termijn kan, dan in de loop van volgende week wel. Morgen is het markt, kan ik in ieder geval aan wat kipnekken komen en ook bijv kiplever. Ik wil met botdingen wel heel voorzichtig zijn en wacht daaromtrent eigenlijk het oordeel van de DA ook af (die zeker niet anti-vers is). Niet of hij denkt dat het voer goed is, maar of haar gebit dat aankan.
Dan is de Renske een mooie overgang geweest en ik haal er nog wat van in huis, want ze eet het graag volgens mij en haar ontlasting is er, op die slijmlaag na, goed op. Niet teveel te snel willen is mijn gevoel. Haar hele systeem zal overhoop liggen op alle fronten, niet alleen de darmen ;-)

Suzanne
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door