Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door GimThur
#1262871
hoi Allemaal,

ik heb even jullie adviezen/hulp nodig.

Ik heb een ACD van 5 jaar oud die al van pup af aan HD en atrose heeft.
Vervelend ja maar nog goed mee te leven.

echter stuiten we tegen de volgende uitdaging aan.

Voor 2 jaar geleden hebben we haar laten helpen omdat ze er goed last van had.
We waren haar tijdens de operatie bijna verloren en diverse (achteraf) goedaardig tumors zijn verwijderd.
Na een kritische periode stond mevrouw weer in het leven.
Echter blijkt dat vanaf dat moment ze urine laat lopen na inspanning (zwemmen/hindernisparcourtje (op haar niveau)) gedaan te hebben.

Ze valt na de inspanning moe en voldaan in slaap en laat dan alles lopen en heeft het zelf dan ook echt niet door.

Iemand een idee hoe wij haar hiermee kunnen helpen want verder heeft ze er geen last van.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Groetjes
Deborah
Door Lizzy
#1263138
Ja, veel honden worden incontinent nadat je ze "hebt laten helpen". Je kunt daar een medicijn tegen gebruiken zoals Propalin of Enurace en je kunt het met natuurlijkere middelen proberen zoals Optimax Verikan (de helft van de mensendosering geven en deze niet overschrijden) in combinatie met Quertilla van Bloem.
Door deja
#1263426
Ik heb toevallig met jomono vanmiddag zitten praten heeft ook een hond met incontinentie is begonnen met 3 pilletjes enurace per dag is wel een hond van ong. 60 kg. heeft dat terug gebracht naar 3/4 per dag s'morgens 1/4 en sávond een halve en daarna iets van grandberry capsules s'morgens 1 en sávonds een kwart pilltetje.
Conclusie de hond is van 3 pillen per dag naar 1/4 pilletje gegaan.
Misschien even kontakt zoeken met haar.
Ze vertelde dat ze nu helemaal droog was, succes.
Groeten Marjan.
Laatst gewijzigd door deja op do 21 mei 2009, 18:19, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door