Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Fido
#1263014
Ik heb net ff gekeken.
Een cursus in 5 maanden dat is wel heel erg kort en kom je nooit tot een verdieping van de stof. Het lijkt me goed om aan homeopathie te snuffelen maar absoluut niet om het goed uit te voeren ;) Je kan wel een idee krijgen óf je de opleiding homeopathie voor dieren wil gaan doen. Deze duurt namelijk 4 jaar en de kosten daarvan zijn 1800,-- euro per jaar.

Ik doe laatstgenoemde opleiding. Je gaat vier jaar lang om het weekend een dag naar school en er zit ongeveer 20uur zelfstudie in de week aanvast!
Homeopathie is een boeiende maar ook complexe materie en willen we dat het serieus genomen wordt dan moeten we het ook serieus uitvoeren met kennis en kunde van zaken. Dat leer je niet in 5 maanden ;). Zelfs 4 jaar is niet genoeg, het is een levenslange studie. Wil je dat?
Dan komt er nog bij dat hoe meer je over homeopathie leert hoe lastiger het wordt  :-\ Het is zo allesomvattend dat je de draad kan kwijt raken en het lastig is om je eigen weg, maar dan wel volgens het organon ;), kan volgen.

Ik merk hoe meer ik leer, hoe leuker het wordt maar ook hoe lastiger. Voorbeeld ik heb nu geleerd over miasma's simpel gezegd "dat wat je van je voorouder(s) meekrijgt"Dit heeft dus invloed op een individu en kan je geneesmiddelkeuze bepalen. Hoe ver moet je terug gaan? Moet je wel teruggaan? Zijn de symptomen die opkomen door het homeopatisch geneesmiddel of door een miasma? enz enz.

Homeopathie is een boeiende studie maar in 5 maanden? Neeeeh dat is snuffleen ;)
Door lightning
#1263078
ja ik geloof wel dat het de basis is. ik wil het eigenlijk puur voor mezelf. niet zozeer om er mijn beroep van te maken. ik geef liever homeopatische middelen dan al die chemische rommel. soms kan je niet anders. maar ik vind het handig om sommige dingen te weten zodat je het zelf kan geven/uitvoeren ;)
Door Fido
#1263095
lightning schreef: ja ik geloof wel dat het de basis is. ik wil het eigenlijk puur voor mezelf. niet zozeer om er mijn beroep van te maken. ik geef liever homeopatische middelen dan al die chemische rommel. soms kan je niet anders. maar ik vind het handig om sommige dingen te weten zodat je het zelf kan geven/uitvoeren ;)
Maar homeopathie is niet baad het niet schaad het niet ;)
Ik denk dat je dan net zo goed een boek zoals die van Atjo Westerhuis kan raadplegen, is een stuk goedkoper.
De doseringen in die boeken zijn vrij veilig (zeer kleine kans dat je een constitutiemiddel treft).

Wat denk ik een hele leuk cursus voor je is is deze: http://schoolvoorhomeopathie.nl/start.asp?watmenu=2
en dan cursussen aanklikken. Homeopathie EHBO voor dieren. Niet zo duur en heel leerzaam.
Door lightning
#1263100
nee dat weet ik. ik weet dat homeopathie niet is baat het niet dan schaad het ook niet. dat denken een hoop mensen wel ;) ik zal morgen eens kijken op de link die je gaf ga zo slapie doen :D
Door geer
#1263278
Tsja. Het is leuk om je dingen eigen te maken voor je zelf denk ik, of jezelf te verdiepen in homeopathie. Net zoals ik een filosofiecursus doe om meer te weten te komen over filosofie en wat je daar mee kunt. Meer niet. Ik word geen filosoof van mijn cursus, jij geen homeopaat van jouw cursus. Maar als je die drang ook niet  hebt, prima toch?

In mijn ogen leiden dit soort 'opleidingen' wel tot redelijk wat homeopathisch-bijna-onwetenden die een bord "HOMEOPAAT" in de tuin planten en stellen dat ze 'homeopaat voor dieren' zijn. En dat vind ik jammer...en misleidend. Van die mensen die op hun website onder de knop "Homeopathische producten" als eerste de Drainage Compositum hebben staan (en dat is een fytotherapeuticum). Het worden van homeopathisch therapeut daar komt, vind ik, wel iets meer bij kijken dan een 5 maanden durende thuiscursus. Dus; leuk voor eigen verdieping maar niet iets om werkelijk mee 'verder te kunnen'.
Laatst gewijzigd door geer op do 21 mei 2009, 13:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1263351
Tja, ik kan het niet zo goed beoordelen. Het zou een leuke basis kunnen zijn. Er zal wel niet zoveel diepgang in zitten maar het zou best wel iets kunnen zijn.
Door Fido
#1263617
yuki13 schreef: download ook ff de inhoudsopgave en vergelijk die met bv een zelfde cursus van Sorag :D
(heb ik ook gedaan met mijn cursus orthomoleculaire voeding)
Voor de Sorag opleiding geld hetzelfde; het is snuffelen ;) Leuk om er bij te doen en natuurlijk steek je er wat van op. Maar om te stellen na deze cursussen dat je homeopathie begrijpt en kan toepassen, NEE dat niet maar ze geven je leuke tips waar je een beetje mee kan knutselen
Gebruikersavatar
Door *Nikki*
#1263743
geer schreef: Tsja. Het is leuk om je dingen eigen te maken voor je zelf denk ik, of jezelf te verdiepen in homeopathie. Net zoals ik een filosofiecursus doe om meer te weten te komen over filosofie en wat je daar mee kunt. Meer niet. Ik word geen filosoof van mijn cursus, jij geen homeopaat van jouw cursus. Maar als je die drang ook niet hebt, prima toch?

In mijn ogen leiden dit soort 'opleidingen' wel tot redelijk wat homeopathisch-bijna-onwetenden die een bord "HOMEOPAAT" in de tuin planten en stellen dat ze 'homeopaat voor dieren' zijn. En dat vind ik jammer...en misleidend. Van die mensen die op hun website onder de knop "Homeopathische producten" als eerste de Drainage Compositum hebben staan (en dat is een fytotherapeuticum). Het worden van homeopathisch therapeut daar komt, vind ik, wel iets meer bij kijken dan een 5 maanden durende thuiscursus. Dus; leuk voor eigen verdieping maar niet iets om werkelijk mee 'verder te kunnen'.
Helemaal mee eens.

Een cursus homeopathie lijkt mij gewoon leuk om wat meer te weten dan dat ik nu doe. maar wel moeilijk om iets met aanvulling te vinden die ook echt aanvulling geeft
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door