Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door sylvia
#125962
In een andere topic vertelde ik al van het geweldige cadeau dat wij van een fokster van perzen (expres) gekregen hadden , een kat die leukemie had en 10 van onze katten heeft besmet, waaronder mijn chinchilla castraat Rik en onze kletsende schildpad AIda de lieveling van mijn moeder.
We moesten naar Utrecht waar de dienstdoende arts en arts in opleiding met ons mee hebben gehuild tijdens het inslapen van 10 voor het oog kerngezonde katten.
Aida kwam zelfs nog 5 keer weer omhoog nadat we dachten dat ze was ingeslapen en miauwde hartverscheurend naar mijn moeder (het is 20 jaar geleden en ik schrijf dit terwijl de tranen over mijn wangen lopen)Na het inslapen mochten wij de katten gelukkig mee naar huis nemen want rgel was toen in Utrecht dat ze indien gewenst ingeslapen dieren mogen houden voor onderzoek en in die tijd waren ze nog volop leukemie aan het onderzoeken. We hebben de katten in de auto geladen en reden met dozen vol naar Voorthuizen waar mijn oudtante op een landgoed woonde en waar wij onze lieverds mochten begraven.
We werden al opgewacht door mijn oudtante (die zelf altijd een grote dierenvriend is geweest) en een knecht die voor ons het graf zou gaan graven. We hebben toen kat voor kat in een dekentje ingepakt en ze allemaal zo naast elkaar gelegd dat ze naast iemand lagen waar ze goed mee overweg konden.
Hierna ben ik geheel overstuur het bos ingelopen om even alleen mijn verdriet te verwerken, ik zat daar huilend onder een boom toen ik ineens een neusje tegen mijn neus aanvoelde, ik deed mijn ogen open en keek in een paar erg mooie groene ogen van een witte kat met wat miniscuul kleine grijze vlekjes. Ik hield direkt mijn adem in want ik had deze kat in een schim wel eens gezien en volgens mijn tante was dat al uniek, dat ik hem gezien had, want deze kat kwam beslist niet bij mensen in de buurt, hij was kompleet selfsupporting en had geen boodschap aan mensen.Deze kat stond met zijn voorpoten op mijn been , met zijn neus tegen mijn neus en toen ik hem aankeek begon hij te spinnen en bleef me recht aankijken (en bij katten is dit normaal een teken van uitdagen tot strijd) hij gaf mij een paar kopjes tegen mijn wangen stapte van mijn been en liep langzaam weg, hij keek nog een keer om en ik zweer dat ik voelde dat hij een boodschap kwam brengen van mijn kater, dat alles goed met hem was.Toen rende hij weg en heb ik hem nooit meer gezien, ik heb wel vaak naar hem uitgekeken als ik bij mijn oud tante was.
Deze kat die ik 1 keer in mijn leven heb ontmoet heeft op mij een levenslange indruk achtergelaten.
Door Mayka
#125964
Heb met kippenvel op mijn armen je mooie en trieste verhaal zitten lezen. Wat moet dat vreselijk geweest zijn :'( en zo bijzonder de troost van die, anders zo mensenschuwe, witte kater!
Bedankt dat je dit met ons wil delen! :-*
Gebruikersavatar
Door sylvia
#125969
Mayka schreef: Heb met kippenvel op mijn armen je mooie en trieste verhaal zitten lezen. Wat moet dat vreselijk geweest zijn :'( en zo bijzonder de troost van die, anders zo mensenschuwe, witte kater!
Bedankt dat je dit met ons wil delen! :-*
Dankje voor je lieve reactie, het moment was heel bijzonder, het was zo'n moment dat het lijkt of alleen jij en die andere ziel in de wereld bestaan,op het moment dat hij wegrende was de betovering verbroken leek het wel.Voor iemand die geen kattenmens is heb ik altijd hele bijzondere banden gehad met katers, raar maar waar.
Door Truus
#126022
Ik heb je prachtige verhaal over je ervaring gelezen, dit moet wel een heel mooi moment zijn geweest..zo mooi!
Heel byzonder en om nooit te vergeten.
Dit kon geen toeval zijn Syl ;)
Door ~Joke~
#126069
Wat afschuwelijk, hoe kan iemand dit een ander aandoen? Heel veel sterkte..Voor jou onderstaand gedicht.

CAT HEAVEN

by Cynthia Rylant

The way to Cat Heaven

is a field of sweet grass
where crickets and butterflies play.



A cat may be late in getting to Heaven . . .

there's so much fun on the way!

But an angel will wait

at the yellow front door,

wait till

a kitty comes home.





And when she arrives,

he'll give her a kiss

and some milk

in a bowl all her own.



There are trees

in Cat Heaven,

trees made just for cat

trees growing

so green and so high.



But no one gets stuck in a tree

anymore ....

if a cat wants down,

she will fly!



And oh the toys,

kitty toys everywhere,

thousands and thousands

go by.





There are buttons and baubles

and small cotton mice ......

there is catnip afloat

in the sky!



There are angels,

of course,

with soft angel laps

where kitties can purr

loud and strong.



The angels will rub

kitties' noses and ears

and sing them

a Cat Heaven song.



And when cats are hungry,

there's God's kitchen counter

all covered with

white kitty dishes,

full of tuna and salmon

and mounds of sardines,

and wonderful little pink fishes.



The cats in Cat Heaven

are so loved and spoiled

God lets them all

lie on his bed . . .

He walks in His garden

with a good black book

and a kitty

asleep on His head.



Then when a cat needs,

she may just simply ponder

and watch the blue world

deep and wide . . .



She will watch the old house

where she once lived and wandered,

and the people who loved her inside.



All cats love Heaven,

they know the way there,

they know where

the angel cats fly.



They'll run past the stars

and the moon and the sun . . . . . .

to curl up with God in the sky.
Laatst gewijzigd door ~Joke~ op ma 12 jul 2004, 21:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Esther2
#126247
Hai Sylvia,

Ik was te emotioneel om direct te reageren. Ik ben nogal een emotioneel typje ;)

Ik wil ook nog wat met jullie delen:

Mijn eerste kat was een Russisch Blauwe kater; een fantastisch mooie en bovenal persoonlijke kat. Opeens was hij weg, zomaar weg. Kwam altijd naar huis als ik floot, maar op een dag kwam hij niet meer (wwarschijnlijk gejat).

Mijn tweede kat, een pikzwarte, was ook een topper en heel persoonlijk. Altijd aan mijn zij en kwam me troosten als ik verdriet had.

Ik ben niet heel spiritueel of zo, maar altijd als ik het heel moeilijk heb of juist als ik me heel goed voel kom ik lookalikes van deze twee kanjers tegen.

Altijd als ik ergens in Zuid-Europa op vakantie ben en ik mis mijn jongens heel erg of ik voel me juist heel gelukkig als ik bijv. na een laat dineetje in de nachtelijke warmte tussen de geurende bloemen naar m'n apartemmentje loop, schieten de 'lookalikes' opeens voor me langs of zitten op een muurtje en als ik me dan nog eens omdraai, doet die kat dat ook en verdwijnt dan in het duister..net of ik een seintje krijg, zo van: 'Maak je maar geen zorgen om ons, vrouwtje, het gaat goed met ons, geniet maar lekker!'.

Ik heb laatst een huis gekocht en ik was er al verliefd op, maar had over bepaalde zaken toch nog mijn twijfels. Opeens zit er daar een blauwrus in de tuin me heel indringend aan te kijken. Sprekend mijn eerste kat, maar is het niet en toch is de 'lookalike' daar; heel apart, gelukmakend en troostend is het.

Kan het niet in woorden vatten, maar 'catlovers' weten absoluut wat ik bedoel, toch?

Groetjes, Esther :)
Door zurca
#126267
Ik zit hier met tranen in m'n ogen...Sylvia wat een bijzondere ervaring!

Esther, ook jouw verhaal is heel bijzonder..Alsof je twee begeleiders in je leven hebt..Heel mooi..

Ik heb zelf vier katten, met Meid de oudste heb ik ook een heel bijzondere band..Ik kan niet echt iets onder woorden brengen maar er loopt een lijntje van haar naar mij naar een dierbaar iemand die overleden is..
Door dana
#126373
Zit ook met tranen in mijn ogen :'(
Sylvia wat vreselijk wat er gebeurt is maar het lijkt inderdaad wel een boodschap want het is bijna te toevallig.
Zelfde voor Esther ik denk dat ze altijd bij je blijven.
Ik ben zelf niet spiritueel maar mijn moeder houdt zich wel bezig met spirituele dingen.
Ze had een meditatiemiddag georganisseerd bij haar thuis waar ik ook heen ben gegaan.
De eerste meditatie heb ik meegedaan en moet zeggen dat ik aardig mee kon komen en zowaar rust in mijn altijd denkende hoofd kreeg.
Er werdt na een pauze nog een tweede gedaan maar ik had het gevoel van nee 1 keer is genoeg dus heb niet meegedaan.
De tweede meditatie ging over een park en toen die klaar was moest iedereen vertellen wat zij gezien had.
Iedereen ziet andere dingen .
Begint mijn moeder ineens te huilen ??? blijkt dat ze mijn lieve Jessy en Kaylee heeft gezien.
Jess en Kaylee zijn 3 maanden na elkaar overleden en dit was niet lang daarna.
Nou toen had ik het ook niet meer want had nauwlijks het overlijden van Kaylee een plaatsje kunnen geven toen Jess doodging.
Mijn moeder had ze dus samen in een park gezien en ze waren heel vrolijk en zagen er heel goed uit.
Weet je ik mis ze nog elke minuut van de dag, Kaylee is in september gegaan en Jess in december, maar als ik weer een dip heb denk ik aan de meditatie en haal troost uit de gedachte dat ze weer samen zijn en dat het goed is zo :'(
Gebruikersavatar
Door Sonja
#126410
Een oud-collega van mij had ook zoiets aparts meegemaakt.
Ze had een kat die oud en ziek was en na veel wikken en wegen nam ze de moeilijke beslissing om de kat in te laten slapen. Toen ze, intens verdrietig, terug kwam van de dierenarts werd ze bij haar voordeur opgewacht door een kat. Ze had de kat nog nooit gezien, maar toen ze naar binnen ging liep de kat met haar mee naar binnen alsof het de gewoonste zaak van de wereld was. Hij leek zich direct volkomen thuis te voelen in haar huis en is nooit meer weggegaan.
Laatst gewijzigd door Sonja op di 13 jul 2004, 12:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Door karray
#126415
Katten hebben niet voor niets zo belangrijke rol gespeeld in vele sages en mythes. en in het al oh zo magische EgypteBijzondere beesten zij het in een al even zo bijzonder verhaal.Bedankt Syl en de anderen dat je deze met ons heb willen delen.Ik vind ze erg mooi om ze te horen
Laatst gewijzigd door karray op di 13 jul 2004, 13:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#126459
Zo vind ik het ook nog steeds zeer vreemd dat de boom waar Tijger onder is overleden dezelfde week gerooid werd, terwijl die boom er al zo'n 35 a 40 jaar stond en dat een jaar na dato het stukje heg waar hij uitstapte toen hij werd doodgereden nu ook dood is, omdat precies op dat ene plekje iemand,zonder dat iemand iets gezien heeft waarschijnlijk in de heg is gereden.
Nou kan dat altijd natuurlijik,maar het vreemde is dat het precies het meest onlogische stukje heg is waar je in zou kunnen rijden.Ik weet precies welk stukje heg het is geweest omdat ik het zag gebeuren, en elke keer als ik nu naar buiten kijk dan is die plek nu een grote openplek in de heg, en iedere kat die daarnu door wil oversteken kan dat doen zonder plotsklaps op de weg te staan.


Het is trouwens geweldig al deze bijzondere verhalen, misschien kan Leo ze opslaan voor de archieven.
Laatst gewijzigd door sylvia op di 13 jul 2004, 14:51, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door