Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Jeannnettte
#1262383
Hallo allemaal
Ik heb 2 bassetten 1 gezond en de ander altijd huidproblemen. Moest van dierenarts hypoallergeen voer gaan gebruiken maar dit neemt de jeuk niet weg. Toen kwam er prednison bij en helpt maar een beetje. Sinds deze week geef ik rodi pens of rundvlees maar de klachten verergeren.

Hij is nu bij de billen kaal aan het worden en achter zijn oren ik weet er geen raad mee. Misschien is hij allergisch voor pens en rundvlees .
Heeft iemand ervaring met deze klachten?

  :'( afz Jeannnettte
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1262399
Ik zou hem een maand Smuldier enkelvoudige kip geven, aangemaakt met groentemixje en wat orgaan (oko van gevogelte). Of nog beter; een maand op de konijnvariant van Haaksbarf.
En dan eens kijken of er nog een reactie is.
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1262420
ik zou het niet doen, die rijst.
Smuldier is gemalen kipkarkas, dus dan heb je ook calcium. Alleen kipfilet is niet voldoende. Je kunt er dan wel een heel ei doordoen, maar om dat nou elke dag te geven.
Je kunt em wel een paar dagen alleen kipfilet geven om te kijken of het dan beter gaat, maar ik zou het zo niet doen.
Waarschijnlijk moet je langer neutrale voeding geven, dus even nadenken waarmee je dat dan gaat doen. En ik zou em 2 weken groene klei door zijn eten doen (om te ontgiften).
Door sandrra
#1262499
Geen rijst of iets anders waar granen in zit geven.
Als je overstapt op vers kan het zijn dat in het begin de klachten verergeren omdat het lichaam gaat ontgiften.
Gewoon een kwestie van volhouden en later ben je er blij om dat je het hebt gedaan en je hond helemaal.
En idd even een tijdje 1 diersoort voeren, zodat je kan zien waar het van komt. Bij voorkeur een diersoort wat hij/zij nog nooit gegeten heeft.

Suc6 ermee.
Door Jeannnettte
#1262618
Dankjewel voor je reactie,

Ik had nog nooit van een holistisch pro-vers dierenarts gehoord.
Ik woon vlakbij Rotterdam misschien zit er een in de buurt.

afz. Jeannette
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1262630
in rotterdam zit iig een klassieke homeopaath, misschien dat je daar eens een afspraak bij kan maken..
7 jr lang jeuk, dan mag er weleens een diagnose gesteld worden waar je hond de jeuk van heeft.
Door Jeannnettte
#1262654
Bedankt voor je reactie,

MIjn hond is alleen getest op gisten en schimmel allergie (beetje huid weggeschraapt). Verder op aanraden van arts hypoallergeen voer, zat iets verbetering in maar de jeuk bleef. daarna prednison en de arts zei dat het nooit meer over zou gaan. Op dit moment kan zijn bloed nog niet onderzocht worden door de prednison maar darr wil ik wel mee stoppen.Mij is uitgelegd dat er kan worden gekeken naar twee groepen zoals huisstofmijt en pollenallergie en nog een paar dingen.

afz.Jeannnettte
Door Lizzy
#1262661
vanaalst schreef: in rotterdam zit iig een klassieke homeopaath, misschien dat je daar eens een afspraak bij kan maken..
7 jr lang jeuk, dan mag er weleens een diagnose gesteld worden waar je hond de jeuk van heeft.
Ik ken ook een klassiek homeopaat in R'dam maar die is echt totaal anti vers. Ik zou daar zelf niet naar toe gaan en naar een DA gaan die hier op het lijstje staat. Leida Visee is niet zo heel ver uit de buurt van R'dam volgens mij? http://www.lvchiron.nl/
Door Nynke
#1262666
Lizzy schreef: Ik ken ook een klassiek homeopaat in R'dam maar die is echt totaal anti vers. Ik zou daar zelf niet naar toe gaan en naar een DA gaan die hier op het lijstje staat. Leida Visee is niet zo heel ver uit de buurt van R'dam volgens mij? http://www.lvchiron.nl/
zij zit in Zeist, da's niet zo dichtbij Rotterdam  :-X :-\
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door