Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1262271
Onze boxer van nu 9,5 week at vanuit de fokker 4 x per dag (in totaal zo'n 700 gram vlees, en ongeveer 200 gram pap  :o). Nou is de pap al geschrapt en eet hij dus nog 3 x per dag. We hebben zijn hoeveelheid BARF al wat naar beneden gebracht en verdelen zijn 4 a 500 gram over 3 porties per dag.

Eigenlijk willen we overgaan op 2 x per dag voeren en daarna op 1 x per dag. Kunnen we zomaar overstappen op 2 x? En vanaf wanneer kunnen we hem 1 x per dag gaan voeren? Is dat al wel goed voor een pup, of moeten we daar echt mee wachten tot hij wat ouder is? En 1 x per dag voeren is toch niet slecht? En ik neem aan dat je hem dan 's ochtends geeft, of maakt dat niet zoveel uit..

Weer een boel vragen  :)

Ps. Ik moet zeggen dat ik echt enorm blij ben met het bestaan van dit forum! BARF kan nog best lastig zijn, en hier kan ik tenminste met al mijn vragen terecht, heerlijk!
#1262289
Ik heb mijn pups op ca 13 weken leeftijd naar standaard 2x per dag eten gezet.
Morgen zijn ze 5 maanden. Nu doe ik af en toe een dag 1x eten geven. (max. 1 keer per week)
Maar ik ga ze rond de 9/10 maanden, mits ze er aan toe zijn, naar 1x per dag zetten.
Eerder vind ik ze gewoon te jong.  ;)
#1262291
Hey,

goed forum is dit, hè! :D

Ik ben mijn pup met ongeveer 4-4,5 maand 2x per dag gaan voeren. Op een gegeven moment 1x per dag gaan proberen, rond 6 maanden, maar dat beviel niet, dus hij krijgt nu nog steeds 2x per dag. Inmiddels is hij ruim 7 maanden.

1x per dag voeren is niet slecht, het is net wat je voorkeur heeft en ook wat je hondje prettig vindt natuurlijk. Ik zou wel wachten tot je hond puber/volwassen is tot je 'm 1x p.d. gaat voeren. Puppymaagjes kunnen gewoon niet zo'n grote hoeveelheid aan, terwijl pups naar verhouding juist heel veel voer nodig hebben.
Er is al aardig wat geschreven over de voors en tegens van vaak een klein beetje of veel ineens voeren, misschien wil je eens zoeken tussen oude draadjes naar die discussies.

En veel plezier met je pupsel! :D

Grtz Michèle
#1262314
5% van zijn gewicht is nu 400 gram.. We zitten meestal rond de 500 gram, omdat hij eerst zoveel kreeg. Ben bang dat als het meer is, hij te dik wordt..

Hij ziet er verder perfect uit, niet te dun. Zoals het hoort zie je zijn ribben niet, maar voel je wel als je hem aait met lichte druk.. En hij groeit als kool..

We houden hem goed in de gaten en wegen hem elke week, om zijn grammen BARF aan te passen evt.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door