Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door pim
#1262091
Hallo ik ben pim,

Het is al weer een 1/2 jaar geleden ons gezin hebben uitgebreid met een puppy.
het is een rodaisian ridgeback, we hebben hem gekocht bij mensen die achteraf woonden.
en heel erg veel plaats hadden. En hadden een aantal dieren rond lopen.
koeien, paarden, schapen, kippen en ook een drie tal rodaisian ridgebacks.
twee vrouwtjes en een mannetje. ze vertelde dat ze de twee vrouwtjes al hadden en het mannetje later is gekomen.
hij zou pas een jaar oud zijn en ze hadden daarom niet verwacht dat hij de vrouwtjes al zwanger zou kunnen maken.
maar dat bleek anders te zijn.

Omdat ze het niet verwacht hadden en ook geen ervaring hadden deden ze hem voor een mooi prijsje weg.
De oortjes van de puppy stonden een beetje ingefrommeld achterover, maar dat zou wel over gaan vertelde zij.
wij de puppy mee naar huis genomen en brokjes mee gekregen van die mensen.
Deze brokken leken mij een beetje groot maar hij at er goed van.

De 3e dag gingen we een enting laten doen bij de dierenarts.
Deze vertelde dat er niks mis was met de puppy ze vonden hem alleen wat mager.
En ze vertelde dat de oortjes van onze pup niet zouden gaan hangen net als bij andere ridgebacks.
Dat is natuurlijk jammer maar je bent meteen helemaal verliefd op zoon beestje.

we hebben onze senna mee naar huis genomen.
de brokjes die hij kreeg vermengd met de brokejs van de dieren arts en hem iets meer gegeven zodat hij op gewicht zou komen.
helaas ging dat niet zoals gepland zijn ontlasting werd zeer dun, en het beestje dronk heel erg veel.
na een week zijn we er weer mee naar de dierats gegaan.
deze heeft ons weer andere brokken mee gegeven.
En we hebben deze gevoerd.

Het ging wel beter maar helemaal goed ging het nog niet.
zijn ontlasting was 'savonds dun en smorgens redelijk goed.
Ik heb toen via een collega een bedrijf leren kennen dat in diepgevroren honden zit black-dog.
ik heb daar eens heen gebeld en kreeg daar een jongen aan de telefoon.
deze vertelde mij dat ze een voedings consulent in dienst hadden en ik mocht mijn probleem voor leggen.
Ik heb het hele verhaal verteld, nu zij hij kom een keer langs dan kijken we er naar en zal ik je voeding adviseren.

Zo gezecht zo gedaan.
ik ben met senna in de auto gestapt en ben er heen gegaan.
hij heeft me uitstekend geholpen en bleek voor zeer veel verschillende kwaaltjes voer in huis te hebben.
We zijn uiteindelijk met veel verschillende diep gevroren worsten naar huis gegaan.
Op het begin is het wel even wennen vooral de geur van de worst.
Maar onze pup is er heel erg van op geknapt en zelfs zijn ootjes zijn gaan hangen.

Ik weet dat het niet de bedoeling is om reclame te maken maar ik wil jullie
allemaal adviseren om een keer op zijn site te kijken www.blak-dog.nl
Door Fynn
#1262310
Nou Pim fijn dat jij geholpen bent door de aardige voedingsconsulent van blackdog.
Maar ik vind de mensen die al 2 ridgebacks hadden ontzettend stom dat ze niet wisten dat een reu van nog geen jaar kan dekken.
Fijn dat jullie zoveel moeite gedaan hebben om hem op goed voer te zetten.
Veel plezier met jullie Senna en als je vragen hebt over voeding kun je hier altijd terecht.

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
www.pronkruggen.nl
#1262335
ik heb de folder gezien en ben er eigenlijk helemaal niet zo weg van.. het heeft een mooie naam, en vooral dat veterinaire diervoeding doet het natuurlijk goed  8) als je kijkt naar de namen van de verschillende produkten is het net zo commercieel als.... buiten het feit dat ze tig verschillende soorten hebben met een sjieke naam maar allemaal dezelfde ingredienten alleen in iets andere verhouding.. doet mij dan toch weer net iets te commercieel aan.  ::) (persoonlijke mening hoor)

doet er trouwens nix aan af dat het super is dat het beter met je hondje gaat en dat het sowieso beter is dan brokken..
#1262340
Fijn dat je zo tevreden bent over Black dog. Ik ben dat echter niet. Ik heb vorige jaar meer als 100kg gevoerd maar was er niet tevreden over. Mijn honden aten het niet goed en vond het wat aan de slappe kant. Voor mijn honden dus geen Black Dog meer. Even daar gelaten dat hij zijn prijsjes ook wel weet te hanteren maar dat is voor mij geen doorslaggevend argument. Over smaak valt gewoon niet te twisten. Ik ben in ieder geval blij voor jouw hondje dat hij het er goed op doet ;)
#1262488
Ik ben het helemaal met Rian eens.  En je hoeft niet perse RR's te hebben om dit te weten. Beetje verdiepen in het honden gebeuren is geen overbodige luxe.
Maar evengoed heel veel plezier met jullie RR en fijn dat hij het er goed op doet.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door