Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door calimero_a
#1262284
toch maar eens plaatsen om te zien wat jullie ervan vinden, ik ben namelijk wel benieuwd... Danka krijgt 1,25 kg per dag en Luna 1 kg..... ze eten wel hetzelfde  ;)

per week krijgen ze:

- 1 zalmkop of hele makreel, of sardines of.... (net wat ze hebben op de markt, het varieert)
- 1 lamskop
- 1 of 2 runderstrotten
- 1 zak kuikens
- 1 kip of eend (volledige, met alles erop en eraan, de snavel en teentjes laten ze liggen)
- 1 kg groentemix (dit keer broccoli, bloemkool, courgette, tauge, alfalfa, wortel, knoflook, snijbonen, knolselderij)
- ongeveer een pond orgaan (gemengd in gelijke verhouding: runderpens, kippenmaag en -lever, konijnennier en lamshart)
- nog 1 kg (ongeveer) konijnkarkas en/of eenderug

ik kom uit op 15% orgaan, 15% groentemix, 50% vleesbot en 20% volledig (daar reken ik de vis, hele kip/eend en de kuikens onder)


Graag jullie mening, mocht ik ergens de fout ingaan hoor ik het graag!

:-*
cali
Door Lizzy
#1262749
[quote="calimero_a"]
toch maar eens plaatsen om te zien wat jullie ervan vinden, ik ben namelijk wel benieuwd... Danka krijgt 1,25 kg per dag en Luna 1 kg..... ze eten wel hetzelfde  ;)

per week krijgen ze:

- 1 zalmkop of hele makreel, of sardines of.... (net wat ze hebben op de markt, het varieert)
- 1 lamskop
- 1 of 2 runderstrotten
- 1 zak kuikens
- 1 kip of eend (volledige, met alles erop en eraan, de snavel en teentjes laten ze liggen)
- 1 kg groentemix (dit keer broccoli, bloemkool, courgette, tauge, alfalfa, wortel, knoflook, snijbonen, knolselderij)
- ongeveer een pond orgaan (gemengd in gelijke verhouding: runderpens, kippenmaag en -lever, konijnennier en lamshart)
- nog 1 kg (ongeveer) konijnkarkas en/of eenderug

ik kom uit op 15% orgaan, 15% groentemix, 50% vleesbot en 20% volledig (daar reken ik de vis, hele kip/eend en de kuikens onder)


Graag jullie mening, mocht ik ergens de fout ingaan hoor ik het graag!

:-*
cali

[/quote]

Klopt het dat je 5 verschillende diersoorten geeft? Dat is prima. Nou, alles zit in je menu! Ziet er goed uit hoor! Kom je in totaal niet aan een beetje veel bot, op deze manier? Hoe is de ontlasting?
Door calimero_a
#1263124
ik zit idd aardig hoog in het bot, maar dat is idd vanwege de ontlasting. Als ik minder bot voer is de ontlasting erg dun, grenzend aan diarree. Heb al geprobeerd om groente en orgaan te verminderen, maar dat helpt pas als ik het zo goed als weglaat en dat is ook geen optie  :)

Op dit moment 5 diersoorten, maar ik probeer meestal mínstens 5 aan te houden, maar ik heb graag vlees mét bot erin en dat heeft meneer herby niet altijd op voorraad. Vleessoorten die hoor ook voorbijkomen: haas, hert, duif, fazant, ligt een beetje aan het jachtseizoen  ;D ;D

grtz,
cali
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door