Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door mistydayadunya
#1261588
hoi hoi allemaal
ik weet niet waar ik mij voormoet stellen dan maar ff hier :)

mijn naam is diana
en woon in heerlen
samen met mijn zoontje dylano van 10 jaar
en 3 witte herders..

misty van 20 maanden
daya van 18 maanden
dunya van 7 maanden

dunya de pup heeft last van groeipijnen het is echt een drukke pup
en tis ook moeilijk om ze veel rust te geven...geef haar wel 3x per dag benchrust..

ik ben hier gekomen omdat ik de afgelope dagen veel aan het lezen ben
over vers vlees..
al word ik er nu langzamerhand gek van want er staat overal zoveel

ik ben hier echt een beginneling in maar hoe meer ik lees hoe gekker ik word.

wil dus met mijn 3 honden totaal van de brok af..voerde smorgens brok
en 3x in de week blikje vlees...en 1x in de week kregen ze pens.

nu wil ik dus helemaal van de brok af maar heb geen idee hoe ik moet beginnen...

dus alle tips zijn welkom
heb er wel nog een paar vragen over..

wanneer kan ik het het beste voeren ???
1 of 2 x per dag ?
en hoe te beginnen om de brokken af te bouwen??
hoeveel moet ik gaan voeren?

las ook gewoon 1x per dag een bakje van 500 gram en dat smorgens geven...???

alvast bedankt !!

groetjessss diana
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1261601
Hoi Diana. Welkom op Barfplaats.

Wil je beginnen met vers voer, dan is de beginnerdocumentatie het handigst om te beginnen met lezen. Die vind je hier: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 449.0.html

De meeste van je vragen worden daar wel in beantwoord.

Ik zou met zulke jongen honden die, omdat je het niet genoemd hebt verder geen spijsverteringsproblemen lijken te hebben in een kleine week omschakelen. Een brokmaaltijd vervang je dan door een versmaaltijd en ahlverwege de week vervang je de 2de brokmaaltijd ook door vers voer. De pensdag mag je handhaven, het blikje mag ook de plump in.

Wanneer je moet voeren is helemaal jouw eigen keuze. Wat jij het makkelijkst vind c.q. wat het beste in jouw leefpatroon past.

Volwassen honden kun je 1 x daags voeren, je pup zou ik nog even 2x daags geven. Maar ook hier weer. Als 2 x jou en je honden beter bevalt dan is het geen regel dat jij maar 1x per dag mag voeren.

Volwassen honden voer je zo'n 2% tot 5% van hun lichaamsgewicht. Voor jouw jong volwassenen zou ik beginnen met zo'n 3%. Je pup zal nog wel zo'n 6% á 7% lusten. Maar dat is een kwestie van uitproberen. Worden ze vlot dikker dan ga je minderen en liggen ze te gapen voor de koelkast dan moet je wat meer geven.
Door annielaumen
#1261769
Hoi Diana
Alle begin is moeilijk
Maar lees je goed in hier op barfplaats
En je zal zien dat je steeds handiger wordt
Ook in waar haal ik of bestel ik
En als je ziet hoe je hond geniet superrrrrr
Ook nog welkom hiet op barfplaats
en veel lees en schrijf plezier
Ik woon in Sittard
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1261865
Hoihoi,

welkom!! En foto's zijn ook zeer welkom  :D
Succes met het inlezen en beginnen!!!
(ik ben begonnen met vers gemalen vlees (KVV) en voer nu wat barf af en toe. :P)
Door mistydayadunya
#1261991
[quote="yuki13"]
Hoihoi,

welkom!! En foto's zijn ook zeer welkom  :D
Succes met het inlezen en beginnen!!!
(ik ben begonnen met vers gemalen vlees (KVV) en voer nu wat barf af en toe. :P)
[/quote]

ik zal er zo eens wat fotos van mijn kanjertjes opzetten :)

thnxx
Door Ulrike
#1271499
Hallo Diana,

Welkom hier, wat leuk nog een 'Daya-hond'  ;D.

Zelf zou ik ze 'cold-turkey' overzetten op kvv (eventueel op het begin een beetje overgieten met kokend water) en mocht je willen gaan barfen je hiervoor lekker rustig inlezen. Zo kunnen je honden op een makkelijke manier al wennen aan vers en kun je gaandeweg zelf bepalen of je wil gaan barfen en zo ja hoe ver je daar in wil gaan. Mocht je problemen verwachten met de spijsvertering, dan is misschien het langzamer overzetten zoals Angelique voorstelt een beter idee.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door