Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door - Judith -
#1261340
Sinds een maand of twee voer ik Bruin nog maar 1x daags. Op zich bevalt dat goed: hij eet met meer plezier en ziet er fantastisch uit. Maar wat hij bij 2x per dag voeren nog nooit heeft gedaan, gebeurt nu zeer regelmatig: binnen een paar minuten na het eten kotst hij de boel weer uit. En dat vind ik op zich geen probleem, als hij het dan tenminste opnieuw naar binnen zou werken. Maar hij is Meneer Muts en staat me dan aan te kijken met een blik van: yuk, ruim dat eens op mama  ::). Sam wil me daar dan weer wel graag bij helpen, maar die zou dichtgroeien als ik haar haar gang laat gaan  :P.

Het eten is niet te koud, want op kamertemperatuur. Ik heb ook nog niet kunnen uitvissen of het aan bepaalde combinaties van vleessoorten ligt. Hij is niet te druk geweest voor het eten. Het is ook niet zo dat hij nog moet wennen aan barfen, want dat doet hij al de hele  4,5 jaar van zijn leven. Ik heb de indruk dat het met de hoeveelheid te maken heeft. Hij krijgt tussen de kilo en 1300 gram, dat zou voor een flinke hond van rond de 35 kilo toch geen probleem moeten zijn?

Iemand tips? Ideeën over de oorzaak. Moet ik weer terug naar twee keer per dag voeren?
Door Antonia
#1261389
Ik sluit me aan bij Dorothea, waarschijnlijk de hoeveel. Misschien dat je wat te snel bent omgeschakeld.
Is Bruin een rustige eter of een schrokker? (Te) gulzig eten kan ook een oorzaak zijn.
Door Lizzy
#1261515
Je voert hem met 1300 gram 4% van zijn lichaamsgewicht. Ik denk persoonlijk dat dat teveel voer is. En ik zou zelf de totale hoeveelheid voeding per dag terug brengen naar 1 kilo. Ik denk dat hij daarmee goed op gewicht blijft (misschien kan hij zelfs met nog minder aan hoor, nu je hem 1 keer per dag voert) en mogelijk dat hij stopt met kotsen.
Laatst gewijzigd door Lizzy op di 19 mei 2009, 07:45, 1 keer totaal gewijzigd.
#1261798
Lizzy schreef: Je voert hem met 1300 gram 4% van zijn lichaamsgewicht. Ik denk persoonlijk dat dat teveel voer is. En ik zou zelf de totale hoeveelheid voeding per dag terug brengen naar 1 kilo. Ik denk dat hij daarmee goed op gewicht blijft (misschien kan hij zelfs met nog minder aan hoor, nu je hem 1 keer per dag voert) en mogelijk dat hij stopt met kotsen.
Meestal zit hij rond de kilo, behalve als ik pens of zalm geef, dan wordt het meestal wat meer. Maar ik zal dat dan maar eens een tijdje niet doen om te kijken of het kotsen dan minder wordt.
#1261803
hoi hoi,

Danka krijgt ook twee keer per dag omdat ze met één keer ook gaat kotsen. Heb het heel lang geprobeerd, maar de hoeveelheid die haar maag in één keer aankan is tussen de 800 en 1000 gram per keer en ze heeft echt meer nodig om niet té mager te worden... dus voor mij blijft het bij Danka bij twee keer voeren...

cali
#1261926
Heb je al bijgehouden bij welke vleessoorten hij het doet, of is dat verschillend? Zo gaat Beau van mij onherroepelijk kotsen van eende- of kalkoennekken, terwijl hij bijv. eenderug wel gewoon binnenhoudt.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door