Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Francisca
#126124
Toen ik vanmorgen Mika woog schrok ik toch wel even.Hij is dus nog maar 5.5 kilo terwijl hij wel±7 kilo mag zijn.De laaste keer was hij 6.5 kilo.( als ik zijn ribben voel zie ik zo de foto van Ace van Crutz voor me.)
Mika krijgt al vanaf de eerste dag kvv 2 plakken Energique.Kan ik hem 3 plakken geven als hij dat wegkrijgt?Kun je trouwens wel teveel geven?
Francisca.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#126128
Je kunt rustig je hond meer geven, als je teveel geeft wordt ie alleen maar te dik, verder gebeuren er geen nare dingen mocht je je hond teveel geven ;). Dus als hij het op wil eten, prima. Zou het gewoon proberen.
Door Truus
#126130
Hoi Franciska, zullen we even ruilen ;) mijn hond wil niet meer afvallen n.l. Maar dat wil jij niet en ik ook niet hoor ;D
2 schijven zou eigenlijk al genoeg moeten zijn voor Mika.
Je zou iets meer kunnen geven en kijken of ze het op eet en aankomt. Heeft ze nog steeds honger? En heeft ze geen wormen en verder gezond?
Volgens mij zou je het eens uit kunnen proberen hoor.
Groetjes Truus.
Door Francisca
#126135
Mika heeft geen wormen.Hij is alleen aan de diaree geweest na een ABkuur.( vandaar ook de kvv )Verder eet hij goed (Cairn Terrier eet bijna altijd ) We lopen wel veel.Alleen nu iets minder omdat ik hem eerst wat wil laten aankomen.
Meestal is het bij Cairns ook een probleem om ze te laten afvallen. ;)
Door Francisca
#126137
[quote="Nitus"]
Je kunt rustig je hond meer geven, als je teveel geeft wordt ie alleen maar te dik, verder gebeuren er geen nare dingen mocht je je hond teveel geven ;). Dus als hij het op wil eten, prima. Zou het gewoon proberen.

[/quote]
Tja te dik is ook niet goed maar 1 tot 2 kilo erbij zou wel fijn zijn. ;D ;)
Door Truus
#126139
Dan Mika gewoon iets meer geven Franciska. ;) Mischien komt er nog een tijd dat hij weer moet afvallen ;)
Door Francisca
#126149
Ga ik doen.Bij brokken had ik wel vaak iets van: hoe krijg ik dat erin?En dan ben je bang dat je het bij kvv ook fout doet. :-[
Laatst gewijzigd door Francisca op ma 12 jul 2004, 22:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Truus
#126178
[quote="Sunshine"]
Ga ik doen.Bij brokken had ik wel vaak iets van: hoe krijg ik dat erin?En dan ben je bang dat je het bij kvv ook fout doet. :-[
[/quote]
Er kan niet gauw iets verkeerd gaan.
Succes!
Gebruikersavatar
Door Nitus
#126224
Je kan ook een half schijfje meer geven, de andere helft bewaar dan je tot de volgende dag in een tupperware bakje oid in de koelkast. Dan ga je niet in één keer zoveel extra geven. Ik zou dat halve schijfje extra gewoon bij z'n avond maaltje geven.
Door Ineke
#126308
Bas weegt 10/10,5 kg. Hij krijgt 350 tot 400 gr Duck/Bibi
Hij moet deze hoeveelheid echt krijgen anders blijft er helemaal niets van hem over.

Als hij in zijn geplukte vacht staat kun je net wel/niet zijn ribben zien.
Minder is dus absoluut niet nodig.

Mufasa zou 1300 gr mogen krijgen, maar eet zelf niet meer dan ca. 1 kg per dag. Van mij mag hij best wat voller, maar dat wil hij zelf blijkbaar niet ::)

Zo zie je maar; elke hond zijn hoeveelheid.
Laatst gewijzigd door Ineke op di 13 jul 2004, 08:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Francisca
#126309
[quote="Nitus"]
Je kan ook een half schijfje meer geven. Dan ga je niet in één keer zoveel extra geven. Ik zou dat halve schijfje extra gewoon bij z'n avond maaltje geven.
[/quote]
In een keer zo veel lijkt me ook niet goed.Bedankt voor de tips.
Ik ben ook blij dat Mika een 'stripvacht' heeft.Ik pluk hem zelf en heb dat net twee weken geleden gedaan,hij loopt dus niet in zijn ondervacht dus je ziet niet echt dat hij zo mager is.En ik hou ook niet van een te dikke hond dus gaan we hem ook niet overvoeren. ;)
Door Lizzy
#126310
Wanneer je overschakelt van brok naar vers heb je altijd dikke kans dat je hond ontzettend mager wordt. Dit is puur de overschakeling van veel koolhydraat naar weinig koolhydraat. Geef gerust iets meer. Vaak kun je na een aantal maanden (soms pas na 1 jaar) terugschakelen naar minder voer.
Door evelyn02
#126312
[quote="Sunshine"]

Mika krijgt al vanaf de eerste dag kvv 2 plakken Energique.Kan ik hem 3 plakken geven als hij dat wegkrijgt?Kun je trouwens wel teveel geven?
[/quote]


Welke Energique geef je? Ik heb eens zitten rekenen en het blijkt dat er in Energique nr. 1 veel minder calorieën per schijf zit dan in nr. 4. Vergelijk het vetpercentage maar eens. Je zou dus ook tijdelijk nr. 4 kunnen geven als je nu nr. 1 geeft. Trouwens als hij met gemak 2 plakken eet dan kun je toch rustig 3 proberen? Je zegt dat Cairn terriers altijd honger hebben.

Evelyn
Door Francisca
#126320
Thanks Lizzy dat van dat mager worden wist ik dus niet.Weer wat geleerd. :-[ Blij dat ik lid ben van dit forum ;)
En Mika krijgt nu de nr 1.Ik geef hem nu gewoon wat meer eerst maar eens zien hoe dat gaat.Ik wil graag naar BIBI toe; betaal hier nogal veel voor Energique, dat extra geld geef ik liever uit aan pens ed want een dagje zelf samenstellen zie ik steeds meer zitten ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door