Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door lightning
#1261669
iedereen weet dat mijn hond is overleden, maar ik wilde toch weer langzaam aan wat barf dingetjes gaan geven buiten de kivo om. nou ga ik zaterdag weer wat kippennekken en kipkarkassen halen. maar weet niet goed hoe aan te pakken. mijn 3 dames hebben toen nog mee gebarft dus die durf ik dit nog wel te geven maar hoe doe ik dat met mijn border? ik weet in mijn achterhoofd eigenlijk wel dat het safe is de nekjes maar zie zo mijn overleden border liggen.. hoe pak ik dat het beste aan? :-[

groetjes een overbezorgt baasje
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1261684
kan me voorstellen hoor, dat je wat huiverig bent :-*
sla dan de nekken effies plat....gaat dat allemaal rustig naar binnen dan probeer je ze zo te geven zonder plat te slaan, daarna kan je de karkassen gaan geven -- daar moeten ze wel op knagen..
Door lightning
#1261691
een maand of 3 geleden vond ik in de vriezer nog eendennekken ik ben me toen een rolberoertje geschrokken omdat deze border het in 1 keer doorslikte.. ik dacht daar gaan we weer :-[ vandaar dat ik het met deze border zo eng vind (nog). ik dacht die kauwt hij wel maar helaas.. maar ik zal ze plat gaan slaan. vast houden weet niet of ik dat doe. beetje mijn vingertjes kwijt dan :-[ hij is nogal happig :D
Door lightning
#1265092
zou ik op de goede weg zijn als ik 1 dag in de week de maaltijd vervang voor kip karkas of nek en 1 dag in de week pens? de rest van de dagen gewoon kivo? in kivo zit geen pens dus dat krijgen ze helemaal niet... als dit lekker gaat misschien eens strotten bestellen? dat zijn de dingen die ik nog wel durf te geven zonder problemen.. karkasje ging erin als koek en werd goed gekauwd ;D
Door Antonia
#1265158
[quote="lightning"]
zou ik op de goede weg zijn als ik 1 dag in de week de maaltijd vervang voor kip karkas of nek en 1 dag in de week pens? de rest van de dagen gewoon kivo? in kivo zit geen pens dus dat krijgen ze helemaal niet... als dit lekker gaat misschien eens strotten bestellen? dat zijn de dingen die ik nog wel durf te geven zonder problemen.. karkasje ging erin als koek en werd goed gekauwd ;D
[/quote]

Weet je zeker dat er in Kivo geen pens verwerkt zit?
Persoonlijk zou ik niet alleen maar kipkarkas als maaltijd geven, zeker niet als de karkassen aan de kale kant zijn, maar daar iets bijgeven bijvoorbeeld een klein stukje pens.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1268139
mmm, dan is dat verandert..
maak ook niet uit hoor..
dan geef je toch een keer pens en kipkarkas als een maaltijd...
of pens met kippenekken, of met parelhoen oid..
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door