Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door jeanne
#125822
over een half uurtje ga ik Sil naar de dierenarts brengen, voor catratie :-[ Jaja, castratie, ik wil straks geen gedonder als Bessy loops word.
Zijn gebit word ook meteen schoongemaakt, normaal doen ze dat niet, maar omdat er niets ontstoken is, doen ze het toch maar eventjes, hoeft ie gelukkig maar 1 keer onder narcose.
Oh gut, ik vind het wel zielig hoor, het is ook zo'n Sulletje, zo'n lieverd voor Bes, zo'n knuffelbeer, zo'n rustige hond.
(ahum, ze zijn nu aan het ravotten, dus zo rustig is ie ook weer niet ;))
Hopelijk laat Bes hem met rust straks, anders gaat ze maar naar buiten!

Pfffffffff, ik vind het echt zielig voor Sil :'(
hopelijk vind ie mij straks ook nog lief :-[
Laatst gewijzigd door jeanne op wo 14 jul 2004, 18:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#125831
OK, geen puppies voor Syl en Bes dus!

Nou meis, sterkte! Het komt echt wel goed hoor. Tis niet een echt zware operatie hoor!

Groetjes, Lizzy
Laatst gewijzigd door Lizzy op ma 12 jul 2004, 12:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Door jeanne
#125834
Lizzy schreef: OK, geen puppies voor Syl en Bes dus!

Nou meis, sterkte! Het komt echt wel goed hoor. Tis niet een echt zware operatie hoor!

Groetjes, Lizzy
Ik ben al weer terug, meneer Sil slaapt al.
De dierenarts belde of ik wat eerder kon komen, want het was druk , veel honden met gebroken pootjes ::)
Als Sil wakker is, zou hij meteen bellen, en dan mogen we hem ophalen.
De tanden moest ie even bekijken, als het teveel tandsteen was, dan doet de da het dus niet vandaag ivm bacterieen die door het lichaam gaan zwerven. Logisch eigenlijk.
Maar goed, ik ga de kids naar school brengen, nog wat hondjes knippen en dan is de middag zo voorbij.
Door jeanne
#125835
hihi, nog ff iets leuks,
Toen ik Gwenda dus uitlegde wat er ging gebeuren met Sil, begon ze te huilen. Ze wilde zo graag puppies van Bes en Sil!
Ik zei, dat Sil daar een beetje te oud voor was (tja, moet toch iets zeggen, kan slechts zeggen dat ik Sil niet goed genoeg vind om pupjes te maken)
En dat we, als Bessie wat groter is, wel op zoek gaan naar een jongere papa ;) Toen zakte de droevige bui weer een beetje.
Door karray
#125836
Pfffffffff, ik vind het echt zielig voor Sil :'(
hopelijk vind ie mij straks ook nog lief :-[
Komt allemaal best wel goed ;)
zo'n narcosse vind ik meestal ook een beetje eng, operatie stelt gelukkig zelf niet veel voor
Door Francisca
#125839
Geef Sil maar een knuf van mij als hij wakker wordt.En die castratie is een fluitje van een cent hoor. ;D
Het wakker worden uit de narcose was hier ook het naarste.Lijkt wel of ze dan een beetje dronken zijn. ::)
Sterkte. ;)
Door Lizzy
#125870
Hoi Jeanne, eerlijk gezegd ben ik blij dat de DA de tanden van Sil niet schoon maakt! Ik had dit al geschreven maar weer snel weggehaald omdat ik zag dat je afgelogt was (en dat je dus al naar de DA was en dan heb je niks aan zo'n opmerking...).

Ik vind dus persoonlijk dat de gebitten van honden er niet op vooruit gaan wanneer de DA er met z'n handjes aan gezeten heeft... vaak worden de tanden en kiezen wat ruw (en slecht gepolijst) en zijn ze des te sneller weer vies. Ik heb zelf ook het idee dat het gebit van Sil vanzelf weer helemaal goed schoon wordt als je hem lekker 2 maal per week een goed zacht kalfs of lamsbot geeft om op te kluiven. Meestal is het reinigen bij de DA dan niet eens meer nodig!

Groetjes, Lizzy
p.s., wat schattig dat Gwenda puppies wil van Sil en Bes :D! En wat heb je een schattig excuus gevonden ;D
Door jeanne
#125941
Nou, meneer Sul ligt op zijn dekentje, met een lekkere dikke handdoek erop! Het ziet er heel netjes uit, bloed niet. Hij heeft eerst een half uur bij me gezeten, ik moest hem achter zijn oortje kriebelen. Toen is ie naar zijn deken gestiefeld, en daar ligt ie nu te slapen.
Het is niet onderhuids gehecht, dus over 10 daagjes terug om de hechtingen te verwijderen.
Zijn tanden zijn dus wèl schoongemaakt, het was niet onstoken, er zaten alleen dikke plakken tandsteen op zijn achterste kiezen. Dat hebben ze eraf gehaald.
ab kuurtje meegekregen.
Hopelijk geneest alles voorspoedig.
Mijn arme sulletje :-\
#126025
jeanne schreef: hij zit gras en bladeren te eten, en kotst gal. Hij is dus duidelijk misselijk.
Kan ik iets voor hem doen?
Ach wat zielig, arme Sil. Misschien een heel klein beetje kruidenmix geven? Verder heb ik eerlijk gezegd geen idee wat je zou kunnen doen. Sterkte Jeanne
#126113
Dat is van de narcose. Lege maag, maagzuur.... ach, arme vent. Je kunt hem misschien een beetje yoghurt aanbieden. Heb je groene leem in huis? Zo ja: theelepeltje door de yoghurt heen roeren.

Ik zou hem wel in de gaten houden en zijn buikje heel zachtjes masseren. Als er lucht in zijn maag/darmen zit, dan moet je hem wel een beetje in de gaten houden en oppassen dat hij niet gaat opzwellen. Buikje masseren wil nog wel eens helpen. Soms helpt Carbo Vegetabilis maar ik denk dat je dat niet in huis hebt?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door