Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Sjakie
#126050
Mijn teckel is ooit een keer gegrepen door mijn bullterrier (mijn fout, ik was vergeten een botje weg te halen :-[) Hierdoor is zij erg angstig geworden voor hem. Dit uit zich in angstagressie naar hem toe. Nou pikt hij het vaak, maar niet altijd. Ik heb van een gedragstherapeut begrepen dat ik met clomicalm dit voor een groot deel kan verminderen. Ik heb net clomicalm gehaald, maar daar staat alleen maar op dat het helpt bij verlatings afwijkingen.

Heeft iemand ervaring met clomicalm bij angstagressie of weet iemand een ander middel (liefst natuurlijk) dat kan helpen.
Door yalla
#126052
Alle middelen (ook Clomicalm, wat overigens zeer heftig spul is) helpen alleen in combinatie met gedragstherapie. Dit betekent, dat er eerst een oorzaak voor het probleemgedrag achterhaald moet worden, dan pas een diagnose gesteld kan worden en dan een therapie ingezet kan worden. Medicatie werkt dan dus ondersteunend aan de therapie en nooit op zich. Voor gedragsverandering is een pilletje alleen niet voldoende.
Door Sjakie
#126056
Dat had ik al begrepen en dat is ook de methode die wij toepassen, echter ik heb de clomicalm gehaald (ga ik nog niet geven, eerst overleg met de gedragstherapeut) maar er staat alleen maar een indicatie op voor verlatings afwijkingen. Dit is dus wezenlijk anders dan waarvoor ik het wil gaan geven. Ik vraag mij dus af of het in dit geval wel verstandig is om te geven, ook gezien de bijverschijnselen (het beestje is bijna 14 en ik vraag mij dus af of de remedie niet erger is dan de kwaal).
Door yalla
#126057
Sjakie schreef: Dat had ik al begrepen en dat is ook de methode die wij toepassen, echter ik heb de clomicalm gehaald (ga ik nog niet geven, eerst overleg met de gedragstherapeut) maar er staat alleen maar een indicatie op voor verlatings afwijkingen. Dit is dus wezenlijk anders dan waarvoor ik het wil gaan geven. Ik vraag mij dus af of het in dit geval wel verstandig is om te geven, ook gezien de bijverschijnselen (het beestje is bijna 14 en ik vraag mij dus af of de remedie niet erger is dan de kwaal).
Waarom stel je deze vraag niet aan je gedragstherapeut. Die gaat jou toch begeleiden?
Door Sjakie
#126058
ja dat is waar, maar hij is ook degene die het geadviseerd heeft en aangezien ik graag achterdochtig ben stel ik hem hier ook.
Door yalla
#126061
Sjakie schreef: ja dat is waar, maar hij is ook degene die het geadviseerd heeft en aangezien ik graag achterdochtig ben stel ik hem hier ook.
Het is onmogelijk om zo op een forum deze vraag te beantwoorden. Ik weet namelijk niet waarom jouw gt Clomicalm heeft voorgeschreven. Persoonlijk vind ik het nogal zwaar voor een hond van 14 jaar. Clomicalm is voor honden wat Prozac voor mensen is.
Door lekker kort
#126084
yalla schreef:

Het is onmogelijk om zo op een forum deze vraag te beantwoorden. Ik weet namelijk niet waarom jouw gt Clomicalm heeft voorgeschreven. Persoonlijk vind ik het nogal zwaar voor een hond van 14 jaar. Clomicalm is voor honden wat Prozac voor mensen is.
Rotzooi dus
Door oebaya
#126280
Dat in de bijsluiter van clomicalm staat, dat het alleen voor verlatingsangst is, komt omdat het geneesmiddel tot nu toe alleen daarvoor bewezen heeft gewerkt als ondersteuning van therapie. Maar het wordt momenteel in elke hond met angst gegooid. Voor angstagressie moeten heel andere middelen worden ingezet, als je al met medicatie wil werken.
gr.
Nicolette
Door karray
#126330
Als ik gevoelsmatig niet veel vertrouwen zou hebben in de gedragstherapeute van mij hond, zou ik eens een andere overwegen.
Luister naar je gevoel ;)
Laatst gewijzigd door karray op di 13 jul 2004, 09:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Sjakie
#126372
oebaya schreef: Dat in de bijsluiter van clomicalm staat, dat het alleen voor verlatingsangst is, komt omdat het geneesmiddel tot nu toe alleen daarvoor bewezen heeft gewerkt als ondersteuning van therapie. Maar het wordt momenteel in elke hond met angst gegooid. Voor angstagressie moeten heel andere middelen worden ingezet, als je al met medicatie wil werken.
gr.
Nicolette
Ja maar wat dan????? Ik heb hier dus echt geen ervaring mee en ben echt een kneusje op dit gebied. (JA ALLEEN OP DIT GEBIED ;D ;D)
Door yalla
#126460
Zoek nou eerst eens een goede gedragstherapeut en probeer niet op een forum een diagnose te krijgen voor de problemen van jouw hond.
Oebaya en ik zullen dat nooit doen. Wij kunnen geen diagnose treffen over een hond die wij nog nooit gezien hebben. Kijk voor adressen eens op www.honden-gedragstherapie.nl. Daar zitten de gediplomeerden en die weten waar ze het over hebben.
Door Sjakie
#126640
Yalla, ik kan mij vergissen hoor maar volgens mij vraag ik nergens om een diagnose daar die al gesteld is door een gedragstherapeut!!! Ik vraag alleen of iemand ervaring heeft met dit middel bij angstagressie. Kennelijk wel maar wil men daarop geen antwoord geven (wat overigens begrijpelijk is als je de situatie niet kent).

Dus nogmaals: weet iemand een vervangbaar natuurlijk product en laat duidelijk zijn ik wil géén diagnose. (ook niet ongevraagd ;) ;D)
Door Lizzy
#126654
Hoi Sjakie, ik denk dat ik eerder met Bach Bloesems aan de gang zou gaan. En misschien dat een homeopathisch middel als homeocalm zou kunnen helpen. : http://www.puurnatuur.nl/arti/hcalm.php3. Of http://www.puurnatuur.nl/proframe.htm

Maar misschien zou je beter naar een holistisch dierenarts kunnen gaan voor een passend middel (of bach of homeopathie).

Groetjes, Lizzy
Laatst gewijzigd door Lizzy op di 13 jul 2004, 22:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Door lekker kort
#126760
Sjakie schreef: Yalla, ik kan mij vergissen hoor maar volgens mij vraag ik nergens om een diagnose daar die al gesteld is door een gedragstherapeut!!! Ik vraag alleen of iemand ervaring heeft met dit middel bij angstagressie. Kennelijk wel maar wil men daarop geen antwoord geven (wat overigens begrijpelijk is als je de situatie niet kent).

Dus nogmaals: weet iemand een vervangbaar natuurlijk product en laat duidelijk zijn ik wil géén diagnose. (ook niet ongevraagd ;) ;D)
Je hebt gedragstherapeuten en gedragstherapeuten voor honden en van sommige krijg ik de kriebels, ik hoop dat je een goede en gediplomeerde therapeut hebt voor je hond want er lopen een hoop griezels rond in dat vak, meer zeg ik er niet over :-X
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door