Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tigger
#1259386
Beau heeft weer eens wat...
Dinsdag kreeg hij een correctie van een andere hond wat een flinke winkelhaak opleverde. Alleen de bovenhuid was gescheurd waardoor er een grote open oppervlakkige wond ontstond. Onder zijn kin; in de huisplooien. AB-kuur mee, maar gisteren en vandaag wilde meneer niet eten. TOch even op inloopspreekuur gegaan. Blijkt dus dat hij vanaf onder zijn bek tot aan zijn borst eeen hotspot heeft ontwikkeld. Alles geschoren en gewassen; met muilkorf en 3 man sterk (waaronder grote sterke man). Dit moet nu 2 maal daags + insmeren met honingzalf. De arme meneer is helemaal min, niet eten, pijn, jeuk en moe.
Het ziet er echt niet uit; heel verschrikkelijk. En het is op een vreselijk moeilijke plek; daar waar het aldoor broeit.
Hebben jullie nog tips? Wel of niet zalven?
En wat is de indicatietijd dat het beter moet gaan?
Gebruikersavatar
Door *Nikki*
#1259452
Luna heeft ook net 2 hotspots gehad. Na 2 weken was het echt goed over, maar binnen 1 week was er zeker al zichtbaar verbetering bij haar te zien. Waren gelukkig voor haar (en Mij) maar 2 kleine spots van ongeveer 2 cm doorsnee.
Ik smeerde er tea tree balsam op.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1259502
jeetje, wat een plakaat...
het zal wat vochtig blijven, maar je maakt het toch ook 2 x per dag schoon?
honingzalf heeft een reinigende en helende werking..
ach gos die beau :-*
Door ~anna~
#1259566
ik gebruik nog steeds calendula(vsm) of Rescue(Bach) voor o.a. verwondingen en hotspot bij balou jaren geleden.
sterkte!
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1259568
da's altijd moeilijk bij sharpei's volgens mij..
ik weet niet of t bij jouw hondje werkt.. maar op de dierenkliniek föhnde we hondenpoten als er tussen de tenen een broeiplek ontstond door wondjes en schoentjes..
zo kon het iig voor een bepaalde tijd drogen..

is het ook niet mogelijk om hem/haar een soort van dasje om te doen waardoor de vellen wat open blijven staan?
dus niet op de plek zelf.. maar om te zorgen dat niet alles weer dichtflapt en het dus weer gaat broeien?
er moet lucht bij komen..
honingzalf e.d. heb ik geen ervaring mee..
Gebruikersavatar
Door *Nikki*
#1259683
Wow zeg  :-\

Ik zou gewoon honingzalf blijven smeren

balou&crystal schreef: ik gebruik nog steeds calendula(vsm) of Rescue(Bach) voor o.a. verwondingen en hotspot bij balou jaren geleden.
sterkte!
Dit was voor mij stap 2 en 3. Omdat ik dit in huis heb. En daarna honingzalf halen. Maar dit is allemaal niet nodig geweest bij Luna.
Hoorde ook dat sudocreme werkte bij honden
Door Cindy de Wolf
#1259686
Jezus wat een plek!! Me dunkt dat Beau uit zijn doen is!!
Baloe van ons is ook gevoelig voor hotspot. Wij knippen al het overtollige haar weg zodat er lucht bij kan en wassen het dan de eerste week 3 keer per dag uit met betadine shampoo. Daarna 2 keer per dag etc etc. Hiermee droog je de hotspot uit zeg maar. Met zalf houdt je het idd vochtig en blijft het broeien.
Door Ine
#1259763
Bram zijn hotspot drie keer per dag uitgewassen met betadineshampoo en ingesmeerd, ook groene klei gebruikt,hierdoor droogde het mooi uit,toen hij echter nog vier plekken bleek te hebben toch maar naar de da geweest,prik tegen de jeuk en ab kuurtje,daarna hoef je er echt niets meer aan te doen.
het moet van binnenuit genezen zei ze,hij heeft ook gewoon toen gezwommen en daarna heb ik het goed afgedroogd,nu is het net of hij schurft heeft van de schilfers van de wonden ;D ;D
Door Femke
#1259821
Heb je alleen ab meegekregen? Loebas heeft een keer een vergelijkbare hotspot gehad, dat hebben we behandeld met dexamethason en dat ging heel snel beter. Ik zou geloof ik ook niet zalven  :-\ :-\ het moet goed drogen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door