Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Marja2705
#1259317
Hoi,

Harrie mijn 13 maanden oude Britsch Korthaar heeft sinds 3 maanden bloed en slijm bij zijn ontlasting. Na veel onderzoeken is er uitgekomen dat hij een verkeerde
e coli bacterie heeft en hij zit daarom op de clavubactin voor 20 dagen. Na een dag was het bloed minder en na vrijf dagen was het weg. Wel had hij nog slijm op zijn ontlasting.Ook is het vermoeden aanwezig dat hij een voedselintolerantie heeft. Hij heeft nu sedert 10 weken een dieet van alleen Carnibest en i/d brokjes gehad en we zijn van de week aan het provoceren gegaan. We hebben bij de carnibest een theelepel sheba gedaan en en enkel brokje natures best bij de i/d brokjes. Na een dag was het weer mis. Bloed  en slijm bij de ontlasting. We zijn gelijk weer overgestapt op alleen carnibest en i/d en als probiotica krijgt hij Viyo een heerlijk drankje. Nu na ongeveer 3 dagen ontlasting v erder is het bloed bijna to niks terug gebracht.

Zijn er mensen die hetzelfde met hun kat hebben meegemaakt en kan iemand ons wat tips geven.

Marja
Door Too
#1259329
Hoi Marja, welkom op Barfplaats!

Wat een gedoe zeg met de poes, ik heb hier [gelukkig] geen ervaring mee
Waarom zijn jullie gaan 'provoceren' ?
Is t niet handiger om poes lekker op de carnibest te laten [en afscheid te nemen van de brok] als dat nu wel goed gaat,
als je een voedselallergie of -intolerantie vermoed zou je een echt eliminatiedieet kunnen doen , door een periode maar 1 diersoort te voeren en dan 1 voor 1 nieuwe soorten toevoegen

Succes met poes
Door verwonderd
#1259398
Mijn advies: stoppen met brokken en ZEKER met i/d  ;)

Ik zou zeggen: kijk het eens rustig aan met 1 soort voeding.

Hier hebben de brokken iig alleen maar voor ellende gezorgd en voor het geval je je afvraagt of ik ervaring heb met de kat:
giardia, cryptosporidia, e. coli

heel veel ab, probiotica enz enz enz

Van de 1 op andere dag cold turkey op kvv gezet plus spiervlees: alle diarree ellende was.... over....
Door Marja2705
#1259617
op advies van de DA moeten we nog een tijdje doorgaan met de i/d. Na verloop van tijd gaan we inderdaad over op alleen carnibest. De DA heeft liever dat we alleen op de i/d gaan en geen carnibest. maar de mannen in dit huishouden vinden carnibest heerlijk en door het geduvel met de voedselintolerantie en de e coli willen we niet zomaar overstappen op een enkel voer.

Marja
Door Esthertjuh
#1259634
Marja2705 schreef: op advies van de DA moeten we nog een tijdje doorgaan met de i/d. Na verloop van tijd gaan we inderdaad over op alleen carnibest. De DA heeft liever dat we alleen op de i/d gaan en geen carnibest. maar de mannen in dit huishouden vinden carnibest heerlijk en door het geduvel met de voedselintolerantie en de e coli willen we niet zomaar overstappen op een enkel voer.

Marja
De DA zegt dat waarschijnlijk alleen omdat hij zelf geen Carnibest verkoopt >:(
Ik zou dus gewoon stoppen.
Heb zelf ook het advies gekregen om Ranga op RC Hypoallergeen te zetten, in plaats van de RC heb ik alle katten op Haaksbarf gezet.
Ze zijn nu allemaal veel fitter, Ranga heeft geen kale plekken meer en de vachten blinken veel meer :)
Ook is van allemaal de ontlasting weer goed, dat komt overigens niet alleen van de Haaksbarf want ook hier hadden ze alle 5 de e.coli bacterie.
Maar de hoeveelheid ontlasting is wel heel veel minder en steviger dan voordat ze de e.coli bacterie hebben opgelopen.

Korte samenvatting ontlasting:
voor e.coli en brok (Orijen)/premium natvoer: plakkerige stinkende ontlasting en veel
Tijdens e.coli en zelfde voer: ook bloed/slijm en dunnere ontlasting (niet waterig)
Na behandeling e.coli en Haaksbarf als voer: stevige harde ontlasting en je ruikt helemaal niets
Door flin
#1259781
nou dacht 'k eigenlijk dat anibiotica juist helemaal niet goed was, tegen een E-coli bacterie?
  juist omdat 't ook alle andere (goede) bacteriën doodt en daarbij het vrijkomen van toxines, met een verhoogd risico op problemen met de nieren?

veel drinken( tegen uitdrogen)
licht verteerbaar voedsel ( denk 'k aan vlees)
weerstand opbouwen
probiotica ( acidophilus en lactobacillus)  http://www.vitaminstore.nl/vitaminen/88 ... ilus-Plus/

voedselintollerantie kan ook voor de granen in de brok zijn?
Door verwonderd
#1260079
flin schreef: nou dacht 'k eigenlijk dat anibiotica juist helemaal niet goed was, tegen een E-coli bacterie?
  juist omdat 't ook alle andere (goede) bacteriën doodt en daarbij het vrijkomen van toxines, met een verhoogd risico op problemen met de nieren?

veel drinken( tegen uitdrogen)
licht verteerbaar voedsel ( denk 'k aan vlees)
weerstand opbouwen
probiotica ( acidophilus en lactobacillus)  http://www.vitaminstore.nl/vitaminen/88 ... ilus-Plus/

voedselintollerantie kan ook voor de granen in de brok zijn?
Flin, Lolita heeft clavi huppeldepup gekregen tegen de e.coli toentertijd.


Ik zou zeggen: als de katten CB heerlijk vinden, geef ze lekker CB

Lolita heeft maanden lang diarree gehad. Achteraf heus niet alleen door de parasieten  ::)

Maar goed ik denk dat ik al wel heel duidelijk ben geweest. Een da die Hills i/d voorschrijft maar natuurlijk.  ::)

DA's die pro vers zijn raden per onmiddellijk rauw aan.

Succes met de keuze, de katten hebben die al gemaakt, nu jij nog  ;)
Door Marja2705
#1261250
Bedankt allemaal voor julie adviezen. Ik vind het erg moeilijk om mijn mannen alleen op de CB te zetten. Ze vinden het heerlijk, maar eten ook zo graag brokjes. Ik denk ook altijd datr ze niet genoeg eten binnen krijgen.

Als ik alleen CB ga geven, hoeveel heeft een kat van 5 ,5 kilo dan nodig? Moeten ze 2 x per dag eten en hoeveel? Hebben jullie nog wat adviezen voor mij.

Ik moet wel zeggen dat door de AB clavubactin en de CB en brokjes het bloedverlies en het slijm beduidend minder zijn geworden. Ik ben echter wel bang dat als de kuur AB over is, het bloed en slijm weer terugkomt.

Ik heb na 10 weken Cb en i/d een provocatietest gedaan en heb wat commercieel voer bijgevoegd en het ging gelijk weer mis. Terug op de CB en de i/d en hetis weer bijna over. Dus lijkt het verdraaid veel op een voedselintolerantie.

Je wordt er redelijk hopeloos van en schrikt elke keer weer als er wat bloed op zit.

marja
Door verwonderd
#1261471
Marja2705 schreef: Bedankt allemaal voor julie adviezen. Ik vind het erg moeilijk om mijn mannen alleen op de CB te zetten. Ze vinden het heerlijk, maar eten ook zo graag brokjes. Ik denk ook altijd datr ze niet genoeg eten binnen krijgen.
Als ik alleen CB ga geven, hoeveel heeft een kat van 5 ,5 kilo dan nodig? Moeten ze 2 x per dag eten en hoeveel? Hebben jullie nog wat adviezen voor mij.

Ik moet wel zeggen dat door de AB clavubactin en de CB en brokjes het bloedverlies en het slijm beduidend minder zijn geworden. Ik ben echter wel bang dat als de kuur AB over is, het bloed en slijm weer terugkomt.

Ik heb na 10 weken Cb en i/d een provocatietest gedaan en heb wat commercieel voer bijgevoegd en het ging gelijk weer mis. Terug op de CB en de i/d en hetis weer bijna over. Dus lijkt het verdraaid veel op een voedselintolerantie.

Je wordt er redelijk hopeloos van en schrikt elke keer weer als er wat bloed op zit.

marja
wat bedoel je met dat je bang bent dat ze niet genoeg binnen krijgen?
Je kunt altijd ook een kippennek of wat ander spiervlees als snack er bij geven. Doe ik ook, ook om het af te wisselen.

Op de CB worst staat vlgs mij iets van 30 gr per kilo kat. Maar goed dat is een gemiddelde. Ik raakte juist toentertijd weer in paniek omdat madame het bij lange na niet haalde. Ofwel, ze heeft gewoonweg minder nodig  ;)

Ik begrijp eigenlijk niet wat je bedoelt met provocatietest en ook waarom je dat doet. Als de katten het goed doen op CB en dan desnoods (liever niet maar goed) de brokken erbij, waarom dan moeilijk doen door weer met iets anders te experimenteren? En wat bedoel je met commercieel voer? Bedoel je daar brokken mee? (logisch dat het mis gaat) of bedoel je daar een andere kvv mee?

Laat de katten gewoon lekker CB eten. Ik begrijp heel eerlijk gezegd het probleem niet zo goed.

Suc6!
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door