Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

#1258908
Hoi allemaal,
in november gaat er eindelijk ook in Nederland een start gemaakt worden met de opleiding voor TTouch practitioner. Het is een opleiding/methode die ik iedereen die met dieren wil werken/werkt kan aanraden! Ik ga mezelf dus ook heel snel aanmelden, dus wie weet tot daar 8)
Groetjes,
Ellen

Voor meer info Telliington TTouch Training, alvast een klein beetje info (van deze site geplukt):
De Tellington TTouch is een diervriendelijke methode voor de verzorging en training van gezelschapsdieren. Deze methode, gebaseerd op samenwerking en respect biedt een positieve benadering tot training en kan prestaties en gezondheid verbeteren. Terwijl oplossingen geboden worden voor gedrags- en fysieke problemen kan Tellington TTouch ook helpen een diepgaand contact te verkrijgen tussen mens en dier door het vergroten van begrip en een betere effecieve communicatie.
Door een combinatie van specifieke aanrakingen, lichaamswerk en bewegingsoefeningen helpt TTouch spanning te verminderen en lichaamsbewustzijn te vergroten. Hierdoor kan er met het dier omgegaan worden zonder typische angstreacties op te roepen. Het dier leert daardoor makkelijker en ontwikkelt meer gewenst gedrag. De Tellington TTouch kan bovendien ingezet worden om het herstel van verwonding of ziekte te ondersteunen of om de kwaliteit van het leven te vergroten. Deze zeer diervriendelijke methode wordt heden ten dagen toegepast door diereigenaren, trainers, fokkers, dierenartsen, dierentuinpersoneel, asielmedewerkers en vele anderen in 27 landen en op 6 continenten.
#1259702
Het is een mooie methode inderdaad. Heb zelf een cursus Ttouch in Barneveld gevolgd en vond het erg boeiend. Maar vraag mij wel een beetje af wat deze opleiding daaraan zou toevoegen (voor mij dan hè)....
Ja, je mag je dan officieel practioner noemen, wat ik nu niet mag, maar vind dat toch vaak wat meer een commerciele aangelegenheid.
#1261215
yuki13 schreef: Het is een mooie methode inderdaad. Heb zelf een cursus Ttouch in Barneveld gevolgd en vond het erg boeiend. Maar vraag mij wel een beetje af wat deze opleiding daaraan zou toevoegen (voor mij dan hè)....
Ja, je mag je dan officieel practioner noemen, wat ik nu niet mag, maar vind dat toch vaak wat meer een commerciele aangelegenheid.
Het hangt er inderdaad ook van af wat je er mee wil, als je er je geld (of althans een deel er van) mee wilt verdienen is het zeker een toegevoegde waarde, want anders zou je er voor naar Engeland, Duitsland of bijv Canada moeten (op zich ook een goed excuus om daar op vakantie te gaan natuurlijk..). En de toegevoegde waarde zit hem verder voor mij ook in de docenten die er voor naar Nederland gehaald worden. En ik vind het gewoon een geweldige methode dus hoe meer officiele practitioners er komen in Nederland, hoe meer bekendheid het zal gaan krijgen en hoe meer dieren er mee geholpen kunnen worden, dus wat mij betreft mag de opleiding een groot succes worden :) (maar ik snap dat dat geen reden is om de opleiding te volgen als je zelf al tevreden bent met de cursus die je al gevolgd hebt ;) )
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door