Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door gytha
#1258789
Mijn hond heeft door erg veel hoesten nu een hartprobleem en krijgt daar sinds maandag enacard, furosemide en codeine voor, allemaal 2 x daags. Zij is flink opgeknapt hierdoor. Zij hijgt niet meer, kan weer een stukje draven zonder te hoesten en hoest nog maar 2 keer per dag. Ik heb nu echter een ander probleem erbij gekregen. Zij moet nu vaak poepen, de poep is breiig en zij doet het ook 's nachts in huis. Zij krijgt al jaren 2 x daags 60 gram Carnibest natuur en 's middags 15 gram natuurkruiden en 15 gram Carnibest natuur. De natuurkruiden ben ik gaan geven, omdat zij op alleen Carnibest erg harde ontlasting kreeg en bovendien ging grazen als een koe. Nu kan ik stoppen met de natuurkruiden, maar ben bang dat ze dan weer gaat grazen. Herkent iemand dit?
Een andere vraag is of iemand ervaring heeft met Enacard? Zij heeft hartproblemen gekregen door het vele hoesten. Nu wordt enacard ook gebruikt door mensen en een veel voorkomende bijwerking is prikkelhoest!! Nu is een hond geen mens, maar toch zijn veel medicijnen hetzelfde. Heeft iemand ervaring met dat de hond opnieuw ging hoesten door Enacard?
Door Femke
#1259825
nee, ik heb er gelukkig geen ervaring mee. Je zou voor de ontlasting probiotica kunnen geven.
Overigens vind ik je menu (alleen CB natuur) wel wat eenzijdig. Heb je hier een speciale reden voor? Anders zou ik toch wat gaan afwisselen zodat je hond ook nog wat andere eiwitbronnen in zijn menu heeft dan alleen rund en kip.
Door gytha
#1259867
Hoe bedoel je dat? Ook bijvoorbeeld de lam van CB af en toe gaan voeren? CB natuur is toch een kompleet voer?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door