Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Jerry@karina
#1258596
Ik ben wat het 'barfen' betreft...nog een beginneling..Ik heb er totaal geen verstand van..

Maar als ik bv een karkasje of zo geef..ik ben zo bang dat mijn hond,te gulzig wordt en stikt..

Ik heb ooit een  keer,zo'n varkensoor gegeven en het laatse stuk had hij heel doorgeslikt..Mijn westie kreeg het heel benauwd en zijn buik werd helemaal dik..hij was aan het stikken..Snel naar de dierenarts,uiteindelijk gaf hij zelf over in de auto en was het over.Maar sindsdien ben ik dus heel onzeker om bv iets van bot te geven.

Hebben jullie tips?? :-\
Door *loes*
#1258613
Een karkasje kan die zo en zo niet in zijn geheel doorslikken en moet hij op kluiven, kippen nekjes eerst even in een zak en flink erop meppen met de hamer.
Gebruikersavatar
Door Dian
#1258624
nee hoor, niet afpakken. Rakker vreet het gewoon netjes op......... Ik moet alleen uitkijken met spiervlees en pens. Dat scheurt meneer dus niet maar dat werkt hij in 1x in zijn bakkes en wil het dan doorslikken..........
Door Lizzy
#1258669
Ik zou het ook niet afpakken. De kans dat je hond dan gaat schrokken is alleen maar groter. Probeer anders eens hele kwarteltjes, om je vertrouwen op te bouwen. Super zacht spul en zelfs geschikt voor pups van 7,5 week oud!
Door Bianca1
#1258740
de ervaring leert bij mij dat karkassen voldoende 'kauwimpuls' geeft. bij mij hebben ze die nog nooit zomaar opgeslokt, ook niet de laatste stukjes. ik blijf er wel altijd bij tot het laatste op is.
en inderdaad, met vlees en pens ben ik veel voorzichtiger, omdat daar zo gulzig aan gevreten wordt dat ik dat tegenwoordig altijd aan stikjes knip. (of je moet echt zo'n groot stuk geven dat ze dat nooit in een keer kunnen inslikken, maar zo groot zijn de porties hier niet)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door