Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door claudiaB
#1256690
Op advies van hella moet ik Roxy en Chico per dag wat zout geven omdat ze een Natrium tekort hebben.
Omdat ze niet eten als ik het over het voer strooi dacht ik vanmiddag slim te zijn en heb het zout opgelost in water en in de wangzak gespoten.
Bij Chico ging dit prima maar Roxy verslikte zich. :-[
Het gevolg is een hevige hoestbui direct na het verslikken en de hele avond kuchen en schuim braken. :(
Omdat het verhaal van Weirdo nog vers in het geheugen zit heb ik contact gehad met de DA. En die rade aan om een antibioticakuur te starten.
direct gestart met de antibiotica maar ik ben erg ongerust. Ze haalt hoorbaar adem ook sneller dan normaal. Voelt zich hondsberoert en wil niet eten.kucht en braakt nog steeds.
En ik zit met een enorm schuldgevoel en ben bang dat ze een verslikkings longontsteking heeft. :-\
Maak me echt zorgen om het kleine wijffie  :'(
#1256728
ach meis, daar kan je niks aan doen..
hou d'r goed in de gaten, de ab die je nu heb, kreeg weirdo ook en mocht het onverhoopt toch zo zijn dan zijn jullie er heeeel snel bij!
geef haar geen eten, wel laten drinken als ze wil en hou haar temp in de gaten, gaat die omhoog dan naar de da!
Want er zijn nog andere ab kuren die kunnen helpen..
ik kan me heel goed je ongerustheid voorstellen, ik duim en hoop dat roxy een vrijdag lekker met ons mee kan wandelen!!!!
ik bel je morgen!
Door claudiaB
#1256932
even een update,

Het gaat beter. Ze kwam me vanmorgen begroeten. De ademhaling is rustiger en ze hoest en braakt niet meer. :D (ze had gisteravond koorts)nu voelt ze minder warm aan, maar ik moet het nog meten.
Maar terwijl ik met Roxy bezig was hoorde ik achter me een zware hoest ???
Was Chico :-\ Ik denk dat de honden ook/en kennelhoest hebben. Het heerst in het asiel waar ik werk.
Dus zo ook even naar de drogist voor hoestsiroop.
Ondanks alles ben ik opgelucht. Ik denk dat het met Roxy goed komt en de AB kuur is niet voor niets want ze heeft ook 2 onstoken tenen waar deze AB ook goed tegen werkt.
Door Lizzy
#1258026
claudiaB schreef: Op advies van hella moet ik Roxy en Chico per dag wat zout geven omdat ze een Natrium tekort hebben.
Omdat ze niet eten als ik het over het voer strooi dacht ik vanmiddag slim te zijn en heb het zout opgelost in water en in de wangzak gespoten.
Bij Chico ging dit prima maar Roxy verslikte zich. :-[
Het gevolg is een hevige hoestbui direct na het verslikken en de hele avond kuchen en schuim braken. :(
Omdat het verhaal van Weirdo nog vers in het geheugen zit heb ik contact gehad met de DA. En die rade aan om een antibioticakuur te starten.
direct gestart met de antibiotica maar ik ben erg ongerust. Ze haalt hoorbaar adem ook sneller dan normaal. Voelt zich hondsberoert en wil niet eten.kucht en braakt nog steeds.
En ik zit met een enorm schuldgevoel en ben bang dat ze een verslikkings longontsteking heeft. :-\
Maak me echt zorgen om het kleine wijffie  :'(
Gelukkig dat het weer beter gaat met haar!
Mag ik vragen wat je je honden voert, dat ze volgens deze mevrouw een natrium tekort hebben?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door