Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Henkje
#1257383
Om een lang verhaal kort te maken: ik heb gisteren 4 kittens opgehaald van 6 weken. Hun moeder is blijkbaar 2 weken geleden weggelopen. Waar ze vandaan komen, heb ik geen idee wat ze kregen. Ze hadden in ieder geval al geen kattenbak.
Ze zitten nu lekker boven en waren gelukkig toch wel zindelijk. Ze hebben de eerste avond heel veel brokjes gegeten en nu krijgen ze 3 keer per dag CB. Dat vinden ze ook erg lekker. Ik heb ze meteen ontwormd, ze hadden gelukkig geen vlooien en mijten. Ze wegen tussen de 650 gram en de 710 gram.
Ik had graag wat tips voor deze vier mormels. Er staan nog wel brokken bij (had ik gekregen van een vrouw die er eentje wil en ze ook weg heeft gehaald bij het bovenstaande adres).

Mogen ze echt onbeperkt CB? Dan ontploffen ze, ze eten nu in 5 sec 200 gram weg. Wanneer kunnen ze wat anders eten? Wat zouden ze kunnen eten?

Bedankt!
Door brie
#1257421
och, 6 weekjes nog maar, wat een frummeltjes zijn het dan nog! :-*
maar al best wel redelijke gewichten!

krijg je de carnibest vergoed? pff anders wordt het een lekker prijzig grapje...

je zou de cb als basis kunnen houden, wellicht wat andere soorten kvv zodat ze daar aan wennen. en daarnaast wat barfdingetjes. mss een kipkarkasje voor het knaagwerk. ik zou botvlees niet gaan malen, tenzij je het super fijn kan malen.. een heel karkasje krijgen ze toch niet weg, maar ze kauwen er heel precies kleine stukjes af (wel in de gaten houden)
heb eigenlijk geen idee of je nog iets van kitenmelk zou moeten geven..
jane dronk nog wel lang bij haar moeder, maar volgens mij was dat meer een sociale aangelegenheid dan dat ze het deed om de voedingsstoffen van de melk

hou de ontlasting in de gaten van de kleintjes..ik lees de laatste tijd vaker dat katten wittige drollen krijgen van cb..
Door Henkje
#1257434
Nee, ik krijg niets vergoed. Twee katjes hebben al een baasje, maar ik houd ze sowieso nog twee weken bij elkaar.
Voor de twee andere zoek ik nog iemand (dus ::) ::)).

Moet ik de brokken ook weghalen? Ze eten dus 3-4 keer per dag CB en 's avonds is de schaal brokjes ook op. Ik neem aan dat ze dan meer nodig hebben?
Water drinken ze wel goed.

Ik zal morgenochtend eens een kwartel neerleggen, kijken of die het dan overleefd.
En even gaan kijken voor een vleesmolentje, dat scheelt toch aanzienlijk in de kosten.
Door brie
#1257436
hou je ze wel of niet tot 13 weken? en de as. baasjes, weten die dat je vers voert? als ze dat weten, en ze zijn het zelf ook van plan, dan zou ik lekker de brokjes weglaten! (mits het te behappen is)

maar ze zitten al sinds week 4 zonder moederpoes? :-\ das nie zo mooi... wat hebben de vorige verzorgers gedaan?
Laatst gewijzigd door brie op do 14 mei 2009, 19:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Door brie
#1257439
[quote="Henkje"]

Voor de twee andere zoek ik nog iemand (dus ::) ::)).

[/quote]

hihi, heb er al 6... ;) en in mijn omgeving ben ik ook vaak bemiddelaar, dus zo'n beetje iedereen die ik ken is al "voorzien"
maar ik zal mn ogen en oren open houden
Door Henkje
#1257452
Ik zou ze nog wel langer kunnen houden inderdaad. Ik wil ze ook binnenkort bij de rest zetten (voorzichtig), vooral Skoll zal kittens wel kunnen opvoeden.
Ik weet neit wat wijsheid is?
De nieuwe eigenaar ben ik al een beetje aan het inlichten over rauw voeren. De andere ken ik niet.

Ze komen van een meisje van 18 jaar, haar kat (van nog geen jaar) was opeens zwanger en kreeg 5 jongen. Toen ging de moeder er weer vandoor en is niet meer teruggekomen. Toen ik de kittens ophaalde, had ze ook alle ramen en deuren openstaan. Ze heeft ook geen moeite gedaan om de moeder op te sporen (dierenambu etc.) en ik was zo kwaad. Vooral toen ze ging huilen omdat ze de katjes zou missen. Een vriendin van haar heeft er een gehouden. Een collega van me zou van haar een katje nemen, maar was erg boos en bang toen ze zag waar ze zaten. Ze belde mij en we hebben ze meteen daarna opgehaald.
Ik zal nog een keer foto's neerzetten:)
Gebruikersavatar
Door koekje
#1257455
ik zou ze bij jou houden tot 10 weken. liever niet daaronder. zo over een weekje kan je ze misschien introduceren in je eigen groep en hopen dat 1 van jouw katten zich opwerpt als surrogaatmoeder (en ze manieren leert).
verder investeren in een vleesmolentje.

ik zou het anders ook niet weten  :-\

heel veel succes iig!
Door brie
#1257461
hè, wat een nare situatie... :(
nu kunnen we wel ellenlange verhalen houden over hoe het allemaal zo is gelopen met dat meisje en de kittens, maar ja, daar schieten we ook niets mee op..
het is in ieder geval super dat je deze kittens hebt meegenomen!!!!

hopelijk zit er in jou groepje een surrogaat moeder die de kittens wat sociale vaardigheden bij kan brengen!
Door Too
#1257518
tweeisgenoegtweeisgenoegtweeisgenoeg.............

Wat goed dat je ze hebt opgehaald, hopelijk neemt een van de groten de taak van opvoeder op zich.
Door ibbi
#1257626
ik maak me nog het meest zorgen om degene die nu uit de groep is gehaalt, dat had eigenlijjk niet mogen gebeuren! zielig hoor... wat een hoop domme mensen zijn er toch  :-X

voor deze 4 kleintjes, kippennekjes kunnen ze op deze leeftijd al snel aan, met een karkasje zou ik nog even wachten.
ik zou nog wel wat kittenmelk geven voor 1 of 2 weken.
en proberen ze tot een week of 10 zeker bij elkaar te houden ja... goh die ukkies...

helaas zit ik vol!
anders zou ik graag helpen maar wij zitten aan onze max - voor mezelf niet hoor maar aan de katten merken we dat ze er niet allemaal blij mee zijn dat Bor erbij is gekomen, dus ik ga niet nog een keer ééntje erbij nemen jammer genoeg.

Super hoor dat jij de zorg op je hebt genomen!!
Door Henkje
#1257695
Ik heb ze toch maar naar beneden gehaald. Dan zijn ze sowieso wat meer in de bewoonde wereld. Het valt me op dat ze bij elkaar 'drinken'.

Ik zal morgen nog wat kittenmelk halen en kippennekjes heb ik ook nog. Ook zal ik de besproken katjes langer houden.
Ik ben helemaal verliefd op de tabby die we nu Cheetah hebben genoemd (mijn vriend ook). Maar voor ons is het ook niet handig om er eentje te houden.

Bedankt voor de tips!
Door Too
#1257734
:o :o dat had je niet moeten doen............ nou slaap ik niet meer!
Ze zijn errug leuk, vooral de cypers............... en dan die links boven  :smitten:
Door Henkje
#1257744
Echt he? Die heb ik Cheetah genoemd, door die streepjes bij de ogen. Ze is nog vrij :D weet ik iig zeker dat ze goed terecht komt ::) ::) ::)
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door