Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1256234
Sinds ik barf met de honden krijgt mijn ene teefje een heel andere vacht..
Waar haar vacht eerder stug en wat valer rood was,
begint haar vacht nu zachter en dieper rood te worden

Natuurlijk vind ik het helemaal niet erg, maar was wel eens nieuwsgierig of meerdere mensen hier bekend zijn hiermee..
#1256942
Klopt, ook mijn 2 laabs voelen veel zachter aan. Ik heb ook het gevoel dat het niet alleen de vacht zelf is, maar ook de huid. Waterdruppels "schuiven" er gemakkelijker af. Mijn beide honden barfen nu allebei 5 maanden, en ik sta nog altijd te kijken van dit soort veranderingen.
Door Ons Elftal
#1257330
Ook hier honden met een veel zachtere vacht. Zelfs de mechelse herder.
Eén van onze border collies  heeft een vuil merle vacht. Dit houdt in dat zij tussen het grijs en wit zo hier en daar een bruin plukje heeft zitten. Dit was amper te zien. Sinds ze rauw eet (sinds januari dit jaar) zijn die bruine plekjes steeds beter zichtbaar geworden. Ze zijn nu echt diepbruin van kleur.
#1257429
Ja hier ook, glanzend en zacht... en mooi diep van kleur.
Enne was laatst bij een andere kliniek om progesteron te prikken, toen zei de dierenarts  Jeee... wat ziet deze leo er mooi uit!!  prachtig! Ja, zei de assistente: En die tanden zo wit....
Nou ja zei ik,  ik geef dus geen brok, ik barf en geef KVV.
O, zei de dierenarts.. :Botten en rauw vlees dus!  ;) (hij wist van de hoed en de rand)
Ik zei nog tegen de assistente: Nou ja ze is 3 jaar dan  mag je toch ook verwachten dat de tanden nog mooi en wit zijn zeg.
De assistente zei daarop: Nou we krijgen ze hier heel anders binnen op deze leeftijd ;D ;D
Toch weer leuk ;D :D
#1257441
Ja zeker :)
De katten zijn ook veel zachter en de langhaars hebben eigenlijk nooit klitten (alleen een takje oid dat blijft hangen). Bij Grendel de lapjeskat, zijn de kleuren ook helderder geworden. Om over de tanden maar niet te spreken 8)
#1259962
Too schreef: ... moet s een barfkat aaien.... 8)
Ja dat moet je idd eens doen. Mijn katten zijn sinds vorig jaar zomer ook echte barfkatten en wat een verschil. Heerlijk gewoon. En je moet eens zien hoe ze te keer gaan wanneer het etenstijd is. Dat was met de br*k wel anders.

Tja en mijn honden, dat zijn gewoon toonbeelden van gezondheid. Dezhno is pas 4 maanden bij ons. Hij stond op br*k voordat hij hier kwam. Hij had echt geen lelijke vacht hoor dat niet maar toch, ik heb hem cold turkey overgezet op vers en moet je nou eens kijken, het kan echt nog mooier  :D :D :D
#1260289
Dan is het toch wat ik denk. Eind januari ben ik overgestapt op vers vlees e.d. Baiko is nu aan het verharen en vandaag zei ik nog tegen mijn partner dat hij donkerder van kleur lijkt te worden. Ook zachter. Hij verhaart van voor naar achter en je ziet bijna de grens van nieuwe naar oude vacht. Heel typisch.
Maar hij wordt er echt mooier op.  :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door