Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door Sher
#1257202
Een tijdje geleden probeerde ik Vinnie over te zetten op barf, maar toen moest ik toch weer terug naar kvv met een enkel barfhapje.
Ik heb de moed nog niet opgegeven. Vinnie lust graag rat, muis en kwartel gaat er ook goed in. Horsmakreel lust hij als ik dat in stukjes knip. Vandaag heeft hij zijn eerste voorzichtige hapjes kippennek gegeten en konijnkarkas gaat er ook goed in. Helaas lust hij nog geen ander vleesbot. Een normaal barfmenu zal dus vast niet lukken. Wat zou ik dan wel al kunnen doen, om het wat structureler te maken dan een enkel hapje?
Door flin
#1257270
met 3 soorten bot zit je toch al goed?
nog wat verschillende vleesjes erbij, eitje appeltje :P
vet visje, hele prooien en hop?

'k zie het probleem niet?
Gebruikersavatar
Door Sher
#1257277
Ik vind het nog steeds wat karig wat hij lust. Van mij moet hij eigenlijk ook eendennek en parelhoenkarkas eten.  :-\
Inmiddels heb ik even zitten prutsen en toen kwam ik hierop:

maandag 100 gram konijnkarkas en 50 gram kippenhart en 50 gram spiervlees
dinsdag 100 gram kippennek en 100 gram spiervlees
woensdag 50 gram kippennek en 50 gram spiervlees en 50 gram kippenlever
donderdag Vis en 50 gram kippennek
vrijdag kwartel of rat
zaterdag carnibest
zondag carnibest

Met spiervlees kan ik veel variatie bieden. Zou dat al wat zijn?
Door Too
#1257343
K vind t ook zonder cb al een heel lekker menu hoor, zou ik me geen zorgen over maken

een kipvleugeltje misschien al moet ie daar wel wat meer voor werken..
eend/parelhoen kun je toch af en toe aanbieden wellicht snaptie-ut ineens..
Door Too
#1257659
Jaa met 8 maanden is volgens mij alles wel vernieuwd, tijdens de wissel kan ik me nl. voorstellen dat t betere knaagwerk wat lastig is
Ennn niks mis met relaxed  8)
Gebruikersavatar
Door Sher
#1258061
brie schreef: als je wat spiervleesjes kan aanbieden en hij eet het, dan heb je toch een best gevarieerd menuutje!!! lust hij wel orgaantjes enzo?
Die spiervleesjes gaat denk ik wel lukken. Kippenhart en lamshart (ga ik afwisselen) lust hij ook wel. De lever zal wel wat moeilijker zijn. Dat heb ik nog niet geprobeerd, maar dat ga ik desnoods wel even bakken. Tilly vindt lever ook vies. :-X
De kippennek eet hij trouwens nog niet echt makkelijk. Gisteren heeft hij voor het eerst een half kippennekje gegeten, maar als de eerste stap is genomen zal hij wel langzamerhand beter gaan eten.
Het konijn vindt hij lekker. :)
Door flin
#1258364
komt helmaal goed !

misschien kun je voorlopig 's morgens wat kvv geven, en dan 's avonds de BARF?
zit je fifty/fifty,  en kun je in de smiezen houden wat er goed ingaat?

hoeveel voer krijgtie nou? per dag? en wat zou nu z'n gewicht zijn?
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door