Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door kaytje
#1256076
Hoi allemaal,

Ik kon zo snel geen voorstel-topic vinden dus zal ik me in mijn eerste post maar even voorstellen. Mijn naam is Kay, 27 jaar en woon in Bergeijk (onder Eindhoven). Ik heb thuis 1 monstertje van 1 jaar: Florus. Over een paar weken krijg ik daar een coon katertje bij!  :smitten:

Nu ben ik zoals zovelen, via KP en de kruistocht van Koekie en anderen hier terechtgekomen  ;). Florus is een echte alleseter. Hij krijgt nu nog Porta brokken en Carny of Bozita natvoer. Hij krijgt echter ook al regelmatig vers (kip, stoofvlees). Ons nieuwe katertje, hocus-pocus is al gewend aan CB dus heb ik dat in huis gehaald en wat verbaasde mij totaal niet: Florus eet dit ook op met smaak!

Na het lezen van vele BARF/vers draadjes ben ik eens gaan rondkijken bij poeliers, jumper, dogshape en lupa (voor mij te doen met de auto!  8) ). Mijn idee is nu om via CB (en de rest van mijn natvoer/brok) over te gaan op vers. Om eens te kijken of Florus ook wat minder toegankelijke zaken lust heb ik wat kippenekken en kuikens gehaald.

De eerste test was gisteren: een kuiken..... Het was gewoon schattig om te zien: ik legde hem neer en hij snapte het niet zo goed en begon er mee te gooien. Daarna kwam hij iedere keer goedkeuring / steun vragen door kopjes te geven naar mij. Ik heb daarna het kuiken opengeknipt en vastgehouden zodat hij er vlees kon aftrekken...Dat werkte: hij kreeg de smaak te pakken en toen was het kraakkraak weg  ;D. Ik ben trots op mijn vent! Ik ga nu ook eens kippenekken proberen maar volgens mij moet dat wel goed komen dat vers!

Sorry dat het een langer verhaal is geworden maar ik had ook eigenlijk nog een paar vraagjes over Lupa / Dogshape. FYI: Lupa is voor mij goedkoper omdat ik dat zelf kan gaan halen, het dogshape aanbod is echter groter volgens mij....:
- wat zijn de ervaringen hier op BP met deze leveranciers?
- zijn de kwartels Lupa geplukt?
- Ik zag dat Lupa eigen en Kiezebrink kwartels heeft...zit daar verschil in?
- het aanbod van spiervlees bij Lupa is minder dan bij Dogshape...met welk Lupa spiervlees hebben jullie ervaring? En hoe doen jullie dat als je een volledige bestelling plaatst bij Lupa...ergens anders spiervlees halen...? Om nou alleen voor spiervlees bij Dogshape te bestellen....dan haal ik de min. 40 euro niet...

Alvast bedankt voor alle hulp en ik ga hier zeker dagelijks komen!!  :thumbup:
#1256191
Hey,

Je woont vlakbij mij  :)

Ik bestel ook bij Lupa en Dogshape en heel soms bij Herby (tot nu toe nog maar 1x). Bij Dogshape koop ik eigenlijk alleen de dingen die ik bij Lupa niet kan krijgen. De kwartels bij Lupa zijn met veren dus die bestel ik bij Dogshape (en dan ben je zo bij de 40 euro  ;)). Ik Barf ook nog niet zo heel lang, maar heb me nu wel voorgenomen om zoveel mogelijk spiervlees/orgaan bij Lupa te kopen omdat dat er veel beter uitziet dan van Dogshape.
#1256197
Ik weet niks over die leveranciers want de enige die bij mij levert is gelukkig dier. Daar ben ik wel heel tevreden over! maar verder niet zo veel zinnigs over jouw leveranciers te zeggen. In ieder geval welkom! En fijn dat Florus het zo goed oppakt.
Laatst gewijzigd door tommy_wood op wo 13 mei 2009, 12:20, 1 keer totaal gewijzigd.
#1256567
HildeR schreef: Hey,

Je woont vlakbij mij :)

Ik bestel ook bij Lupa en Dogshape en heel soms bij Herby (tot nu toe nog maar 1x). Bij Dogshape koop ik eigenlijk alleen de dingen die ik bij Lupa niet kan krijgen. De kwartels bij Lupa zijn met veren dus die bestel ik bij Dogshape (en dan ben je zo bij de 40 euro ;)). Ik Barf ook nog niet zo heel lang, maar heb me nu wel voorgenomen om zoveel mogelijk spiervlees/orgaan bij Lupa te kopen omdat dat er veel beter uitziet dan van Dogshape.
Leuk! Mag ik vragen waar? Misschien kunnen we in de toekomst weleens samen bestellen :idea:

Oh, dus spiervlees is minder bij Dogshape? Ik heb wel gezien dat het spiervlees-aanbod een stuk minder groot en duurder is bij Lupa (veel Dibo volgens mij). Welke soorten bestel jij?
#1256591
Hoi hoi!

Welkom hier, gezellig dat je er bent :)

Ik heb wel ene keer bij Lupa besteld en dat zag er allemaal goed uit. Wat ze niet hadden, hebben ze (na mailcontact!!) vervangen met iets anders.
Ook de vis die ze hadden, werd hier goed ontvangen.
Ik wissel meestal af met leveranciers zodat ik toch een beetje variatie heb.
#1256622
kaytje schreef: Leuk! Mag ik vragen waar? Misschien kunnen we in de toekomst weleens samen bestellen :idea:

Oh, dus spiervlees is minder bij Dogshape? Ik heb wel gezien dat het spiervlees-aanbod een stuk minder groot en duurder is bij Lupa (veel Dibo volgens mij). Welke soorten bestel jij?



Hert, paard, dibo lam bij Lupa (heb ook dibo rund maar mijn katten vinden rundvlees niet echt lekker ::))
Haas bij Dogshape (paard en hert is hier wel goedkoper, maar zat heel veel vet aan, ook het geitenvlees was meer vet dan vlees)
Kip en kalkoen in de supermarkt als het in de aanbieding is.
Laatst gewijzigd door Hilde__ op ma 21 mei 2018, 11:55, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door