Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

#1256106
Wij gaan met de kids en honden een midweek naar een huisje in Schoonoord.
Nou doe ik nooit iets aan preventie voor teken, maar nu werd me dit wel aangeraden.
Het huisje ligt practisch in Bos Voshaar van Staatsbosbeheer en Boswacterij Slenerzand.

Kent iemand dit gebied en hoe is het daar met de Tekenpopulatie gesteld.?
Ik gebruik , als ik dat al doe, een mengsel van Tea Tree spray met diverse olieën erdoor.

Wie het weet, mag het zeggen. ;) :)
#1256140
Wij hebben een week of 3 geleden een weekeindje in Wezuperbrug (= naast Schoonoord) gezeten. Dochter gaf hier thuis een feestje, en wij zijn gevlucht naar een lekker rustig plekje, wat toch redelijk dichtbij was. ;)
We hebben toen ook in Slenerzand gewandeld en het viel wel mee. Maar er zitten hier altijd meer teken, heb ik het idee. Ik zou zeker sprayen, en goed nakijken. Ook jezelf en de kids!  ;)

Fijne vakantie!  :)
#1264447
we zijn terug.
Hebben het top gehad, veel gelopen, Ook Fenna want die wilde elke keer het liefste mee en vooral Pim uitlaten.
Maar god zeg.
De eerste 2-3 dagen niets gevonden, maar toen hadden ze woensdags gezwommen en gingen ze meer struinen door het bos, dus toen kwamen de kleine etters hoor.
bleh.
Zojuist ff kriebel en kroelsessie met Pim en verdomd weer 1 en best een grote, dacht echt alles gehad te hebben vanmiddag.
dus Pim weer ff algeheel gecheckt en iekssss hij had er wel 4 in zijn lies en 2 in zijn nek.

Toen Chasey gecheckt en die had een inieminiteekje op z'n lip en ook weer 3 groters in zijn dikke spekwang/nekzakken.
Ook hem vanmiddag al flink ontdaan van de griezels.

Morgen maar weer een flinke checkronde doen. :-\
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door