Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Ulrike
#1253782
Onze kater (wordt de 17e alweer 14 jaar) heeft 13 jaar lang brokken gekregen van zijn vorige baasje en later brok en blik in het asiel. Toen we hem kregen hebben we geprobeerd hem op carnibest te zetten, maar na enkele maanden proberen hebben we het opgegeven. Meneer weigerde het echt te eten, we konden alle trucs uithalen die we konden bedenken, maar hij at nooit meer dan een paar hapjes.. honger of niet.. >:(.

Nu hebben we inmiddels twee honden erbij en heeft die ouwe toch wel erg veel interesse. Hij hangt bijna in mijn broek als ik het voer voor de honden klaarmaak. Nu blijkt dat hij verschillende soorten spiervlees (kip is bijna zijn favoriet..) en vleesbot best lust... schijnbaar was het alleen de orgaan die hem ontzettend tegen stond.. Dom baasje :-[ ;D.. Nu wil ik hem dolgraag overzetten, maar het feit dat hij geen orgaan lust baart me nog een beetje zorgen.. Alleen kippenmaag lust hij tot nu toe.. Ik heb kippenmaag en lever geprobeerd, eendenhart en konijnennier. Hart van kip en lam wil ik in ieder geval nog gaan proberen, maar hij heeft wel een duidelijke voorkeur voor licht vlees als kip en konijn. Lamshart denk ik dan ook dat minder kans maakt..

Maar dan nu mijn belangrijkste vraag. Heel graag zou ik hem kuikentjes als ontbijt willen geven, maar ik ben een beetje bang dat hij alle orgaantjes ervan laat liggen. Heeft iemand misschien ervaring met een dergelijk geval? Ik hoop eigenlijk dat hij bij een kuikentje gewoon door blijft eten tot het op is..
#1255459
Nog nooit meegemaakt dat een kat een kuiken zo ging fileren, maar met katten weet je maar nooit.
Ik zou de levertjes ff in heet water leggen en dan eens kijken oftie ze eet. Dat wil soms prima helpen. Lever vind ik wel het belangrijkste orgaan dus dat moet meneer toch wel soldaat maken.
#1255522
ik geloof dat sommige honden ook truttig doen over orgaan. misschien kan je eens biologische lever nemen. of heel lichtjes blancheren. of malen/fijnprakken en met iets lekkers mengen.
sien heeft de eerste maand op barf ook geen nier gegeten, want nier is vies. totdat ze het beu was om op donderdag (nierdag) nog steeds honger te hebben na het avondeten.
#1255541
Nou, mijn Frits heeft ook af en toe een fase dat hij opeens iets niet lust (de week erna wel weer, maar goed). Hij laat dan ook de maagjes van de kuikens liggen.
Skoll is ook een slechte eter, maar konijnenniertjes vindt ze overheerlijk. Geprakt eet ze dan weer alles.
Katten...
Door Nyncke
#1265686
Ik zou het fijnmalen en ergens doorheen doen.
Anders eens proberen om er een eitje en wat yochert doorheen te doen.

Mijn poezen eten nu alles maar heb 1 hond die nogal kan miepen.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door