Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Helen
#12544
Hoi!

Ik kan me herinneren dat er op doggy een lijstje stond van ehbo spulletjes die verstandig zijn om mee te nemen voor de hond op vakantie. Volgens mij was Lizzy dat. Weet iemand deze lijst nog?

groetjes Helen
Door 202spots
#12545
Helen,Lizzy heeft 'n heel uitgebreide lijst,maar hier vind je ook al wat:
http://www.fordogs.nl

Inhoud Bonnie Box®:
zelfklevende, stevige bandages in 2 maten                                                              
coldpack voor zwellingen en verrekkingen
anti-bacteriële doekjes voor ontsmetting                                    
steriele gaasjes voor het afdekken van wonden
desinfecterende lotion
schaartje
pincet voor het verwijderen van doornen e.d.
tekentang
vlooienkam
speciale wattenstaafjes voor het schoonmaken van wonden
alcoholvrije, steriele doekjes
1 paar latex handschoenen
uitvoerige EHBO-wijzer voor honden in het Nederlands
Door ine
#12547
hier is de thread van doggynet: Gezondheid: overige problemen: Reis-apotheek voor de hond
hij staat ergens halverwege! Reis-apotheek voor de hond Juni 9 - 11:36 pm
Laatst gewijzigd door ine op do 05 jun 2003, 16:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ine
#12549
Had het gelijk even gekopieerd grapjas... ???  ;D  :o
weet je hoeveel er daar staat?????????
ik ben al onderweg, lieverd!!! ;D ;D ;D
Door ine
#12550
de thread is veeeeeeeeeeel langer, misschien staan er nog meer handige tips, maar hier dan de lijst van lizzy!!

Door Lizzy ( - 62.234.67.91) op Zaterdag, Juni 1, 2002 - 04:25 pm:
Hoi Hanneke,
Dit gaat met mij mee: een ordinaire EHBO-doos (verband, snelverband, gaasjes, schaar, de hele mikmak). Minimaal 2 tekenpennen en een gewone pincet. Sterilon. Antibiotica zalf.

Dan:
1)Plantaardige kool van Vitelle (ook tegen de race).
2)calendula spray en zalf.
3)Soda (vorig jaar werd de nagel van Whoofer uit haar poot gerukt om maar eens een voorbeeldje te geven).
4)Gember (tegen wagenziekte).
5)Grote hoeveelheden OKOUGEST (van VSM voor wanneer ze iets smerigs hebben gegeten - soms is het beter geen kool te geven doordat de bacterieen dan juist in de darmen blijven "hangen"). Dit helpt FANTASTISCH tegen buikpijn en kramp. Ook bij mensen!
6)Carbo Vegetabilis D6 (je mocht onderweg maar een maagtorsie bij 1 van je honden krijgen..)
7)Trauma Vetsem (gevolgen van blessures). Hier zit o.a. Arnica in. Altijd Arnica meenemen.
8)Een mix van Tea Tree Olie, citronella olie, lavendel olie, cedar olie, geranium olie, rozemarijn olie (tegen de teken). Ik maak dit dus thuis en neem het mee.
9)Een lange pincet om eventuele grasaren uit de oren van Whoofer te kunnen halen.
10)Zaklampje om bij te schijnen.
11)Diverse middelen die specifiek voor mijn honden zijn zoals Bryonia D6 tegen ochtendmisselijkheid met galspugen, etc.
12)Oorreiniger.
13)Loop/bescherm-schoentje.
14)Muilkorf.
15)Antihistamine tabletjes (van de dierenarts) voor mochten ze gestoken worden door een insekt.
16)Een homeopathisch middel voor allergieen. Ik ben tegenwoordig zelf buitengewoon te spreken over Holergie van Steigerwald. Dit is voor hooikoorts-achtige verschijnselen en huidirritaties door allergie.

Je ziet het, ik moet met een complete hutkoffer op vakantie met mijn honden... Een van de redenen waarom wij maar gewoon lekker thuis blijven.... EHBO-doos heb ik overigens ALTIJD bij me. Ligt standaard in de auto.


--------------------------------------------------------------------------------
 Door Lizzy ( - 62.234.67.91) op Zaterdag, Juni 1, 2002 - 04:27 pm:
p.s., de Carbo Vegetabilis is natuurlijk alleen maar een minimaal hulpmiddeltje bij maagtorsie.... Het boekje "Met de hond op reis" ook meenemen. Heel handig voor als je een dierenarts in het buitenland nodig hebt...

beter zo, paul??????????? ;D ;D ;D
Door Jolly
#12553
help ik wilde het uitprinten is al mijn papier( wel 3 dozen erg he) dus op, moet dus eerst nieuw papier kopen.

He waarom sla je het niet op dan, zullen jullie zeggen, nou als ik dat doe, dan zul je zien dat dan volgende week de pc  weer crahst ofzo, of dat ik het niet meer terug kan vinden.
Door Jolly
#12554
oeps blond, kan het natuurlijk ook opslaan op een diskette, die heb ik nog wel ergens, pas een half jaar geleden nog zo'n doosie  met 10 stuks gekocht
Door ine
#12556
Weet je Ine....
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
dank je paul!
Afbeelding   ;D ;D ;D ;D ;D
Door Jolly
#12557
dank je paul!
Afbeelding   ;D ;D ;D ;D ;D
nog lieverrrrrrrrrr, wat zijn we toch weer lief heirzo voor elkaar, ik wil ook lief zijn en gevonden worden.  :'(
Door Helen
#12558
Heee!! super bedankt :D Ik had zelf bijna aan alles gedacht, behalve aan het schoentje. En dat is inderdaad erg handig als ze ergens intrapt.

groetjes Helen
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door