Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door kirsten2368
#1254334
Hallo,

Wij gaan deze zomer naar Zuid Frankrijk en voor de eerste keer gaat ons hondje ook mee. Hij krijgt momenteel iedere keer pipetjes van stronghold en practic om vlooien en parasieten te voorkomen. Nu kreeg ik het advies van mijn dierenarts om ook de scalibor tekenband te gebruiken. Dat heb ik afgelopen weekend gedaan maar na een paar uur werd al duidelijk dat mijn hond er niet tegen kan. Krabben, rood, haar uitval en hij had last van stuiptrekkingen. Die band gaat dus absoluut niet meer om. Mijn dierenarts zegt dat die tekenband het enige is om zandvliegjes en teken in Frankrijk te voorkomen, verder is er volgens hem niets.  Is er misschien iemand die me advies kan geven over wat ik nu het beste kan doen, of er toch misschien nog iets anders is wat ik kan doen.
Ik heb een langharige chihuahua van ongeveer 2 kilo en hij is 8,5 maand.

Alvast bedankt.
Door bloemetje
#1254515
Je kunt Pulvex proberen Kirsten. Dat is niet geregistreerd als zijnde tegen zandvliegjes ed maar de werkzame stof is aanwezig en in de praktijk zou het ook goed werken. Ik gebruik het dit jaar voor het eerst.
Maar ik zou wel met je da overleggen voordat je iets anders gebruikt. Ik weet namelijk niet of de werkzame stof hetzelfde is als in de scaliborband.

Hier had je ook kunnen kijken  8)
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 136.0.html
Laatst gewijzigd door bloemetje op ma 11 mei 2009, 14:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Door kirsten2368
#1254602
Dank je, ja je hebt gelijk, ik had ook even verder kunnen kijken en had dan kunnen lezen dat er meerdere middeltjes zijn. :-[ Ik wilde mijn bericht weg halen maar wist even niet hoe dat moest.
De naam Pulvex zag ik staan en ben verder gaan kijken. Ook heb ik gehoord over, ik geloof, tea tree olie dat dat evt. ook zou kunnen helpen. Ik vraag me alleen af, als ik Pulvex ga gebruiken, of dat samen met de stronghold en practic gaat die ik al gebruik. En mocht ik die olie gaan gebruiken vraag ik me af of ik dat puur moet doen of misschien moet vermengen met andere olie.
Wat een gedoe zeg.
Door tt-tjes
#1254683
Ik zou niet bij de Stronghold en de practic ook nog eens pulvex gaan gebruiken. Gebruik je die 2 middelen tegelijk bij zo'n jonge hond?
Je kunt dan beter alleen Pulvex gaan gebruiken, dat helpt tegen vlooien en teken.
Door bloemetje
#1254777
Alleen pulvex is dan idd voldoende  :). Ik doe meestal wel ontwormen als ik thuis kom (hartworm dus milbemax). Maar dat is niet perse nodig.
Door Maai
#1263192
Mijn honden kunnen ook niet tegen die scalibur band en wij gaan ook regelmatig naar Zuid frankrijk. Ik haal elk jaar dan ook een pyrodog enting. Die zorgt ervoor dat de hond niet ziek kan worden van die kwalijke teken in Zuid Europa. Dus hij kan wel teken krijgen maar wordt er niet ziek van. Het is geen goedkope enting en het is nog niet bewezen dat ie voor een heel jaar dekt. Maar wel voor drie maanden.
De eerste keer moet je hem 2 keer laten zetten daarna 1 keer per jaar. Bij Onze DA kost ie 72 EURO.
Gebruikersavatar
Door kira
#1263594
wij hebben de pulvex gebruikt en bij thuiskomst Milbemax (die moeten ze nog krijgen). Ben over de pulvex tevreden in die zin dat ik hier in Nederland sinds onze terugkeer nog geen teken heb gehad op de honden (en we hadden de moet met alle andere middelen opgegeven, ze zaten steeds vol ondanks de druppels).
Door Danny
#1265830
Fijn om te lezen dat de pulves goed werkte!
Ik ga in sept naar frankrijk en was ook vanplan pulvex te gebruiken.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door