Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Mister T
#1254259
Gisteren ontdekte ik allemaal witte schilfers op Tim zn vacht en als je m aait,voelt zn vacht vettig en "stinkt"...ook je handen voelen dan vettig en ruiken...na enig speuren/lezen,verwacht ik dus mijt.. :-\
T was me de laatste dagen al opgevallen dat ie vaker zn kop krabt maar na inspectie vd oren bleken die gewoon schoon.. ik dacht dat t door zn halsband kwam ...ook likt ie al n langere tijd vaak aan zn voorpoten,iets waarvan ik dacht dat t iets van n "stressreactie oid" was..
Ook toen we vd week thuis kwamen,viel t me voor t eerst op dat t naar "hond" rook in huis,ook dát heb ik nog nooit gehad dus deze combinatie zorgt voor n belletje naar de DA :-\
Ik heb nog nooit zoiets bij de hand gehad en heb dus geen idee wat ik voor middel mee krijg en of t "belastend" is voor zn systeem... :-\
Door Ine
#1254328
Het is een vermoeden van jou, dus even afwachten, of je wel gelijk hebt.
Het kan ook heel iets anders zijn.

Het komt vaker voor, dat oudere honden wat meer lichaamsgeur hebben.
Jeuk kan van veel dingen komen.
Hier is op dit moment de brandnetel de boosdoener.
Wacht eerst je bezoekje da maae af.
Knuffel voor Tim! :-*
Door sandrra
#1254367
Khami heeft ook veel schilfers nu. Eerst op maar 1 oor maar nu ook over haar heel rug.
Dus ik zou ook gewoon ff afwachten.
Door Mister T
#1254416
moet om half 2 bij cor zijn maar yuk,hij stinkt écht en die schilfers zie ik nu overal  :-X maar wat mn opvalt,is dat als je m geaaid hebt,je handen gewoon heel vettig/vies aanvoelen en dat heeft ie nog nooit gehad  :-\
maar we zullen zien en ff afwachten  ;)
Door Fynn
#1254446
Ik ben benieuwd want hier een teef van 5 jaar die de laatste tijd ook wat mee ruikt.
Haar haren zijn ook wat vettiger dan bij de andere twee die we hebben.

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Door sandrra
#1254488
Fynn schreef: Ik ben benieuwd want hier een teef van 5 jaar die de laatste tijd ook wat mee ruikt.
Haar haren zijn ook wat vettiger dan bij de andere twee die we hebben.

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Mazoe is ook vettiger en ruikt meer dan Khami. Beetje kazig soms.
Door Mister T
#1254569
Tis geen mijt,vlooien of andere ongwenste bezoekers,ook geen allergie zo op t 1e oog...n afkrabsel wilde ze niet (nog) nemen omdat zn huid nergens " plekken" vertoont...wel heeft ze de wat schilfers en wat haren op kweek gezet waarvan ik over 14 dagen de uitslag krijg en shampootje waar ik m 1x per week mee moet wassen ...
de shampoo is voor t vettige weg te halen en de losse haren want sommige honden,vertelde zij,blijven wat lang in de rui " hangen"  nahhhhhhhhh...tim hangt er al zn hele leven in dus of dat shampootje helpt... ::) maar ja,mn steun en toeverlaat is er niet en na haar berichtje ben ik reteblij dat ik haar niet heb gebeld over tim en zal braaf tim wassen met de shampoo en gelaten t commentaart straks over me heen laten komen  ;)
ben allang blij dat t geen mijt/vlooi oid is...maar ze vond m prachtig op gewicht(30.4 kilo) en super makkelijk en lief  :smitten: :smitten:
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#1254618
Fijn dat het meevalt!  :)

Dat vettige herken ik wel van Tristan, die heeft dat ook een periode gehad, wel zonder schilfers overigens. Ik weet eigenlijk niet meer wat ik toen gedaan heb, waarschijnlijk ook een keer in bad gestopt.  :-\  Met een week of wat was het trouwens weer over.

Succes met je shampootje.  :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door