Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1253638
Annak krijgt nu elke dag pijnstillers. Het ging de laatste tijd echt minder met hem. Moeilijk opstaan, soms niet durven lopen op een gladde ondergrond en toen hij ook nog met lange tanden ging eten (terwijl hij juist erg voergevoelig is), wist ik dat er iets moest gaan gebeuren. Annak wordt volgende maand 11 jaar en we zijn nu duidelijk aangekomen in de laatste fase van zijn leven. Ik vond het heel moeilijk om deze stap te zetten maar met de morele ondersteuning van Lizzy :-* heb ik het toch gedaan. En een wonder is geschied: al na het eerste pilletje werd hij direct weer dartel, ja echt dartel! Een status waarin ik hem wellicht maar een stuk of vijf keer gezien heb in die jaren dat hij bij mij is. Hij begon een speeltje te pakken en ermee te gooien :o En hij at weer met smaak. Ongelooflijk. Dus ik dacht dat als het zo goed gaat, kan ik ook wel een half pilletje geven. Nou dat was toch niet zo'n succes dus hij krijgt nu elke avond bij het eten een hele Carprodyl. We zien wel waar het schip strandt.
Gebruikersavatar
Door Dian
#1253641
Wat fijn Monique dat hij er in elk geval zo heel erg goed op reageert. Dan zal meneer toch waarschijnlijk nog meer pijn hebben gehad dan je kon indenken. En ja op deze leeftijd is het van 2 kwaden de beste kiezen en als hij dan nog een poosje lekker dartelend door kan gaan is dat toch wel heel veel waard. Voor jou en Annak (ach en Rover ook) :-* :-* :-*
Gebruikersavatar
Door Riek
#1253667
Was misschien niet makkelijk om de stap te zetten, om voor jezelf toe te geven dat hij "in de herfst" van zijn leven is gekomen, zoals ze dat deftig zeggen.
Maar wat fijn om te zien dat hij zo goed reageerd op de pijnstilling. Zo maak je zijn leven een stuk leuker en daardoor dat van jezelf ook.
Door Fynn
#1253718
Monique als je ziet dat je hond er zich beter door voelt dan is het een goede stap geweest.

Wij geven sinds kort Asani die deze maand 2 jaar word elke dag previcox .
En hoewel ik het liever niet zou doen weet ik dat hij zonder die previcox elke dag pijn heeft.
Dus dan is het kiezen uit twee kwaden.

Groetjes en geniet maar van Annak zijn capriolen.
Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Door Lizzy
#1254274
Lieve Monique, ik weet wat een stap het is en ik weet hoe moeilijk het is. Ben trots op je, dat je het toch gedaan hebt. Weet je, stel dat hij er in het allerergste geval 6 maanden korter door leeft he.... Dan heeft hij de maanden dat hij nog wel heeft geleefd ook echt geleefd! En daar gaat het toch om :-*

Wat heerlijk dat hij zich zo dartel voelt!

Ik geef Brutus overigens groenlipmossel ter bescherming van zijn maagwand. Ik weet natuurlijk niet 100% zeker dat het ook echt wat doet, maar zelf denk ik van wel.
Door irmaa
#1254451
Goeie stap hoor!
Mijn eerste 2 leonbergers zijn beide  bijna 12 geworden, een heel mooie leeftijd voor dit ras, maar beiden stonden al jaren!!! op pijnstillers. kregn gewoon last van artrose in de rug, en gewrichten, ouderdom!!
Het punt is dat honden het vaak niet aangeven, dat is mijn ervaring. Ik geef liever te vroeg pijnstillers, als ze ouder, zijn dan te laat. Dan maar een paar maanden minder leven... maar de kwaliteit van leven gaat mij echt voor, dan dat bepaalde medicatie slecht is. Kwaliteit van leven is veel belangrijker. Vaak heb je niet eens in de gaten dat ze pijn hebben.. dan hoort het bij het ouder worden slomer, minder actief enz... terwijl de hond pijn heeft.
Mijn ervaring is ook dat allerlei toevoegingen niets helpen. Ik kies gewoon voor pijnstilling.
Je ziet de honden echt opknappen. Ze lopen meer, zijn vrolijker enz.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door