Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door An
#123231
Hier hebben ze voor het eerst schapenkoppen gekregen vandaag! Ze vonden het heerlijk ;D De tandjes lagen er nog, verder was er na een half uurtje niks meer van die koppen te vinden. Ik betaal ze 90 cent, dat is best schappelijk he!
Door Lizzy
#123235
90 cent voor 1 hele schapenkop? Da's voor niks! Vieze vraag, maar zitten de ogen enzo er dan nog in? En de tong? (brrrr).

Vond je het niet eng om ze erop te zien kluiven?
Door An
#123293
Alles zat er nog in, ogen, tong, hersens ( :-X ), tanden,...

Ik vond het heel goed meevallen! Ik vond het super om te zien hoe ze erop vlogen. Echt de natuur aan het werk in je woonkamer ;D Ik had het veeeeeeeel enger verwacht!
Gebruikersavatar
Door Sonja
#123329
[quote="An"]
Alles zat er nog in, ogen, tong, hersens ( :-X ), tanden,...

Ik vond het heel goed meevallen! Ik vond het super om te zien hoe ze erop vlogen. Echt de natuur aan het werk in je woonkamer ;D Ik had het veeeeeeeel enger verwacht!
[/quote]

Ik geef die dingen altijd lekker buiten. ;D
Vind ik nog véél natuurlijker. ;D
Door 202spots
#123422
[quote="An"]
Hier hebben ze voor het eerst schapenkoppen gekregen vandaag! Ze vonden het heerlijk ;D De tandjes lagen er nog, verder was er na een half uurtje niks meer van die koppen te vinden. Ik betaal ze 90 cent, dat is best schappelijk he!
[/quote]

90 cent voor 'n hele kop????
Vind ik OOK voor niks!!! Heerlijkt toch!!
Had je ze ieder 'n hele kop gegeven ???
Dan zullen ze wel hun buik vol hebben gehad he?! ;)
Door An
#123621
Ik kan ze gewoon bij de schapenslachter kopen. 90 cent voor een kop. Ook zoiets voor een pens en dan 1 euro voor schapensnijsels. Geen slecht adresje dus!

En ja elk hebben zo'n kop gehad! Ik zag het niet echt zitten dat in 2 te doen ofzo 8)

Krijgen ze vandaag iets minder he ;)

Ik vind het wel echt iets leuks om te geven dus vanaf nu krijgen ze elke week wel zo'n kop denk ik ;)
Door karray
#123668
die hersens en zo kunnen ze daar bij komen dan :o
Kunnen ze die schedel eten of zo ???
Volgens mij zouden die honden van mij alleen heel verbaasd zijn. Ik weet niet of zij het zullen opeten.
Wel grose zeg.
Ik weet niet hor ze hier zouden reageren als ze mij honden met een schapekop zien.Zou ook te schokkerend zijn voor de kinderen in de buurt
Wel super goedkoop, wel apart hoor ;D
Door Li@nne
#123680
hihihi hier eten ze wel eens lamskoppen, gaat ook helemaal op hoor, er blijft echt niets van over :D
Maarreeeeuuhh wel buiten, vind ik ook veeeeeel natuurlijker hahahaha

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Li@nne op do 08 jul 2004, 17:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Door An
#123686
[quote="karray"]
die hersens en zo kunnen ze daar bij komen dan :o
Kunnen ze die schedel eten of zo ???
Volgens mij zouden die honden van mij alleen heel verbaasd zijn. Ik weet niet of zij het zullen opeten.
Wel grose zeg.
Ik weet niet hor ze hier zouden reageren als ze mij honden met een schapekop zien.Zou ook te schokkerend zijn voor de kinderen in de buurt
Wel super goedkoop, wel apart hoor ;D
[/quote]

Ze hadden alleen wat tandjes niet opgegeten, verders schiet er niks van over hoor ;D

En hier mag het allemaal binnen hoor, ze eten hier erg netjes dus dat is geen probleem :D
Door Lizzy
#123694
Brrr, ik vind het aan de ene kant zo'n bizar idee maar aan de andere kant lijkt het me wel een zeer geschikte maaltijd!

Ik weet alleen niet of ik aan schapenkoppen zou kunnen komen. Volgens mij doet de schapenslager waar wij bij komen ontzettend moeilijk en zal hij zeggen "mag ik niet verkopen".......
Door An
#123744
Tja proberen zou ik zeggen ;D Het is echt niet zo eng hoor! Ik dacht zo kijk is het niet heel zielig dat zo'n dier geslacht wordt en die kop gewoon wordt weggegooit, dan heb ik liever dat mijn hondjes hem opeten dan is het niet verspilt!

En het is idd een heel maaltje he, je hebt vlees, bot en orgaan, een groentenprutje erbij en je hebt ene complete maaltijd ;D
Door Lizzy
#125391
[quote="An"]
Tja proberen zou ik zeggen ;D Het is echt niet zo eng hoor! Ik dacht zo kijk is het niet heel zielig dat zo'n dier geslacht wordt en die kop gewoon wordt weggegooit, dan heb ik liever dat mijn hondjes hem opeten dan is het niet verspilt!

En het is idd een heel maaltje he, je hebt vlees, bot en orgaan, een groentenprutje erbij en je hebt ene complete maaltijd ;D
[/quote]

Nou, ik ben het 100% met je eens dat je ze beter aan de honden kunt geven dan ze weg te gooien. Dat is zonde. Ik zal toch eens bij onze Islamitische slager gaan vragen of hij er eens 2 kan meenemen voor mij!
Door ducktails
#125400
Weten jullie hoe het zit met scrapie?
Scrapie is het zelfde wat bse is voor de koeien.
Worden de schapen op scrapie onderzocht en mogen de hersens wel opgegeten worden?
Ik zit zelf in het BSE onderzoek , vandaar mijn vraag.
Door Lizzy
#125423
Ja, er was iets mee, met hersenen.... Volgens mij is scrapie/BSE niet besmettelijk voor de hond. Maar de vraag is even: mogen hersenen uberhaubt verkocht worden in Europa? Was er niet iets met de leeftijd van kalf/lam waarop het nog wel mocht en na een bepaalde leeftijd niet meer?
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door