Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door deja
#1253463
Ik heb net gelezen dat iemand vers vlees en long enz. droogt in de magnestron.
Heb daar op gereageerd maar kan het niet meer terug vinden, wie heeft daar ervaring mee en hoe doe je dat precies en hoe lang moet hij aan staan.
Door Too
#1253468
Ik geloof dat ik vlees niet in de mag zou drogen , dan 'gaar' je het en verlies je veel van t goede [het blijft natuurlijk wel een puurder beloninkje dan kluifjes ed]
Ik heb nog nooit gedroogd maar heb gelezen dat degenen zonder droger t in de oven doen , lage temperatuur, deur op een kiertje en dan een paar uur wachten

T is weer lekker specifiek  ...not  ;D
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1253484
ik heb t ook in de magnetron gedaan , .... het is een combie magnetron...
de oven dus gebruikt alleen het minder geslaagde in zo en magnetron is dat ik alles op 40 graden heb moeten drogen (was de laagste stand...of anders 100 graden maar dat zou weer te veel van t goede zijn..) en dat duurde dan weer wat langer  :(
de volgende keer dus in de ECHTE oven ;D .......


p.s. de honden heeft t evengoed gesmaakt :D
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1253512
@deja ,  een "gewone " magnetron kun je voor t drogen niet gebruiken ( weet t niet prcies uit te leggen maar de cellen in t vlees worden te heet door t gebruik van de magnetron ) , je hebt de oven van een combi magnetron nodig of een ""gewone" oven.

  ;D  hoop dat je t een beetje begrijpt met deze uitleg ......
Door *Natasja*
#1253591
[quote="charmed"]
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar hoe je vlees kan drogen in de oven
[/quote]

Oven op 50 graden, deurtje op een kier laten staan (als dat kan) en dan 8-10 uur laten drogen, afhankelijk van hoe dun/klein de stukjes vlees zijn.
Door Deesje
#1253668
de elektromagnetische straling in de magnetron laat de molekuulstructuur de mist in gaan.. waarbij meer voedingsstoffen verloren gaan dan bij koken..

leuk experimentje.. kook een glas water gewoon op het vuur (in een pannetje daarna in het glas natuurlijk) en 'kook' een glas water in de magnetron.. leg er vervolgens een haar op en zie wat er gebeurd..

het water dat gewoon gekookt is behoudt zijn molekuulstructuur (tov elkaar) en daardoor blijft de haar drijven, het water uit de magnetron behoudt deze molekuulstructuur niet en de haar zal zinken.. de vraag is dus wat er met andere producten gebeurd?

na dit in een voedingsles geleerd te hebben heb ik nooit meer iets in de magnetron gestopt....
Door charmed
#1253743
Dank je, gaan we ook eens proberen! :)

[quote="*Natasja*"]
Oven op 50 graden, deurtje op een kier laten staan (als dat kan) en dan 8-10 uur laten drogen, afhankelijk van hoe dun/klein de stukjes vlees zijn.
[/quote]
#1284108
Ik heb het vandaag eens geprobeerd.
Vlees gehaald, ik reepjes gesneden en in de oven.
Nu heb ik een combi magnetron/oven, maar ik moet zeggen dat dat perfect gaat hoor.

Op 40 graden en ik heb het zo dun gesneden dat het nu 6 uur later klaar is. Er komt geen vet of vocht meer vanaf.

Tsja, sommige mensen hebben gewoon geen ruimte voor een echte oven ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door