Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Jockular
#1253272
klopt het dat je maar 75% zou moeten voeren als je 1 x per dag voert?

is het niet slecht voor de maag om in 1 x een grote hoeveelheid (75% is toch de helft meer dan de eerdere 50%) te geven?
Door Lizzy
#1253298
Nou, hier maakt het niet uit of ik ze 1 of 2 keer per dag voer, ze hebben evenveel nodig. Waarom zou het slecht zijn voor de maag? Ja, wel wanneer je opzwellende brokjes voert, dan lijkt me 1 keer per dag voeren geen goed idee. Maar met vers/rauw vlees? Ik zie het probleem niet hoor! Dat kan de maag makkelijk aan.
Door Jockular
#1254076
ja, als ik het haar geef eet ze net zoveel als daarvoor, en ook nog het dubbele als ze de kans krijgt:-))

maar dat was mijn vraag niet: ik heb gehoord van iemand dat 1 x per dag voeren maakt dat de hond anders om gaat met energie en dat 75% van de vroegere 2x-per-dag-hoeveelheid dan dezelfde voedings/energiewaarde heeft waardoor een veel hogere belasting van de maag of maagbanden of wat dan ook voorkomen wordt

weet iemand iets van deze technische kwestie?
Door pallas
#1254519
[quote="Jockular"]
ja, als ik het haar geef eet ze net zoveel als daarvoor, en ook nog het dubbele als ze de kans krijgt:-))

maar dat was mijn vraag niet: ik heb gehoord van iemand dat 1 x per dag voeren maakt dat de hond anders om gaat met energie en dat 75% van de vroegere 2x-per-dag-hoeveelheid dan dezelfde voedings/energiewaarde heeft waardoor een veel hogere belasting van de maag of maagbanden of wat dan ook voorkomen wordt
weet iemand iets van deze technische kwestie?[/quote]
ze krijgen hier dus nog steeds net zo veel als eerst , dus het 75% energiewaarde verhaal gaat hier niet op. (anders zouden ze allang moddervet moeten zijn ;))
Of de banden ook minder belast worden daar is nog heel weinig van bekend en dan praat je ook nog over een heel groot verschil tussen brok voeren en vers. Bij brok zet de maag nog lang na de maaltijd uit doordat de brokken zwellen en bij vers heb je dat niet.
daar kan ik ze verder dus niks oververtellen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door