Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door MaaikeNoa
#1253098
Hoi,

Heb mij net aangemeld en zal me dus ook even voorstellen.
Ik ben Maaike 26 jaar en heb een bouvier van 2,5 jaar genaamd: Noa.
Met Noa heb ik veel problemen gehad zowel op het gebied van voeding als gedrag. Ze spuugde haar eten uit, had chronisch ontstoken ogen, had darmproblemen en zat niet goed in de vacht. Omdat ze zoveel problemen had en steeds al het eten uitspuugde, ben ik gaan zoeken naar de oorzaak. Ik ben toen uitgekomen op een brok zonder chemische toevoegingen erin. In eerste instanstie ging dat al veel beter, maar echt goed ging het nog steeds niet. Naast haar voedingsprobleem had ze dus ook een gedragsprobleem: ernstige verlatingsangst. Ze kon niet alleen thuis zijn, sloopte dingen, poepte en plaste in huis, ze blafte de buurt bij elkaar en had de hele dag een kletsnatte baard van de zenuwen. Ook al was ik gewoon thuis, ze was altijd gespannen en nerveus. Ik ben met haar naar een gedragtherapeut geweest, maar dat hielp vrijwel niets. Heb nog Clomicalm voor haar gekregen, maar dat deed helemaal niets. Ondertussen ben ik mij steeds meer gaan verdiepen in voeding en kwam dus ook steeds meer te lezen over vers vlees. Ik raakte er steeds meer van overtuigd dat vers vlees het beste was voor mijn hond. Ik heb haar dus op een gegeven moment overgezet op vers vlees van Naturis.  Ze zit daar nu 1,5 maand op en ik moet zeggen: ik heb een heel andere hond gekregen. Ze heeft geen maag- en darmprobleem meer, geen huidproblemen enz. Ook is ze volledig van haar verlatingsangs af. Ik kan haar nu gewoon thuis laten zonder dat ze in paniek raakt. Ze is bij thuiskomst volledig droog en heeft niets gesloopt. Ik ben hier zo onwijs blij mee  :rotflmao:. En mijn hond is niet meer nerveus en haar baard is ook helemaal droog.  Ik wilde dit graag met jullie delen en ik vertel iedereen die het maar horen wil (of niet  ;D) het verhaal over brokken en alle chemische toevoegingen en ik heb al een aantal mensen weten te overtuigen :groupwave2: .

Heb nog een vraagje: wat kan ik als beloning geven tijdens het trainen? Nu geef ik nog de brokjes van haar vorige brokvoeding.

Groetjes, Maaike
Door Joëlle Tromp
#1253103
hoi welkom hier, ik ben ook net nieuw hier!

wat ik geef als beloning, is de trainingsmix van any animal.
maar weet niet of ze dat bij jou in de buurt ook hebben, het is speciaal ontworpen om te belonen, het zijn kleine stukjes gedroogd vlees.van alles door elkaar.
maar anders kan je misschiem is op zoek gaan naar kleine visjes, bij mij in de dierenwinkel en zelfs in de supermarkt heb je zakjes met van die kleine gedroogde hele visjes. vaak staat het bij de kattenvoeding.
misschien is dat iets voor je.
succes Joëlle
Door Lizzy
#1253236
Wat heerlijk voor jullie! Goed om te lezen! Ik geef mijn honden zelf gedroogde stukjes vlees. Ik droog spiervlees (hert, struisvogel, runderkopvlees), orgaanvlees (pens, hart en lever) en visjes (ansjovis en spiering). Ik heb wel een droogmachine daarvoor aangeschaft.
Door Suzanne
#1253241
Hoi,
Ik kook lever (koken? ja, koken  ::)  ) en dat snijd ik zo snel mogelijk na het afkoelen in reepjes, daarna in smallere reepjes en daarna in heel kleine blokjes. Dan laat ik dat nog een 1/2 uurtje in de oven op 50 graden "nadrogen".
Ik kook het ongeveer 15 minuten en laat het op een doek (theedoek ofzo, schoon natuurlijk) afkoelen, dat zoveel mogelijk vocht eraf komt en in de doek trekt.

Normaal met runderlever, kiplever kan vast ook (korter koken) maar de laatste keer met lamslever.

Suzanne
Door MaaikeNoa
#1253285
Bedankt voor de reacties  :).

Ik lees in de reacties over een droogmachine. Waar kan ik dat mee vergelijken en waar is zoiets te koop. Had er nog nooit van gehoord. En wat kost zoiets.
Die visjes is misschien ook wel een idee. Is dat voor 100% vrij van chemische toevoegingen? Any Animal zit niet bij mij in de buurt en volgens mij sturen ze niets over de post, toch.
Ik was trouwens vergeten te zeggen dat mijn hond allergies is voor rundvlees. Ze krijgt dan enorm last van haar darmen. Ze krijgt nu kip, lam en eend. Ik wil haar ook graag vis voeren en zag o.a. de zalmkoppen en staarten van Shaweca Petfood. Is dat wat. En kan ik dat ineens geven of is die stap te groot.
En dat vlees koken en daarna in de oven, kan dat op die manier met elk type vlees.

Groetjes, Maaike
Door nikèdog2000
#1253345
hoi maaike
wat goed dat je boef zo goed reageerd op vlees
vertel het doooooooooooooooooor
maar ik droog pens en lever en nier in de magnatron
voor de beloningen
dat duurd maar heel kort
Door deja
#1253430
[quote="nikèdog2000"]
hoi maaike
wat goed dat je boef zo goed reageerd op vlees
vertel het doooooooooooooooooor
maar ik droog pens en lever en nier in de magnatron
voor de beloningen
dat duurd maar heel kort

Hoe doe je dat precies dat wil ik ook wel graag doen en op welke stand enz.enz.
Groetjes Marjan
Door deja
#1253474
Zou nikedog 2000 willen uitleggen hoe je precies te werk moet gaan om vlees en pens in de magnetron te drogen hoe hoog de stand en hoe lang enz.enz.
Groeten Marjan.
Laatst gewijzigd door deja op za 09 mei 2009, 22:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Door MaaikeNoa
#1253489
Ja, daar ben ik ook wel benieuw naar.
Begrijp dat het drogen van vlees in een droogmachine wel meer dan tien uur kan duren. Vind dat erg lang en ben ook een beetje bang om dat ding 's nachts ook aan te hebben. Er kan tenslotte van alles gebeuren...
Door Fido
#1253506
de trainersbakjes van Bandit zijn misschien wel bij je in de buurt te vinden?
Door Fido
#1253681
yuki13 schreef: Any Animal kun je, volgens mij, ook via Lupa bestellen of via Gelukkig Dier.
Is een DierenArts Speciaalzaak, die kun je niet bestellen  ;)
Door MaaikeNoa
#1253685
Oke, die kan ik inderdaad niet thuis laten bezorgen  :2funny:.
Zag wel de lamspens staafjes (rund is ze dus allergisch voor). Die zou ik in stukjes kunnen delen.
En verder die van Bandit: is dat gemengd of ook in bijv. lam verkrijgbaar. Kan dat op internet namelijk nog niet vinden. Irritant dat ze niet tegen rund kan. Sluit daardoor een heleboel uit.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door