Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door *Nikki*
#1252860
wat vers vlees betreft???

Ik ben nu 5 weken aan het zelf samenstellen. Diezl en Buffy eten eigenlijk wel alles tot nu toe. Soms hebben ze nog wel eens zoiets van hoe moet ik dat in vredesnaam eten. Maar het gaat er uiteindelijk altijd wel in.
Luna.......... yep Luna is een ander verhaal. Meeste orgaan gaat er nu wel redelijk in gelukkig. Bevleesde botten vind ze heerlijk. Maar ze eet veel ook niet. Zo eet ze absoluut geen:
Rundernier
Testikels
Geitenvlees (+ bot)
Paardenvlees
Hertenvlees
Ze heeft zekers al deze soorten al 2x gehad maar ze vertikt het echt. Ze ruikt eraan en gaat op afstand zitten en me kijkt me aan van vreet jij die troep zelf maar. Als ik het een paar uur later weer voorschotel reageert ze precies hetzelfde. Ze vertikt het gewoon.
Eten jullie honden alles of hebben ze ook een anti tegen een bepaald vleessoort en wat doe je er aan als ze het echt niet eten. Want die week hebben ze dus niet de goede percentages binnen gekregen. En als dit elke week gebeurd (bij mij dan al 5 weken) wat dan?
Gebruikersavatar
Door pike
#1252942
Bijna alles:

Pike eet alles maar het bot mag niet te hard zijn (haaskarkas of fazantkarkas vindt hij te hard, platgemept lust hij het wel  ::))

Armagnac eet alles maar zalmkop is niet zijn lievelingshapje. Vaak laat hij daar wat van liggen voor Pike  ::)

Duc lust(te) alles, maar momenteel wil hij geen sardientjes of sardellen meer eten  :(. Van haas- en fazantkarkas laat hij de hardste stukken liggen.

Ze hebben eigenlijk van begin af alles gegeten, alleen Pike moest wennen aan lever. En periodiek wordt er geen vis gegeten  >:(
Door coby.p
#1253005
mijn herplaatser newf duchesse, is ee4n kliko
iets meer dan een jaar geleden als br*khond bij mij gekomen
zij vindt tot nu toe echt alles heerlijk
is ook een geboren barfhond eigenlijk, wist van nature percies
hoe ze het voor elkaar moest krijgen :)
geweldig, om haar van een lamskop te zien genieten, bv

mijn andere newf, belle, eet echt geen nijn, en geen eend, ook niet
na 3 dagen vasten, vis gaat er goed in, als er blijkvis door zit

coby
Door Nouchka
#1253385
Van karkassen lusten ze geen fazant en geen parelhoen.
Van organen geen longen.
En oh ja, ook geen vis, maar dat blijf ik proberen.  Zou de aannhouder niet winnen??? :D ;)
Gebruikersavatar
Door *Nikki*
#1253400
Maar hoe lossen jullie het op als je hond door weigering een tekort krijgt van bv orgaan. De percentage spiervlees is al meerdere weken te weinig omdat je hond vertikt te eten
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door