Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1253770
yuki13 schreef: http://www.kvh.com.au/Cartrophen%20Vet.html
4 weken lang 1x per week een injectie, max 4 x per jaar.
Zou goede resultaten boeken bij artrose/artristis.
http://www.arthritis.au.com/DMOAD.2006.FINAL.pdf

Ik heb bij Tor 'n tijd de Adequan gespoten.
Helpt bij de meeste honden heel goed om de nieuwe cartilage te maken.
Bij Tor werkte het niet zo heel goed omdat z'n gewrichten al te ver heen waren denk ik.
En hij kreeg op 't laatst elke 2 weken prik,maar meer voor de pijn dan voor de opbouw van nieuw cartilage.
Maar 't word dus wel erg aan geraden omdat het bij de meeste honden dus echt vlug en goed helpt.
Ik zou het altijd 'n kans geven!
http://www.marvistavet.com/html/body_adequan.html
Laatst gewijzigd door mahuni op zo 10 mei 2009, 16:01, 1 keer totaal gewijzigd.
#1253804
yuki13 schreef: En wat is dan het verschil tussen cartrophen en adequin???
Alleen de naam en de maker van 't product.. ;)
practies dezelfde samenstelling en 't zelfde resultaat.
Cartrophen word als gewone injectie, net onder de huid gegeven,
Adequan meestal alleen intramuscular wat pijnlijker is,maar 't werkt ook wanneer je onder de huid spuit.

They're equivalent products made by different companies. Adequan is sold in the US. Cartrophen is sold in Canada and Europe. One advantage to Cartrophen is that it is given sub-q rather than IM. Adequan may work just as well when given sub-q, but the product instructions say to give it IM.http://onibasu.com/archives/kn/153696.html
#1253807
202Spots schreef: Alleen de naam en de maker van 't product.. ;)
practies dezelfde samenstelling en 't zelfde resultaat.
Cartrophen word als gewone injectie, net onder de huid gegeven,
Adequan meestal alleen intramuscular wat pijnlijker is,maar 't werkt ook wanneer je onder de huid spuit.

They're equivalent products made by different companies. Adequan is sold in the US. Cartrophen is sold in Canada and Europe. One advantage to Cartrophen is that it is given sub-q rather than IM. Adequan may work just as well when given sub-q, but the product instructions say to give it IM.http://onibasu.com/archives/kn/153696.html

Maar is het dan in nederland wel verkrijgbaar?? Bij Cartrophen staat dat het verkocht wordt in Europa, maar ik kan er geen nederlandse sites van vinden....
En onderhuids...dat mag je zelf spuiten???
#1253825
Ulrike schreef: Hee het zou mooi zijn als dat werkt Karin! Het klinkt mij als relatieve leek in ieder geval wel goed in de oren..
Ja, ik hoop ook dat ik uiteindelijk iets vind wat goed werkt!! Zodat Yukemans nog een tijdje pijnvrij kan genieten  :)
Het klinkt mij ook wel goed in de oren, maar dat klinkt mij wel meer  :D
cosequin, adequan, cetyl M, arthroluxyl C...etc..ect....
Wat was dat ook alweer met bomen en bos??? Je kunt toch gewoon richtingspijlen zetten??!!  ;D
#1253911
yuki13 schreef: Maar is het dan in nederland wel verkrijgbaar?? Bij Cartrophen staat dat het verkocht wordt in Europa, maar ik kan er geen nederlandse sites van vinden....
En onderhuids...dat mag je zelf spuiten???
Ik weet niet waar je 't in Holland kan kopen,maar het zal net als Adequan wel alleen op recept verkrijgbaar zijn.
Misschien aan je DA vragen of ie kan helpen?
Toen onze  DA 1ste Adequan shot aan Tor gaf, koste me dat $45.00...
Ik heb toen recept gevraagd en kon bij entirelypets.com , 2 vials bestellen voor $90.00 +
http://www.entirelypets.com/adequan.html
1 vial had genoeg voor 5 injecties, 2 vial voor 10 injecties.
Ik had dan 10 shots voor minder dan $10.00 per injectie wanneer ik 't zelf gaf,
vergeleken met de $45.00 per injectie die door de DA gegeven werd....
Gelukkig heeft mijn DA nooit geen probleem om recept te schrijven,
en heeft me zelfs uitgelegd en voorgedaan hoe ik de IM injectie zelf aan Tor kon geven...
Gewoon onderhuids spuiten is makkelijker dan boven op de rug als IM injectie te geven
Good Luck!
Laatst gewijzigd door mahuni op zo 10 mei 2009, 18:58, 1 keer totaal gewijzigd.
#1253931
202Spots schreef: Maar dan ook alleen met Rx van de DA...
Dan moet ze een recept vragen, of misschien nog handiger, vragen aan de da,of hij het zelf besteld. ;)
Hier was het geen enkel probleem om het te bestellen,ik gebruikte het bij 2 honden, en dan was de 5 ml.ook wel op.
Voor kleinere honden hou je teveel over.
#1254230
ulla schreef: Dan moet ze een recept vragen, of misschien nog handiger, vragen aan de da,of hij het zelf besteld. ;)
Hier was het geen enkel probleem om het te bestellen,ik gebruikte het bij 2 honden, en dan was de 5 ml.ook wel op.
Voor kleinere honden hou je teveel over.
Maar Ulla, hielp het bij jullie??? En waarvoor kregen de honden het???
#1254457
In eerste instantie wel.
Ik gebruikte het voor 2 oude Sint Bernards, eentje met artrose in de knieën, en eentje van 10 jaar, die moeilijk opstond,en zwabberde met het lopen.
na ongeveer 6 weken,zag ik geen verbetering meer,nu telt de leeftijd en het ras denk ik ook wel mee.
Ik hoor nog steeds positieve berichten van 2 gebruikers die ik ken.

Het is misschien het proberen waard!!
#1254543
yuki13 schreef: Ja, ik hoop ook dat ik uiteindelijk iets vind wat goed werkt!! Zodat Yukemans nog een tijdje pijnvrij kan genieten  :)
Het klinkt mij ook wel goed in de oren, maar dat klinkt mij wel meer  :D
cosequin, adequan, cetyl M, arthroluxyl C...etc..ect....
Wat was dat ook alweer met bomen en bos??? Je kunt toch gewoon richtingspijlen zetten??!!  ;D
Ja richtingspijlen zijn inderdaad vaak erg handig  ;)  ;D  ;D.

Ik zat er later nog even over na te denken en kwam ook tot de zelfde conclusie, het klinkt allemaal fantastisch..  Ben zelf ooit begonnen met Sascha's blend bij onze kat met gewrichtsklachten na het lezen van vele positieve verhalen. Het brengt onze kat wel wat verlichting, maar net als veel dingen is het bij ons helaas geen wondermiddel gebleken..
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door