Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1252421
Gisteren heb ik bij Sunday een aantal teken verwijderd die er ws zo'n 48 uur hebben gezeten. Eén op de schouder, en op de huid zag ik een rode streep.
Ik heb de teek verwijderd en vervolgens een stukje vacht weggeschoren van zo'n 5x5 cm om te kunnen zien wat er nou precies aan de hand was. Daarna was het hele gebied waar ik geschoren heb rood, gloeiend en verdikt en ik kon er niet veel van zeggen of dat nou van de tekenbeet, het verwijderen ervan, het scheren of een combinatie van die 3 kwam.
Besloot af te wachten tot vanmorgen, en toen zag ik helaas een duidelijke rode kring.

Ik heb de DA gebeld en mede omdat Sunday niet de jongste meer is heeft ze besloten om een kuur doxycycline van een week voor te schrijven.

Op de site van WHG dierenartsen lees ik echter dat er een kuur van 2 weken en in een ander artikel zelfs 4 weken geadviseerd wordt. Is de lengte van de kuur afhankelijk van hoe lang een hond al besmet is met deze bacterie?
En ik lees ook dat Doxycycline een AB is wat de groei van bacteriën remt (dus niet de bacteriën doodt) waardoor het lichaam gemakkelijker zelf de infectie kan bestrijden.

Kan ik een supplement oid geven om dit proces te versnellen of te ondersteunen?
#1252497
yuki13 schreef: zilverwater als natuurlijk ab, inwendig en uitwendig te gebruiken.
Maar of dat een goede combi is met de ab die je al hebt??? Geen idee, ik zou of het 1 of het ander geven, denk ik.
Zilverwater heb ik momenteel niet in huis maar is gauw genoeg besteld natuurlijk. Ik ga sowieso die AB kuur van de DA geven, met aanvullend probiotica. Zeker omdat Sunday toch een oudere hond is wil ik niet graag het risico lopen, dan toch maar een kuur.

*Natasja* schreef: Femke, toevallig kwam ik deze pagina tegen: http://www.dierendokters.com/honden-zie ... -hond.html

Hier staat dat honden geen rode ring krijgen rondom een beet van een besmette teek, zoals mensen die wel krijgen. Geen idee of het waar is natuurlijk, maar ik wilde je het toch even laten lezen.

wat gek, op de site van Westerhuis staat het weer wel  :-\ :-\ :-\

http://www.whgdierenartsen.nl/html/docdb.asp?id=76
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door