Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#1252552
Hoi Allemaal,

Ik heb 4 katten van 1 jaar. Ze krijgen nu 2x daags blikvoer (50gr p.k. per kat) en de hele dag door brokken.

nu wil ik toch eigenlijk wel gaan barfen
a. omdat het goedkoper is
B. omdat het beter is.

Maar dan komt het ik heb geen idee hoe dat allemaal in zijn werk gaat met de samenstellingen e.d. Ik heb ze van de week een kippenvleugeltje gegeven en dat ging er goed in. Dat was eigenlijk voor ons genoeg om over de drempel te gaan en over te stappen. Wij willen dit geleidelijk aan doen omdat we er 1 kat bij hebben zitten die er heel snel weer op uitgekeken was. Paar keer knagen en hij was klaar. 2 ervan zijn zeer fanatiek aangevallen op het vleugeltje en de laatste op zijn dooie gemakkie!

Nu heb ik wel 1 ding en dat is dat ik nog geen echte prooien wil geven waar dus veren/ ogen e.d. nog aan zit.

Wie van jullie kan mij helpen??

Alvast hartelijk bedankt!

Groeten,
Kim
Laatst gewijzigd door KcKimmie op di 19 mei 2009, 09:01, 1 keer totaal gewijzigd.
#1252567
ah, je hebt het gevonden.
welkom!

ik wil je adviseren verschillende dingen te lezen. er staat echt heel veel informatie, ook in de hondenafdeling.

succes met je opzet voor je eerste menu en met de hoeveelheid leesvoer  :D
#1252574
koekje schreef: ah, je hebt het gevonden.
welkom!

ik wil je adviseren verschillende dingen te lezen. er staat echt heel veel informatie, ook in de hondenafdeling.

succes met je opzet voor je eerste menu en met de hoeveelheid leesvoer :D
Ja je moet wat over hebben voor de poezen haha. Ik zal hier ook een en andere eens door gaan lezen. hoop dat de basistips/trucks al ergens staan en anders mogen die wel hier geplaatst worden ;)

uhm honden afdeling? eten die dan exact hetzelfde als de poezen? Alleen meer hoeveelheid waarschijnlijk?
#1252575
Koekje bedoelt denk ik meer de algemene dingen over BARF.
Er zit qua percentages sowieso al verschil tussen de honden en katten (kijk
alleen al naar de groente.).

Oh en trouwens, welkom hier dan ook maar haha, goed dat je het hebt gevonden!
Heb op KP net ook alweer een heel verhaal getypt dus dat ga ik hier niet nog eens doen! :D
En nogmaals, super dat je je vriend ook zo snel hebt overtuigd! En dat allemaal binnen een
uurtje of 6! ;D
#1252581
LucaAmySora schreef: Koekje bedoelt denk ik meer de algemene dingen over BARF.
Er zit qua percentages sowieso al verschil tussen de honden en katten (kijk
alleen al naar de groente.).

Oh en trouwens, welkom hier dan ook maar haha, goed dat je het hebt gevonden!
Heb op KP net ook alweer een heel verhaal getypt dus dat ga ik hier niet nog eens doen! :D
En nogmaals, super dat je je vriend ook zo snel hebt overtuigd! En dat allemaal binnen een
uurtje of 6! ;D
nouja nu is hij snel overtuigt haha. ikheb het er al eens eerder over gehad en toen wij hij van niks weten haha
#1252583
Nog even en heel KP zit hier :D
Ik ga eerst eens kijken wat ze allemaal wel en niet eten en ga dan een menuutje maken.
Morgen krijgen ze al eendagskuikens, daar had mijn vriend geen commentaar op, dus ga maar eens wat meer "stiekem" bestellen :P
Ze aten allemaal heel fanatiek HB, alleen eet Ranga nu alleen nog maar de zalm en konijn en dat is niet voldoende :(
CB en Bandit wil ze ook al niet, dus hoop ik maar dat ze wel wat barfdingetjes lust.

Jij ook veel succes met overzetten ;)
#1252584
op zich zijn veel dingen voor katten en honden hetzelfde. honden eten wel groente, maar dan minder spiervlees. honden eten pens, dat lusten de meeste katten niet.
percentages zijn redelijk gelijk. maar de meeste honden zijn groter, dus wordt de hoeveelheid ook groter. 3% van 5 kilo is van hoeveelheid meer dan 3% van 15 kilo.
#1252619
Hi Kim, welkom hier

Volgens mij komt t helemaal goed met je 'spulletje'

Lees je' in', kijk waar je aan kunt komen, maak een menuutje, plaats t hier....
Mijn dametjes waren ook zo jong en zijn van de een op de andere dag over gegaan, zonder gedoe!
#1252703
goh, weer een bekende kp-er, het lijkt wel alsof heel kp zich op bp aanmeld, de kattenhoek op bp wordt zo wel enorm groot :D :D
welkom ;D

ik denk dat er voorlopig een belangrijke taak op je wacht...je door de inmense hoeveelheid barfplaats info worstelen, dan een menuutje freubelen op basis van je opgedane-theorie-ervaring en dan krijg je vast wel een heleboel feedback

stoer dat je jezelf meteen in het diepe wilt gooien door meteen te gaan barfen. komt vast helemaal goed  ;)
#1252816
brie schreef: goh, weer een bekende kp-er, het lijkt wel alsof heel kp zich op bp aanmeld, de kattenhoek op bp wordt zo wel enorm groot :D :D
welkom ;D

ik denk dat er voorlopig een belangrijke taak op je wacht...je door de inmense hoeveelheid barfplaats info worstelen, dan een menuutje freubelen op basis van je opgedane-theorie-ervaring en dan krijg je vast wel een heleboel feedback

stoer dat je jezelf meteen in het diepe wilt gooien door meteen te gaan barfen. komt vast helemaal goed ;)
Uhm, wat is kp??? Kattenpraatplaats ofzo??? ;)
#1252943
toen ik ruim een kaar geleden besloot me meer te verdiepen en weten te komen over versvoeren, kreeg ik op kattenplaza het advies om hier eens te gaan neuzen en vooral veel te lezen.
dat heb ik gedaan en ik ben gaan barfen en menuutjes gemaakt, etc.
ik ben er erg gelukkig van geworden en ben het evangelie toen een beetje gaan verspreiden  :D

het was blijkbaar toch een beetje aanstekelijk, want er kwamen er meer. en ook wat mensen van hier naar daar.
inmiddels hoef ik het woord eigenlijk niet meer te verkondigen, het woord verkondigt zichzelf  :P

als straks iedereen zn cb met een vleesmes of hakmes snijdt ipv een broodmes dat echt alleen voor brood is, ben ik helemaal gelukkig  8)
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door