Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door MariekeLost2
#1251196
Even de situatie schetsen: Vorige week vrijdagavond kreeg mijn hond ineens last van diarree. Dit is de hele vrijdagnacht doorgegaan. Zaterdagmiddag begonnen met okugest. Voer: rijst met gekookte kip. Zondag ook en geen diarree meer maar brijerige ontslasting met slijm. Zondagavond beetje carnibest met rijst. Zondagnacht opnieuw diarree. Maandag naar de oppas gebracht ivm werk. Hij heeft vanaf maandag tot en met vanavond iedere keer rijst gehad met gekookte kip, omdat hij carnibest dus niet verdraagt. De spuitdiarree is over, maar meneer moet wel vaak poepen, waarbij de ontlasting brijerig is, en zo geel als een kanariepietje. Overleg met de DA op maandag jl, gaf aan rustig aan te doen met voer, en hem uit laten zieken, want er zou een virusje rond gaan. Mocht eventueel diarree remmer halen, maar hij doet het goed op Okugest. Tevens vanmiddag begonnen met een goede probiotica (moest besteld worden). Wat moet ik nu? Zo door gaan? Hij is verder zo fit als een hoentje, braakt niet en net zo speels als anders. Meneer is 9 jaar. Ontwormen? Of nu even met rust laten en de Okugest en Probiotica doorgeven?
Door Lizzy
#1251415
MariekeLost2 schreef: Even de situatie schetsen: Vorige week vrijdagavond kreeg mijn hond ineens last van diarree. Dit is de hele vrijdagnacht doorgegaan. Zaterdagmiddag begonnen met okugest. Voer: rijst met gekookte kip. Zondag ook en geen diarree meer maar brijerige ontslasting met slijm. Zondagavond beetje carnibest met rijst. Zondagnacht opnieuw diarree. Maandag naar de oppas gebracht ivm werk. Hij heeft vanaf maandag tot en met vanavond iedere keer rijst gehad met gekookte kip, omdat hij carnibest dus niet verdraagt. De spuitdiarree is over, maar meneer moet wel vaak poepen, waarbij de ontlasting brijerig is, en zo geel als een kanariepietje. Overleg met de DA op maandag jl, gaf aan rustig aan te doen met voer, en hem uit laten zieken, want er zou een virusje rond gaan. Mocht eventueel diarree remmer halen, maar hij doet het goed op Okugest. Tevens vanmiddag begonnen met een goede probiotica (moest besteld worden). Wat moet ik nu? Zo door gaan? Hij is verder zo fit als een hoentje, braakt niet en net zo speels als anders. Meneer is 9 jaar. Ontwormen? Of nu even met rust laten en de Okugest en Probiotica doorgeven?
Ik vind het lullig om te zeggen maar gekookte kip en rijst is zo'n beetje het beroerdste wat je kunt geven wanneer een hond diarree heeft..... Rijst verteerd hoegenaamd niet en zorgt alleen maar voor meer onrust en troep in de darmen.

Wat voer je nu precies?

Ik zou zeker doorgaan met de Okugest en Probiotica. En verder zou je een mest-onderzoek kunnen laten doen. Op grond van de uitslag zou je eventueel wel of niet kunnen ontwormen. Maar ik zou nu niet 'gewoon ontwormen' zonder dat je of je hond werkelijk wormen heeft.

Er heerst overigens wel van alles en nog wat aan diarree virussen!
Door Fynn
#1251470
Onze ridgeback van 2 jaar heeft vorige week ook een paar dagen diarree gehad.
Ik heb hem okugest gegeven en zijn darmen wat ontzien dus even geen karkassen maar kvv.
Dat heeft goed geholpen hij was er zo vanaf.

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Door keetje
#1251600
Misschien wel een heel rare opmerking maar als Keetje aan de dunne is krijgt ze een dag of 2 potjes olvarit worteltjes (of korter als het eerder over is) Het is vast niet ergens officieel bewezen waardoor het komt maar ik heb het eens ergens gelezen en toen in mijn wanhoop geprobeerd, en het hielp, razend snel. :)
Door MariekeLost2
#1251866
Hij heeft net weer een beetje ander eten gehad. Vandaag is het overdag goed gegaan. Mijn oppas heeft hem om 12 uur uitgelaten, en de vloer is poepvrij gebleven! Omdat hij KVV absoluut nog niet verdraagt, heb ik hem een beetje Renske Vis gegeven. Uiteraard Okugest vantevoren en Probiotica erbij.
Door gytha
#1252419
Ik heb een hond gehad, die 3 maanden diarree heeft gehad en de oorzaak was niet te vinden. Alle soorten Carnibest geprobeerd, gemalen en grof en niets hielp. Toen heb ik haar overgezet op Energique nummer 4 en de diarree was over!
Door MariekeLost2
#1252661
En hij is weer beter! Eet goed (nog wel steeds Renske) en hij heeft vandaag weer een normale harde keutel. Duurde al met al dus een complete week voordat hij uitgeziekt was. Okugest ligt nu dus standaard in mijn kastje.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door