Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door M. v.d. Heuvel
#1251108
Ik wil beginnen om onze cavaliers over te zetten op kant en klaar vers voer. Op dit moment krijgen ze 's morgens een boterham met pindakaas. Kan ik dit blijven geven?
Ook wil ik ze af en toe wat te knagen geven. Kippen nekken zijn hier in de buurt niet te krijgen. Wat kan ik dan het beste geven?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1251116
Boterhammen met pindakaas vallen uberhaupt niet onder de categorie "hondenvoer" dus ongeacht of je brok of vers geeft is dat iets wat je zowieso beter kunt schrappen. :-\
Door Laura2004
#1251141
M. v.d. Heuvel schreef: Kippen nekken zijn hier in de buurt niet te krijgen. Wat kan ik dan het beste geven?
Als je geen kippennekken in de buurt kunt krijgen, kun je eendennekken, kippenvleugels (die kan je kapot slaan met een hamertje voor je het geef, als je dat prettiger vindt, wel met een zakje er omheen, anders heb je kippenvleugels op je muren zitten), kwartel is ook een heel geschikt beginnersbotje (maar erg duur), dat zijn wel zo'n beetje de beginnersbotjes, als dit allemaal goed gaat kan je kippenkarkas en andere kiponderdelen geven, parelhoen, konijn, haas etc.

En voor wat betreft het ontbijt dat bestaat uit brood met pindakaas sluit ik me volledig bij Angelique aan, niet geven dus!

Succes!
Door Wicka
#1251885
Uuhh, waarom brood met pindakaas?? Ik hoor regelmatig dat mensen hun honden brood geven maar met pindakaas erop??

Ik zou het niet geven en sluit mij voor de rest aan bij mijn voorgangers.
Door nelb
#1252269
Ehhhhhhhh, ben jij dat Marjan?

Goed van je dat je je hondjes gaat overzetten op versvlees!

Brood is voor een hond niet nodig, dat komt er aan de andere kant gewoon weer uit. Pindakaas werd destijds te pas en te onpas geadviseerd.  Ik zou eigenlijk niet meer precies weten waarom, ik neem aan vanwege de olie die er inzit? Als je extra olie wilt toevoegen kun je beter visolie/zalmolie nemen.

Ik bestel regelmatig bij Herby en die levert niet bij jou in de buurt, maar als je wilt kun we samen bestellen.

Nel B
Door M. v.d. Heuvel
#1254657
Hallo Nel en Nynke, ik ben het inderdaad,
Marjan van de cavaliertjes.
Ben me aan het oriënteren. Ollie en de pups krijgen op dit moment kant en klaar vers. Ik  heb nog voor een half jaar brokken op voorraad. Als deze op zijn wil ik gaan kijken of ik ze allemaal over kan zetten.
Tot dat moment geef ik 2x per week kant en klaar vlees.
Herby levert wel in mijn woonplaats en tegen die tijd zal ik jullie zeker om advies vragen en een goed menu samen te stellen.
Jullie hebben tenslotte ervaring.
Wel zou ik graag beginnen met wat knabbelspul. Wat kan ik dan het beste geven als ze nog gedeeltelijk brokken krijgen?
Kipvleugels/eendagkuikens/andere suggesties?
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1254714
kan je met die brokken niet iem anders blij maken?
gewoon lekker gelijk overgaan op vers, en dan lekker met eendagskuikens, karkasjes, nekken ed..
als je de brokken blijft geven en in combi met het andere zou je weleens probleempjes kunnen krijgen wbt de vertering..
Door nelb
#1254725
Ellen heeft gelijk, Marjan. Doneer maar aan het dierenasiel, die zijn er blij mee.

Zou beginnen met wat kippennekken, wat je zelf al voorstelde, zijn goede beginnersbotjes.
Wil je wat hebben? Mail me maar.

Nel
Door Nynke
#1254769
waar woon je Marjan ? Als je het hier niet neer wilt zetten, kan het ook in een PB-tje  ;)

Ik persoonlijk zou de brokken ook doneren, maar ja, ik kan niet in jouw portomonnee kijken  :-X ;) 


Ik ben het verder ook met Ellen eens, zeker op de dagen dat ze brokken eten, zou ik er niets rauws bij doen, dan heb je alleen maar kans op spijsverteringsproblemen  :-X :-X
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door