Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Chardo-Spooky
#125159
Hallo!
Wij hebben 2 honden, een dobermann (36 kg) en een kruising boeren fox/jack russel (13 kg). Nu vraag ik me af wat de kosten ongeveer zullen zijn wanneer wij over stappen van volledig brokken naar volledig vlees voeding. Kan iemand ongeveer een indicatie geven van wat het per dag/week of maand kost? Nu geven wij de brok prins resist, waar ze het overigens goed op doen. De ontlasting is gemiddeld 2 a 3 keer per dag.

Groetjes,
Pascalle
Door Audrina
#125194
Wil je zelf samen gaan stellen of ga je kant & klaar vleesvoer geven? Wat zelf samenstellen kost kunnen anderen je beter vertellen.
Ik geef mijn honden (3 herders) kant & klaar vleesvoer van het merk Carnibest. Dat koop ik voor 2,30 de kilo (ik krijg korting omdat ik het samen met nog een aantal mensen groot inkoop, normaal kost het 2,95 de kilo) en ze eten hier met zijn 3tjes gemiddeld zo'n 1½ kilo per dag. Dus dat komt voor 3 honden dan neer op 3,45 per dag, iets meer dan 100 euro per maand.
Van Carnibest zouden die van jou (samen) tussen de 980 en de 1225 gram per dag nodig hebben volgens de verpakking (20 a 25 gram Carnibest per kilo lichaamsgewicht). Dan zou je dus tussen de 2,90 en de 3,65 per dag kwijt zijn als je Carnibest gaat geven.
Wat je voor andere merken kvv betaalt weet ik niet. :-\
Laatst gewijzigd door Audrina op za 10 jul 2004, 23:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#125198
Hoi Pascalle, ten eerste welkom :), tja wat kost het? Dat hangt dus van een paar dingen af. Namelijk: welk kvv ga je voeren, en hoeveel kun je per keer afnemen? Bij een paar merken betaal je per kilo voer minder naar mate je meer afneemt. Niet alle merken kun je in de directe omgeving krijgen waar je woont . Klik even op de volgende link, daar worden dus heel veel verschillende prijzen genoemd: http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... eadid=2074
De hoeveelheid die je je honden moet geven verschilt ook weer van hond tot hond, maar als richtlijn kun je 20 gr voer per kg lichaamsgewicht aanhouden, voor je Dober zou dat dan komen op 20 X 36 = 720 gr, voor je fox 260 gr per dag.
Door Chardo-Spooky
#125199
Ik heb eigenlijk nog geen idee of ik het zelf wil gaan samenstellen. Voorlopig nog niet, aangezien er toch een hele hoop info op je af komt. Als je het zelf gaat samenstellen vind ik wel dat je exact moet weten wat en hoeveel etc je kan/mag geven. En aangezien die honden van mij echt niet van die "alleseters" zijn wordt dat moeilijk. We geven ze nu af en toe wel een "vleesdagje" tussendoor. Meestal Rodi, omdat dat hier in de supermarkten overal te koop is. Daar zitten 4 schijven in. Weet iemand dan ook toevallig hoeveel je daarvan zou moeten geven per dag?
Door Truus
#125201
Hoi Pascalle, Van Harte Welkom!
Je geeft jou honden nu brokken, en daar zullen ze het heus wel goed op doen, maar het verschil brokken of versvlees is duidelijk te merken hoor.
Het is goed voor de vacht, het gebit en ze poepen minder. En...het is gezonder voor de honden.
Je merkt duidelijke verschillen.
Er is veel te lezen over zelf samen stellen of kant en klaar versvlees.
Succes en vragen staat vrij hoor.
Groeten Truus.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#125215
[quote="Chardo-Spooky"]
Meestal Rodi, omdat dat hier in de supermarkten overal te koop is. Daar zitten 4 schijven in. Weet iemand dan ook toevallig hoeveel je daarvan zou moeten geven per dag?
[/quote]

Kijk hier even: http://www.rodipetfood.nl/ en dan op 'voedings aanbevelingen' links op je scherm klikken :).
Door Lizzy
#125225
[quote="Chardo-Spooky"]
Ik heb eigenlijk nog geen idee of ik het zelf wil gaan samenstellen. Voorlopig nog niet, aangezien er toch een hele hoop info op je af komt. Als je het zelf gaat samenstellen vind ik wel dat je exact moet weten wat en hoeveel etc je kan/mag geven. En aangezien die honden van mij echt niet van die "alleseters" zijn wordt dat moeilijk. We geven ze nu af en toe wel een "vleesdagje" tussendoor. Meestal Rodi, omdat dat hier in de supermarkten overal te koop is. Daar zitten 4 schijven in. Weet iemand dan ook toevallig hoeveel je daarvan zou moeten geven per dag?
[/quote]

Allereerst: welkom op Barfplaats!

Rodi zegt zelf dat je voor een volwassen hond van 36 kilo ongeveer 9 schijfjes per dag moet geven en voor een volwassen hond van 13 kilo ongeveer 4 schijfjes per dag. Ik denk dat je met die vier-schijfs-verpakkingen dan behoorlijk onvoordelig uit bent. Volgens mij kun je wel grotere/voordeligere verpakkingen Rodi kopen, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik niet weet waar.

(je kunt natuurlijk nog naar Rodi mailen. Hun website is www.rodipetfood.nl)

Volgens mij ontlopen Bibi en Carnibest elkaar niet zo qua de hoeveelheid die je moet geven per dag. Bibi schrijft 840 gram per dag voor voor een volwassen hond van 36 kilo en 410 gram voor een volwassen hond van 13 kilo (de tabel staat op www.bibidiervoeding.nl). Volgens mij is dit wel rijkelijk veel, deze hoeveelheid.

Nu staan mij bij dat je voor Bibi 2,05 per kilo betaalt. In die buurt in ieder geval.

Andere merken weet ik de prijzen niet van, maar bedenk dat je vooral prijs/hoeveelheid moet vergelijken. Sommige merken (ik noem even Runner ofzo) zijn veel goedkoper per kilo, maar vaak moet je daar anderhalf keer zoveel van voeren (over de kwaliteit nog niet te spreken) en dan is het bijv. weer net zo duur als een beter merk.

Groetjes, Lizzy
Door Chardo-Spooky
#125598
Bedankt voor jullie reacties! Ik heb gemaild naar Rodi en zal ondertussen vooral veel blijven lezen op deze site. Om te beginnen ze binnenkort een week op vlees zetten. Groetjes!
Door Truus
#125603
[quote="Chardo-Spooky"]
Bedankt voor jullie reacties! Ik heb gemaild naar Rodi en zal ondertussen vooral veel blijven lezen op deze site. Om te beginnen ze binnenkort een week op vlees zetten. Groetjes!


[/quote]

Veel succes en niet raar kijken, als ze de bodem uit de bak likken hoor ;D
Ze zullen lekker smullen! En we horen wel hoe het gaat he.
Groetjes Truus.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door