Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1243506
mijn hond is een bullmastiff en heeft bij tijd en wijle een donker gekleurde huid ,tegen zwart aan :-\ hij zit er niet aan en het jeukt ook niet
de dierenarts heeft al gecontroleerd op allergie en geeft dan een smeerseltje mee  waarna het dan ook over gaat,
maar het blijft toch steeds weer terugkomen!
wie o wie heeft een antwoord voor mij of een hele goede tip
groetjes van sam
#1243589
Mazoe heeft dit nu ook maar dat komt omdat ze vol in de zon ligt met haar zo goed als kale buik.
Het ziet er anders uit dan toen ze een soort olifantenhuid kreeg door haar allergie
Laatst gewijzigd door sandrra op ma 27 apr 2009, 21:13, 1 keer totaal gewijzigd.
#1251244
allen hartelijk bedankt voor de reactie :)
ben maar weer naar een nieuwe dierenarts gegaan en die houd het opalergie.maar dat kan van alles zijn
voorlopig heeft hij nu een kuur van prednison en dat helpt altijd,maar ik blijf hopen op een beter alternatief
dus alle tips blijven welkom :dog: :dog: :dog: :dog: :dog: :dog:
groetjes  van  sam
#1251257
SandRRa schreef: Mazoe heeft dit nu ook maar dat komt omdat ze vol in de zon ligt met haar zo goed als kale buik.
Het ziet er anders uit dan toen ze een soort olifantenhuid kreeg door haar allergie
Ted ook. Meneer Geer kwam onlangs verschrikt aanrennen met een Teckel onder zijn arm: haar buik was donkerbruin in plaats van babyroze! Maar dat komt omdat Ted heerlijk in het zonnetje ligt te bakken; het is gewoon haar zomerkleurtje

Maar om op de topicstarter te reageren; ik snap werkelijk waar in de verste verte niet waarom een dierenarts voor een donkere huid die niet jeukt en waar een hond geen last van heeft Prednison voorschrijft?
#1252014
geer schreef: Ted ook. Meneer Geer kwam onlangs verschrikt aanrennen met een Teckel onder zijn arm: haar buik was donkerbruin in plaats van babyroze! Maar dat komt omdat Ted heerlijk in het zonnetje ligt te bakken; het is gewoon haar zomerkleurtje

Maar om op de topicstarter te reageren; ik snap werkelijk waar in de verste verte niet waarom een dierenarts voor een donkere huid die niet jeukt en waar een hond geen last van heeft Prednison voorschrijft?
:)

Ja dat vraag ik me dus ook af... ???
#1260435
:dog: :dog: :dog: :dog: :dog:
hallo allemaal

de prednison is misschien niet de beste optie maar het heeft wel geholpen
sam was na de berichten gaan likken en maakte zijn huid daarmee kapot
intussen worden er testen gedaan door de da om e kijken wat de boosdoener is
hopelijk komt hij hier uit
na deze uitslagen meld ik mij weer
vast bedankt voor de reacties
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door