Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Sweet Dutchess
#1250614
Hoe is jullie ervaring hiermee??
Ik wou een keer houtduifkarkas gaan bestellen  bij Herby.
Dit hebben ze hier nog nooit gehad, dus zou graag even van jullie willen horen of  die graag gegeten worden en of er nog een kop aanzit of eventueel wat organen nog in zo'n karkas.

Kalkoenvleugels  wil ik ook even graag jullie mening over voordat ik dat eventueel ga bestellen.
Kalkoenvlees krijgen ze hier wel en ook wel eens de nekken ,maar hoe staat het met de vleugels.
Zijn die  te hard of zou dat wel kunnen?
Door Staftime
#1250629
Over de houtduif kan ik niets vertellen, die probeer ik niet want mijn honden lusten geen duif.

Maar over de kalkoenvleugels ben ik meer dan tevreden!
Mooie vleugels, goed bevleesd, en de honden vinden ze heerlijk.
Ze verteren ze goed, dus ik kan het je zeker aanraden.
Door pallas
#1250848
Houtduif lusten ze hier wel . Maar het zijn dan ook geen echt lastige eters en ze eten zowiezo veel wild.
Kalkoen vleugels heb ik nog nooi gehad. Bij wie kan je dan halen?
Gebruikersavatar
Door Sweet Dutchess
#1250875
Ik had aan Herby gevraagd of er nieuwe aanbiedingen waren omdat er op de site nog steeds de oude staan.
Ik kreeg het volgende lijstje toegegstuurd:

Hele kip biologisch                7.50 p/kg

Kiphart biologisch                  3.75 p/kg

Kiplever biologisch                3.75 p/kg



Houtduif karkas                    2.25 p/kg

Kalkoenvleugels/veel vlees    1.75 p/kg

Rundertong(heel)                  2.00 p/kg



Runderstaart(heel)                2.00 p/kg

Patrijsbout (als haasbout)      2.50 p/kg

Wilde konijnbout(a.been/bil)    3.25 p/kg



Kalkoenkarkas                      1.50 p/kg

Recreatiebot/kalkoen            1.50 p/kg

Wilde eendkarkas                  1.75 p/kg



Hazenlever(NL)                      2.25 p/kg

Fazantlever                            2.25 p/kg

Fazantkarkas(+ ingewanden)  1.75 p/kg



Hertenlever                            2.25 p/kg

Hertenribben m. veel vlees        2.50 p/kg

Hertenvlees snippers                2.75 p/kg



Reevlees snippers                  2.75 p/kg

Runderpancreas                      3.00 p/kg

Hele geitjes geslacht              3.75 p/kg

(+/- 2kilo per stuk)


Vandaar dus mijn vraag over houtduif en kalkoenvleugels.
Hier hebben ze ook helemaal geen problemen met (vr)eten. Het zijn net kliko's wat dat betrefd ;D
Ze verteren alles makkelijk , nooit spugen ze iets uit of diarree , nergens krijgen ze jeuk van ofzo.
Dus wat dat betrefd zit het hier helemaal gebakken( of liever gezegd , rauw ;))

Mocht je iets willen bestellen van dit lijstje moet je dat er apart even bij tikken.
Over enkele weken zal er een nieuwe site komen die dan steeds helemaal up to date  gehouden zal worden.
Door pallas
#1250987
Ik heb op dit moment de herteribben eruit liggen.
Is idd weer heel goed bevleesd. Zit zelfs zoveel aan dat ik er echt geen vlees meer bij hoef te leggen :)

Fjin dat hij nu ook meer wild orgaan heeft, dat maakt de afwisseling weer wat mooier voor Didot :)

De wilde eende karkassen zijn trouwens ook prachtig en erg lekker volgens Didot en Nox, waren in een zuchtje weg :D
Door Laura2004
#1251146
Een hele biologische kip voor maar €7.50  :o Ik neem aan dat die ook voor menselijke consumptie geschikt is, dat is echt een spotprijs, de gemiddelde prijs voor een biologische kip is toch meestal wel rond de €25,-, ik denk dat ik binnenkort wat biologische kip voor mezelf bij Herby ga bestellen!
Door Laura2004
#1251148
Laura2004 schreef: Een hele biologische kip voor maar €7.50  :o Ik neem aan dat die ook voor menselijke consumptie geschikt is, dat is echt een spotprijs, de gemiddelde prijs voor een biologische kip is toch meestal wel rond de €25,-, ik denk dat ik binnenkort wat biologische kip voor mezelf bij Herby ga bestellen!
Oh, ik keek verkeerd zie ik nu :-[, er stond p/kg, jammer  ::)
Door *wendy*
#1251156
Ik had de kalkoenvleugels besteld.
2 kg maar nooit meer. Kalkoennekken vreten ze hier weg alsof het niets is.
Bij de vleugels liggen de splinters in de bench. Nee hier geen kalkoenvleugels meer.
Door Staftime
#1251171
*wendy* schreef: Ik had de kalkoenvleugels besteld.
2 kg maar nooit meer. Kalkoennekken vreten ze hier weg alsof het niets is.
Bij de vleugels liggen de splinters in de bench. Nee hier geen kalkoenvleugels meer.
Wat vreemd zeg, hier is al zeker vijf kilo weggegeten, en geen splintertje gevonden.
Ook geen verteringsproblemen ofzo.
Door *wendy*
#1251182
Misschien had ik pech. Ruby krijgt ze wel redelijk goed weg, maar ik vind wel splinters.
Yoda en Olana hebben er echt moeite mee, vooral Olana.
Terwijl zij eigenlijk al de beste botteneetster is van alle 3 gemiddeld genomen.
Gebruikersavatar
Door Sweet Dutchess
#1251215
Dexter kraakt zijn bot ook altijd heel goed , maar de cavjes zijn er wel eens te lui voor.
Ik heb toch twee kilo kalkoenvleugels besteld en als ze idd goed bevleesd zijn kan ik de cavjes  altijd alleen het vlees ervan geven.
Houtduif ga ik ook maar eens proberen.
Kip,eend, kwartel, parelhoen  vinden ze hier allemaal lekker  dus de gok neem ik maar dat ze houtduif ook  wel lusten.

Bedankt voor jullie reactie's  :)
Door Ulrike
#1251219
Pallas zijn de herteribben erg zacht? Ik overweeg ze voor onze Daya te kopen. Omdat ze laatst hele dunne lamsribbetjes niet weg kreeg, twijfel ik nogal. Maar omdat ze zo weinig verdraagt, ben ik nog op zoek naar andere vleesbotten die ik kan geven. Sorry misschien kun je hier niet zoveel mee..  Maar even een concrete vraag, heb je het idee dat het van ze van erg jonge dieren afkomstig zijn?
Door Staftime
#1251254
*wendy* schreef: Misschien had ik pech. Ruby krijgt ze wel redelijk goed weg, maar ik vind wel splinters.
Yoda en Olana hebben er echt moeite mee, vooral Olana.
Terwijl zij eigenlijk al de beste botteneetster is van alle 3 gemiddeld genomen.
Misschien ligt het wel gewoon aan mijn honden.
Want ze krijgen zelfs een lamsbout weg, dat gaat wel wat moeilijker, maar levert verder geen enkel probleem op.
Alleen geef ik die niet meer omdat ik het toch een risico vind.
De kalkoenvleugels gaan echt zeer makkelijk hier, maar elke hond is weer anders.
Door pallas
#1252379
Ulrike schreef: Pallas zijn de herteribben erg zacht? Ik overweeg ze voor onze Daya te kopen. Omdat ze laatst hele dunne lamsribbetjes niet weg kreeg, twijfel ik nogal. Maar omdat ze zo weinig verdraagt, ben ik nog op zoek naar andere vleesbotten die ik kan geven. Sorry misschien kun je hier niet zoveel mee..  Maar even een concrete vraag, heb je het idee dat het van ze van erg jonge dieren afkomstig zijn?
Die ik vorige maand kreeg waren boter zacht , kon het met een stevige schaar zelfs doorknippen.
Ik kon zo ook wel zien dat ze van een hertenjong waren.
Ze waren trouwens ook super bevleesd.

als ik jou was zou ik specifiek naar hele zachte ribben vragen als je besteld, dan weet je zeker dat het goed gaat.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door