Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Djeena
#1249466
Djeena is afgelopen vrijdag in het (nog koude) water gevallen. Ik was uitgenodigd door vrienden een uurtje mee te gaan varen en bij aankomst aan wal wilde zij op de kant springen maar redde het niet en viel letterlijk tussen wal en schip. Ze ging kopje onder, de vriend handelde razendsnel en trok haar aan de riem eruit. Mijn hondje van 15, drijfnat, geschrokken (maar niet zo erg als ik!!!). Ik heb haar goed afgedroogd en ben gelijk naar huis gegaan. Zaterdag had zij ontzettende diarree, zondag ging het wel weer wat beter. Gisteren begon zij over te geven en op haar leeftijd wil ik niet te lang afwachten en ben naar de DA gegaan. Hij heeft haar een antibraakmiddel gegeven. Vervelend is wel dat ik gisteren niet haar medicijn fortekor kon geven. Vanochtend was zij zoooooo sloom, liep steeds naast mij, bijna tussen mijn benen. Wilde weer niet eten. Maar ja, zij moet toch haar medicijn hebben en om het nou op een lege maag te geven, je kunt er op wachten tot zij weer gaat overgeven. Uiteindelijk heb ik haar net een boterham met smeerkaas gegeven met de pil daarin. Het zit er nog in. Zij mag natuurlijk geen kaas maar beter dit dan niets. Djeena is gek op gekookte kip maar haalt nu haar neus er voor op.
De da zei wel dat er ook wat heerst maar voor mij is het zo klaar als een klontje dat het door vrijdag komt. Djeena is een beetje een bibberhondje, heeft het snel koud, korte haren en weinig vet op de huid. Heeft iemand suggesties?
Door Djeena
#1249518
omdat zij gisterochtend had overgegeven. Hij heeft ook een pijnstiller (injectie) gegeven omdat zij aan haar halsband omhoog is getrokken. Wel een beetje veel medicatie eigenlijk als ik het zo opschrijf. Ik zit net te denken, als wij als mens een kou of griep hebben duurt het even voor je weer beter bent. Nu Djeena een paar dagen ziek is vind ik het al te lang duren. Ben er moe van, voel mij niet lekker van de zorg om haar en ineens springen de tranen in mijn ogen nu. Pffff, ik doe alles voor haar en voel mij nu zo machteloos. Vanochtend zei iemand; houd er wel rekening mee dat zij oud is. Daar krijg je ook de tranen van, van zo'n opmerking. Ik weet dat zij "oud" is maar zij kan nog ouder worden.
Laatst gewijzigd door Djeena op di 05 mei 2009, 10:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1249638
Zou ze water binnen gekregen hebben en was het vies water???
Tja, het zal echt wel impact hebben op zo'n oudje, maar ze komt er vast weer snel overheen.
Misschien een maag- en/of darmirritatie door het water??
Waren haar longen wel oké??
Door Djeena
#1249652
Daar heeft hij niet naar geluisterd. Ik was zelf gisteren ook aangeslagen en dan werken blijkbaar je hersenen niet goed. Ze hoest niet i.o.d. Stom, dat je zelf essentiele dingen vergeet te vragen. Inmiddels heeft djeena nu 2 boterhammen op en zit het pilletje fortekor er nog in. Ik ben vrij vandaag maar ga vanmiddag 2 uurtjes overwerken en neem haar gewoon mee, ik wil niet dat zij vandaag alleen thuis is. Maar erop vertrouwen dat het nu beter gaat. Bedankt voor je steun.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1249896
is ze niet sloom en loom, eet ze verders wel goed??
is ze niet kortademig, geen koorts, loopt ze vlot mee, is ze nog in voor iets leuks???
Door Djeena
#1250245
Djeena heeft geen koorts, liep vanochtend heel sloom mee maar na het fortekor pilletje ging dat ineens beter. Ze drinkt goed en is sinds vanmiddag weer in voor iets leuks. Alleen dus het eten, vandaag heeft zij 3 boterhammen op en een ons gekookte kip. Dat is niet veel. Al moet ik zeggen dat ik na al die dagen ook niet lekker ben en vandaag ook niets door mijn keel kreeg. Net hebben we samen 3 boterhammen met aardbeienjam gegeten, waarvan zij 1. De afgelopen dagen hing er een enorme windlucht om haar heen, sinds vanmiddag gaat dat ook iets beter.
Laatst gewijzigd door Djeena op di 05 mei 2009, 21:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Djeena
#1251090
Moest helaas toch weer naar DA, Djeena at niets behalve gras. Daarna hoor je de maag enorm rommelen. Gezien haar leeftijd ga ik liever 6x teveel naar de DA dan 1x te weinig. Dit keer had ik mijn eigen dierenarts, hij heeft haar goed nagekeken, haar longen waren goed maar haar maag- en darmstelsel is, logisch, erg van streek. Ook gaf hij aan dat de val een behoorlijke impact op haar heeft gehad. Zij kreeg voor de 2e keer een prik tegen misselijkheid en vanmiddag heeft zij eindelijk weer wat gegeten. Het enige wat zij echt lust is vanillevla (?) en dat heb ik over haar kip etc gedaan. He he. nu maar hopen dat dit het was. Wat een trauma, ik zal het nooit vergeten; mijn beestje wat ik zo tussen wal en schip zie vallen.
Door *loes*
#1251112
Verwen haar maar lekker, dan krijgt ze in ieder geval wat binnen.
Nee dat zal je niet snel vergeten, om zo je hondje te zien vallen.
Hopenlijk knapt ze nu snel op.
Door Djeena
#1251145
Ik vergeet te zeggen dat Djeena haar milt ook wel wat vergroot is, dat constateerde de da vanochtend. Verder niets verontrustend. Daar krijg je straks natuurlijk mee te maken, ga je op haar leeftijd nog allerlei dingen laten onderzoeken en verhelpen? Maar dat is eigenlijk een nieuwe topic en Djeena vindt het nu wel even genoeg zegt zij. Nu maar weer lekker gaan wandelen en met de bal spelen! Iedereen bedankt voor het meedenken.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door