Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#1251100
In mijn zoektocht naar puur oor kwam ik in een dierenwinkel waarvan de man zei dat de espree druppels ongeveer hetzelfde waren als puur oor. Voorheen gebruikte in oto clean maar wilde toch een natuurlijker alternatief. Nu reageerde ze nogal heftig op de espree druppels. Alsof ze heel erg prikte. Toen heb ik ze dus in het oor van vriendlief gedaan :) en die vond ze ook wel een beetje prikken maar niet zo lang als Boomer dat vond  :)
Nu vroeg ik me af of puur oor ook prikt?! Ik ga vrijdag naar dursydog en wilde het dan direct meenemen maar als het ook zo prikt dan heb ik 2 dingen die ik niet kan gebruiken voor Boomer :(
Door geer
#1251232
Ik gebruik het allebei en het is niet hetzelfde. De Espree Oorcleaner gebruik ik bij Sophie echt om haar oren mee schoon te 'soppen'; als cleaner. Sophie heeft hangende oren waar snel veel oorsmeer in blijft plakken; ik vind het ideaal om ze mee schoon te maken en fris te laten ruiken. Ik spuit er wat in, masseer de oren en veeg het smeer er zo uit. Sophie heeft dezelfde reactie als jouw Boomer. Ze gaat rondrennen, met haar kop schuren en doet heel wild; alsof ze het uit haar oren wil wrijven. Maar het komt volgens mij niet omdat het prikt maar omdat het iets 'mintig' is en daarom vrij fris aanvoelt (zo ruikt het ook) in de oren. Nu moet ik wel zeggen dat Sophie zo op alle oormiddelen reageert, ze vindt het gewoon onprettig als ik iets in haar oren frut. Ik laat haar gewoon even begaan en na een minuut of wat is het leed weer geleden. Puur Oor gebruik ik als ze veel met haar kop schudt of haar oren wat rood zijn; dus niet als echt 'schoonmaakmiddel' voor in de oren, maar meer als middeltje bij beginnende oorproblemen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door