Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tiny
#1250445
Ze heeft al 2 ab kuurtjes achter de rug voor een blaasontsteking en afgelopen zaterdag zag ik weer bloed na het plassen.
Dus vanmiddag naar de da geweest voor foto's. Eerst een vaginaal onderzoekje, ging niet, ze heeft geen nest gehad en is te strak van binnen.
Met rectaal onderzoek vonden ze geen hobbels en bobbels boven op de blaas. Urine was schoon op wat epitheelcellen na. Dus er zit wel iets.
Op de eerste foto (ze lag op haar zij) twijfelden we of het nou ontlasting was of iets in haar blaas. Nog een foto: die was overbelicht. :( De derde foto werd op haar rug gemaakt en we zagen duidelijk dat de darmen door liepen en er iets in de blaas zat zo groot als een stuiter. Het zag er kalkachtig uit en is rond.
Daarna is er nog een echo gemaakt en die gaf duidelijk slagschaduw. Met de foto's en de echo was er eigenlijk geen twijfel over mogelijk. Deze steen komt er niet vanzelf uit. Dus volgende week woensdag wordt hij eruit gehaald. Ik mag erbij zijn maar vind het eigenlijk voldoende als ik erbij ben als ze gaat slapen en voordat ze wakker wordt wil ik er zeker weer zijn. De steen wordt opgestuurd om te kijken wat voor soort het is.
Het is nogal wat, best wel heftig. Over 4 weken wordt ze 10.
Dat wordt weer duimen bp'ers! En kaarsjes...
Ik heb een vrije dag genomen, 's avonds ga ik wel les geven (mits dat kan natuurlijk) mijn man is dan thuis. De andere dag is mijn dochter thuis en tussen de middag ga ik weer ff kijken. We hopen en bidden dat alles goed komt.
Laatst gewijzigd door tiny op wo 13 mei 2009, 13:39, 1 keer totaal gewijzigd.
#1250532
Dank dank dank voor jullie medeleven, we voelen ons nu al gesterkt.
Trouwens, hebben jullie nog adviezen? Met wat betreft het snel aansterken enzo? 2 dagen van te voren beginnen we met een ab-kuurtje en daarna krijgt ze uiteraard pijnstillers maar kan ik nog meer voor haar doen?
#1250539
tiny schreef: Dank dank dank voor jullie medeleven, we voelen ons nu al gesterkt.
Trouwens, hebben jullie nog adviezen? Met wat betreft het snel aansterken enzo? 2 dagen van te voren beginnen we met een ab-kuurtje en daarna krijgt ze uiteraard pijnstillers maar kan ik nog meer voor haar doen?
Je zou RecoVetsem of als je daar niet aan kan komen Traumeel kunnen geven. Mag je nu wel alvast mee beginnen, dat zorgt dat ze er eerder bovenop komen.

Sterkte ermee  :-* :-* :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door