Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door brie
#1250331
Sinds dat ik ben bevallen van Jesse heb ik af en toe een koortslip. (nu dus ook  >:()
Hoogst irritant, maar goed, ik vrees dat ik er aan vast zit de rest van mn leven  :-\
Ik vroeg me af of dit herpesvirus nu ook besmettelijk is voor de katten? Kunnen ze iets van niesziekte ofzo krijgen door mijn koortslip?

Misschien een heel domme vraag, maar ik moest er ineens aan denken  :-[
#1250337
Hmmm geen idee maar ik moet wel gelijk aan de Llysine[?] denken, dat zou een goed effect hebben op t herpesvirus [ en dus op nies..]
Volgens mij is flin met een experiment bezig met de katzen

Sterkte trouwens lijkt me zo lastig zo'n 'prutlip'
#1250362
Eigenlijk wilde ik destijds ook wat L-lysine in huis halen (voor mezelf)..maar ja, je weet hoe dat gaat.. Je vergeet het en op het moment dat je het nodig hebt is het er nog niet  ::)
Kweet overigens nog steeds niet waar ik het kan kopen.

Zo'n prutslip is, naast dat het erg pijnlijk is, ook nog eens erg lelijk..Het liefst verstop ik me de hele dag in huis, Maar ja, dat gaat nu eenmaal niet  :-[

Maar goed, weet nu nog steeds niet of dit herpesvirus ook op katten kan overslaan
#1250389
het zijn verschillende herpesvirussen.

L-lysine humane tabletten heb ik bij De Tuinen gekocht en veterinair l-lysine poeder van de Groene Os en  Viralys uit de VS via Entirelypets.
En sinds vandaag draait er een plasmacluster luchtreiniger om het herpesvirus te lijf te gaan.
#1250769
herpes is meer een verzamelnaam, 'k meen dat er wel 100 herpesvirussen bestaan
wat er precies allemaal overdraagzaam is weetukniet....IBM (= de rundvariant Rhino, schijnt wel weer iets meer te kunnen)


bij de kat gaat 't om: Feline Virus Rhinotracheïtis, (FVR) en
feline calicivirus

de variant met koortslip bij mensen is de Herpes Simplex ( HSV 1)
#1250971
maddoc schreef: en sinds vandaag draait er een plasmacluster luchtreiniger om het herpesvirus te lijf te gaan.
Gebruik je die dan voor jezelf? Werkt dat dan? Een koortslip krijg je toch doordat je in contact bent geweest met iemand die dit ook bij zich draagt?

(volgens mij heb ik het nu doordat ik met een vriendin heb gezoend op koninginnedag=gewoon 3x op de wang geen hartstochtelijk tongzoen ofzo hoor  :D)

flin schreef: herpes is meer een verzamelnaam, 'k meen dat er wel 100 herpesvirussen bestaan
wat er precies allemaal overdraagzaam is weetukniet....IBM (= de rundvariant Rhino, schijnt wel weer iets meer te kunnen)


bij de kat gaat 't om: Feline Virus Rhinotracheïtis, (FVR) en
feline calicivirus

de variant met koortslip bij mensen is de Herpes Simplex ( HSV 1)

ik kan dus aan nemen dat, alhoewel het om het algemene "herpesvirus" gaat, ik niet mijn eigen katten kan besmetten?
#1251578
Ik zit zelf ook aan de L-lysine. Had het gekocht voor de niesziekte bij mij katten, maar die capsules of de poeder ingeven was geen makkie. Heb het nu zelf laten testen bij bioresonantie en kon het zelf gaan gebruiken tegen het Epstein-Barvirus.  :P
#1255017
yuki13 schreef: Ik zit zelf ook aan de L-lysine. Had het gekocht voor de niesziekte bij mij katten, maar die capsules of de poeder ingeven was geen makkie. Heb het nu zelf laten testen bij bioresonantie en kon het zelf gaan gebruiken tegen het Epstein-Barvirus.  :P
barvirus?

  hmmm... ;)  8)

maaruh..helpt 't tegen Pfeiffer?
Door Nyncke
#1269561
Er is maar 1 virus wat van mens op kat en andersom kan worden overgedragen....maar de naam????

Maar ieder mens heeft de koortslip en vele andere virussen bij zich ( Daarom volgens mij ook katten )
Ieder mens heeft zijn zwakke plekken, het komt eruit als je minder weerstand hebt.
Zo begon bij mij ieder gekwakkel jarenlang met keelpijn.

Ik zou weerstand verhogende middelen gebruiken, helemaal nu je een kleintje hebt. Dat vraagt veel energie en dus wordt je weerstand automatisch minder.

Zou in jou geval echinaforce gaan gebruiken. En iets van probiotica zodat je darmflora goed op peil blijft.
#1269569
Ik gebruik al een poosje echinaforce tabletten met extra vitamine c. Kheb het idee dat me dit goed helpt, al is het mooie weer ook van invloed  ;D
Last van mn darmflora heb ik nooit gehad. De laatste tijd minder ik wel met de graanproducten (weinig brood en aardappelen, maar wel meer groente en fruit), 's ochtends neem ik vaak yoghurt met fruit, door de yoghurt doe ik dan gebroken lijnzaad. Ligt veel minder zwaar op de maag terwijl ik wel een vol gevoel heb, en ik heb het gevoel meer energie te hebben.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door